Part 6💕 (FAIRY×FAYZEN)

1.5K 35 0
                                    

"Abang mana anak kita ni? Kata nak balik malam ni tapi sampai sekarang tak muncul-muncul lagi. Saya risau la dengan dia." Soal Tengku Fazura .

"Sabar sayang kejap dia sampai la tu.. Awak jangan risau sangat eh .. meh sini duduk tepi saya . Balas Tengku Fikri sambil menepuk-nepuk kerusi yang ada disebelahnya.

"Fairy aku balik dulu eh , aku kena balik rumah parent aku malam ni . Kau tak pe kan duk sorang? " Soal Faiz.

"Takpe awak , mumy saya akan jaga saya malam ni. " Balas Fairy .

"Okeyh you take care tau nanti apa-apa call I . I bagi you cuti sampai you betul-betul sembuh ." Pesan Faiz lalu dia pun beredar.

"Ye Fayzen ,awak jangan risau nanti apa-apa saya call awak. Bawak kereta elok-elok."

"Hurm"

Beberapa minit kemudian..

"Ya allah sayang mummy kenapa boleh sampai masuk hospital ni?" Soal Puan Fatma apabila dia masuk ke bilik anaknya.

"Takde apa la mummy gastrik sikit je. " Jawab Fairy sambil tersenyum .

"Mummy kamu ni over je Sya.. Dia suruhnya daddy bawak kereta laju-laju tadi . Haish nasib daddy pro hahah.. "

"Haha daddy jangan la cakap macam tu dah masam dah tu muka mummy .. Sya tak nak masuk campur eh kalau mummy merajuk dengan daddy."

"Haa, mengata la saya. Bagus la tu anak dengan daddy sama je."

"Eh honey abang gurau je la. Jangan la serius sangat."

"Alololo comel je daddy dengan mummy ni."

"Eh Sya, mana boss Sya? Mummy tak nampak pun." Tanya Puan Fatma sambil meliar-liarkan matanya di sekeliling bilik.

"Haah Sya. Daddy tak nampak pun boss Sya. Bukan ke Sya kata boss Sya yang hantar." Sampuk Tuan Fairuz pula.

"Dia baru je balik tadi daddy. Dia ada urusan keluarga. Kalau tak dia tunggu sampai mummy dengan daddy sampai."

"Ouh, lain kali ajak la boss adik datang rumah . Mummy nak ucap terima kasih kat dia."

"Okay mummy."

Faiz melangkah masuk ke dalam rumah dengan perasaan sedikit gerun kerana takut dimarahi mamanya. Dia berjanji ingin pulang ke rumah pada pukul 8 tapi sekarang dah pukul 9 lebih.

"Haa balik pun anak bertuah mama. Kamu pergi mana hah nak cakap busy kat office. Office hour habis pukul 5." Bebel Tengku Fazura

"Ala mama Iz pergi hospital ta-d"

Belum sempat Faiz meneruskan ayatnya dengan segera Tengku Fazura membelek-belek wajah dan badan anaknya sambil berkata.

"Iz pergi hospital buat apa? Kenapa? Iz sakit ke? Soal Tengku Fazura  dengan wajah cemas.

" Mama relax laa Iz hantar PA Iz dia pengsan  tengahari tadi sebab gastrik . Iz pun tak tahu yang dia tak makan pagi tu. Iz sengaja tak bagi dia rehat awal-awal . Tahu-tahu di pengsan. Iz gelabah terus dukung dia pergi hospital."
Bersungguh-sungguh Faiz menceritakan apa yang terjadi.

"Iz memang nak kena dengan mama kan kenapa buat staf macam tu, Iz ingat mama tak tahu yang kamu sengaja nak sakat PA baru kamu tu." Tegur Tengku Fazura sambil pulas telinga Faiz sampai merah.

"Aaaa mama stop pulas telinga Iz putus la telinga klau mama pulas macam ni." Adu Faiz. Sakit woo kena pulas telinga.

"Dah la jom makan , mama nk panggil papa kamu kat atas jap."

Beberapa minit kemudian...

"Haa Iz sihat ke? Kenapa banyak hari dah tak balik rumah ni. Mama kamu ni rindu sangat dengan anak kesayangan dia yang sorang ni." Soal Tengku Fikri.

"Alhamdullah sihat papa, Iz balik penthouse Iz haritu sebab rindu kat Rina. Iz ada jugak pergi melawat kubur dia pa."
Balas Faiz.

"Ooo takpe la macam tu . Ni papa nak tanya sikit . Iz masih teringat lagi ke kat arwah isteri dan anak Iz? Bukan apa takkan la Iz nak membujang je . Umur Iz pun dah makin tua, papa rasa Iz dah boleh cari peneman hidup. Mulakan hidup baru. Bukan papa nak suruh Iz lupakan arwah isteri Iz, tapi papa nak ada orang yang jaga Iz."

" Sape la nak kat Iz yang duda ni papa. Lagipun Iz tak boleh nak lupa lagi arwah isteri Iz. Iz sayang dia sangat-sangat pa susah Iz nak terima perempuan lain dalam hidup Iz. Beritahu Faiz sambil menahan sebak .

"Ye papa tahu tapi Iz kena move on dan teruskan kehidupan Iz. Iz tak boleh la macam ni."

"Baik pa Iz cuba. Buat masa sekarang ni biar jela Iz single macam ni.Iz harap sangat mama ngan papa tak paksa Iz. Iz selesa hidup macam ni."

"Baiklah kalau Iz cakap macam tu mama dengan papa takkan paksa Iz . Soal jodoh tu biar Allah je yang tentukan." Ujar Tengku Fazura sambil mengosok belakang anaknya.

"Akwa .. kau tak bosan ke Iz sekarang ni dah jarang ajak kita lepak , sejak -sejak ada PA baru. " Soal Adam kepada Akwa.

"Tu la aku pun perasan hal ni. Setiap kali kita ajak lepak mesti dia banyak alasan. Aku pun tak tahu kerja apa yang dia buat sampai tak ada masa dengan kita. Anak buah yang khianat dia haritu pun dia tak settle lagi." Balas Akwa.

" Haahkan biasanya dia tak macam ni.. tapi haritu boleh pulak dia main takde-takde mood nak siksa orang. Aku syak dia ada masalah la."

" Ye aku pun rasa macam tu jugak. Akwa jom arh balik dah lewat ni " ajak Adam.

"Ye jom la nanti pulak kita lepak"

"Okeyh roger"

Seorang wanita baru keluar dari kawasan lapangan terbang  berjalan ke arah sebuah kereta yang sudah ada bodyguard yang menunggu.

" Fayzen dah lama I nantikan saat ni. You tunggu I ye sayang. I akan pastikan you jadi milik I. "

"Selamat kembali miss."

"Thank you."

"Miss kita nak pergi mana ni ". Soal bodyguad perempuan itu.

"Balik rumah I. Apa punya soalan la you ni. Angkat beg I ni masuk bonet. By the way tolong order makanan, I lapar."

"Baik miss"

Bersambung...

Vote n komen❤️

Be Mine My Baby Flower{C} Where stories live. Discover now