Part 40💕Final (FAIRY&FAYZEN)

2.6K 45 6
                                    

5 tahun berlalu...

"Hubby!!Kenapa kain bersepah ni? Bukan ke baby dah kemas semua ni!!!" laung Fairy dari tingkat atas.

Fayzen yang berada ditingkat bawah sudah menggeleng.

"Jap yang hubby tengah suap anak makan ni." Laung Fayzen kembali.

Tak lama kemudian Fairy muncul dengan wajahnya sudah dibasahi air mata.

Fayzen terkejut lalu meletakkan pinggan di sisi. Dia mengamit isterinya supaya duduk di sisi.

"Kenapa nangis ni baby flower? Hubby ada buat salah ke?" Soal Fayzen. Tanganya naik mengusap wajah yang sudah dibasahi air mata itu.

tsk..tskk..tsk..

"Hu-bby, Saya penat tau kemas barang-barang kat atas tapi kenapa bersepah. Saya penat la seharian kemas pastu tiba-tiba naik tadi tengok bersepah." kata Fairy tersedu-sedu.

Fayzen tersenyum. Isterinya penat rupanya.

"Baby flower, dah jangan nangis malu anak tengok ni." pujuk Fayzen.

Makin dipujuk makin menjadi-jadi tangisan Fairy.

Fayzen panik lalu meminta izin dari anaknya untuk pamit sebentar.

"Fael,Nasya boleh tak kalau korang makan sendiri? Daddy nak pergi pujuk mummy dulu."

Fael dan Nacha hanya mengangguk.

Fayzen menarik tangan isterinya lalu di bawa ke dapur. Dia membasuh tanganya terlebih dahulu lalu dia mendukung isterinya gaya bridal menuju ke tingkat atas.

"Abang, kenapa daddy dukung mummy?" Soal Nasya.

"Sebab daddy nak pujuk mummy la." jawab Fael.

"Ouh, sweet la daddy ni." Kata Nasya sambil menepuk kedua belah tanganya.

"Mesti la daddy kita kan.Dah la jom makan sampai habis pastu kita pergi main kat bilik okay. Daddy pesan tak baik ganggu diorang kalau diorang tengah ada dalam bilik."

"Okay abang."

Fayzen meletakkan Fairy di atas katil dengan perlahan. Dia duduk di sisi isterinya lalu menatap wajah itu lama.

Fairy menunduk. Dia masih lagi malu dengan suaminya walaupun mereka sudah berkahwin 7 tahun.

"Malu ke hm?" tegur Fayzen.

Fairy tak keruan. dia cuba untuk bangun tapi Fayzen pantas memegang kedua bahunya.

"Nak lari pergi mana baby? Tadi merajuk, sekarang malu pulak."

"Erm bu-kan. Cuba hubby bagitahu baby isteri mana je yang tak penat bila dah kemas semua cantik-cantik pastu bersepah balik." muka Fairy cemberut. Dia masih tak puas hati dengan semua barang yang bersepah tapi dai tak sanggup nak marah anaknya.

Fayzen tersenyum. Wajah isterinya diusap lembut.

"Ye hubby tahu nanti hubby kemas. Baby rehat je okay. By the way baby, baby ada apa-apa nak bagitahu hubby tak?" tiba-tiba sahaja soalan itu terpancul dari mulut Fayzen.

Fairy terkedu. Takkan la suaminya dah tahu. Rasanya dia dah sorok betul-betul.

"Erm, tak ada apa-apa la."nafi Fairy.

"Are you sure baby?" Tanya Fayzen sekali lagi kerana dia inginkan kepastian.

"Yes."

Fayzen mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya lalu dihulur ke arah Fairy.

"How about this baby? Kenapa hubby jumpa test ni dalam tong sampah?Ni baby punya kan?"

Fairy menunduk dia tak berani nak tatap wajah Fayzen yang serius itu. Dia tahu dia yang salah kerana merahsiakan perkara sebesar ini.

Be Mine My Baby Flower{C} Where stories live. Discover now