Part 7💕 (FAIRY×FAYZEN)

1.4K 44 1
                                    

Jam sudah menunjukkan pukul 6 setengah pagi , tapi Fairy masih lagi tidur terbongkang di atas katil.

Tiba-tiba alarm Fairy bunyi dengan sangat kuat. Sebelum Fairy tido semalam dia tak ingat nak slowkan ringtone. Alamatnya memang bising laa satu bilik dengan ringtone telefon bimbitnya.

Kring! Kring! Kring! Bangun woi bangun!!! Fairy Nurasya bangun!!!

"Aduh bising betul la.. sapa pulak yang panggil aku pagi-pagi buta ni . Eh jap aku rasa ringtone aku bunyi kring kring je apasal bunyi suara pulak ni." Ujar Fairy sambil berfikir . Tanpa melengahkan masa dia bergegas ke bilik air untuk mandi dan mengambil wuduk kerana jam sudah menunjukkan pukul 6:50 am. Dia tak ada masa nak fikir siapa yang ubah ringtone dia tu.

Harini Fairy masih lagi diberi cuti oleh Faiz. Inilah peluang yang bagus untuk dia marathon drama-drama melayu .

Tuk! Tuk! Tuk!
"Sya... Ooooo... Syaa.." Laung Puan Fatma dari luar bilik.

Fairy bangun lalu melangkah malas ke pintu . Dia tengah  layan drama boleh pulak mummy dia kacau. Potong mood betul tapi nak buat macam mana? Tak baik tau derhaka dengan mummy sendiri.

" Ye mummy nak apa? " Soal Fairy dengan nada lembut.

" Buat apa dalam bilik tu. Abang kamu tu duk tercari-cari adik kesayangan dia ni mana la dari pagi tak keluar bilik." balas Puan Fatma.

" Abang nak apa cari orang , biasanya okay je ni duk cari-cari pulak malas betul la. Dia tu kan ada anak bini, buat apa cari adik."

"Jangan banyak bunyi, pergi turun abang kamu nak ajak pergi shopping rasanya. Pergi la luangkn masa dengan dia . Dia dah la balik jarang-jarang je kat rumah ni kamu pulak tak layan dia. Kang dia merajuk tak balik baru Sya terhegeh -hegeh nk rindu dia." Bebel Puan Fatma.

"Haa abang nak ajak shopping. Serius la mummy. Sejak bila abang baik ni. Biasanya jahat je dengan adik." Beritahu Fairy.

Setelah mandi dan bersiap. Fairy turun ke bawah dengan segera. Dia sudah tidak sabar ingin habiskan duit abang kesayanganya.

"Adik abang ni baru turun ke? Abang  tunggu setengah jam dah  kat bawah ni. Abang malas nak naik tadi. Adik renovate tandas atau renovate bilik dik? " Soal Faris Nuraiman abang kepada Fairy.

"Ish abang ni selalu perli adik dah la balik jarang-jarang , mesti abang dah tak ingat kat adikkan. Maklum la orang ada bini mana nak ingat dah adik yang comel ni."balas Fairy . Sempat lagi dia memuju dirinya sendiri.

"Ololo adik abang ni pun, tu pun nak merajuk. Walaupun abang dah kahwin, Sya tetap jadi adik abang sampai bila-bila. Sayang dan kasih abang pada adik takkan berubah dulu ,kini dan selamanya. Abang sayang adik abang ni. " Beritahu Faris sambil memeluk dan mencium dahi adiknya.

"Isk isk adik rindu sangat kat abang." Tahu-tahu dah nangis je si Fairy ni. Cengeng betul.

"Ye abang tahu , jom kita keluar harini adik cakap je nak apa biar abang belanja.  Jangan sedih -sedih dah tak comel la adik abang nanti."

"Okay abang jom kita keluar. Mummy!!! Kitaorang keluar dulu tau . Ujar Fairy sambil melayangkan flying kiss kepada mummynya.

Faiz berjalan perlahan-lahan menuju ke pusara arwah isteri dan anaknya . Sudah sebulan dia tidak menziarahi pusara itu kerana sibuk dengan urusan di pejabat.
Apabila sampai di pusara itu dia membentangkan tikar dan membaca yaasin .

"Assalamualaikum sayang, abang datang ni. Sorry sebab lama abang tak melawat sayang dengan anak kita.Abang sibuk , banyak sangat projek yang kena handle . Sejak sayang tak ada disisi abang, abang selalu busykan diri abang . Abang tak boleh kalau duduk sorang-sorang sebab disetiap sudut rumah kita dan office, abang sentiasa membayangkan gelak dan tawa sayang. Isk isk sayang.... Kenapa tinggalkan abang masa abang masih perlukan sayang.  Abang cuba untuk kuat tapi abang tak mampu , sayang tinggalkan banyak sangat kenangan untuk abang.Abang dah terima dan redha dengan takdir ni tapi abang tak boleh nak terima orang lain. Permintaan sayang supaya cari penganti sayang tu terlalu payah untuk abang terima. Sayang je akan jadi isteri abang selamanya. " Adu Faiz dengan air matanya laju mengalir ke pipi.

Dia bergerak pula ke pusara anaknya.

"Assalamualaikum anak daddy, anak daddy mesti happykan dapat jumpa mummy kat sana. Maafkan daddy sebab tak jaga mummy betul-betul . Kalau tak mesti daddy tak hilang awak dengan mummy. "

"Abang balik dulu tau sayang , sayang jaga elok-elok ye anak kita. Bye anak daddy, daddy balik dulu tau nanti daddy datang lagi" Faiz pun meninggalkan pusara itu dengan air mata sentiasa mengalir di pipi.

" Haa Iz kenapa mata bengkak ni?" Soal Tengku Fazura .

"Haah Iz kamu menangis ke?" Tanya Tengku Fikri pula.

" Iz baru balik dari kubur" balas Faiz apabila ditanya oleh kedua orang tuanya.

"Ouh kenapa tak ajak kami? Mama dengan papa pun nak pergi jugak. Lama kitaorang tak singgah melawat pusara arwah isteri kamu."

"Lain kali la Iz ajak mama, tadi Iz perlukan masa sendiri." Jawab Faiz lagi. Jelas terdengar serak suaranya.

"Takpe mama faham perasaan kamu."

"Iz dengar apa papa nak cakap ni. Papa nak kamu kuat ye, semua ni ujian dan dugaan yang kamu perlu tanggung. Papa tak nak tengok Iz macam ni. Anak papa kuatkan?"pesan  Tengku Fikri sambil mengosok-gosok belakang anaknya.

"Baik papa , Iz cuba"

" Iz naik atas dulu tau nak rehat."

"Adik, kakak kirim salam"

"Walaikumusalam, bang anak buah adik apa khabar? Kenapa abang tak bawak diorang sekali? "Soal Fairy.

" Akak ada kerja sikit nak kena settle kat rumah ,tu yang abang tak dapat nak ajak akak tu."

"Ouh, abanggggggg...." Panggil Fairy meleret.

"Ye adikku yang comel nak apa?" Soal Faris sambil menatap wajah adiknya.

"Abang.. adik lapar la kita pergi makan marry brown nak tak ? Adik craving.." balas Fairy sambil membuat muka comel kepada Faris.

"Yeke craving? Bukan ke adik dalam seminggu tu tak sah kalau tak makan marry brown. Ingat abang lupa la tu makanan favourite adik."

"Hehe, itu lain ni lain. Jom la abang.."

"Ye jom-jom."

Bersambung...

Vote komen❤️

                         

Be Mine My Baby Flower{C} Where stories live. Discover now