Faiz melangkah masuk ke dalam syarikat TFF dengan wajah beku tanpa secalit senyuman. Para pekerja yang memberi tunduk hormat kepadanya hanya dipandang tanpa perasaan.
"Fairy.. masuk bilik aku now" panggil Faiz melalui telekom.
"Baik Tengku" balas Fairy.
Mesti pelikkan macam mana meja Fairy boleh ada kat luar . Macam ni cerita dia.Flash back
"Fayzen saya ada permintaan nak minta kat awak . Saya harap awak luluskanlah permintaan saya ni." Hurm apa dia?"
"Saya nak meja saya letak kat luar boleh tak? Please Tengku.. saya tak boleh nak fokus la kalau meja saya ada dalam bilik Tengku ."
"Jap aku fikir. Erm okeyh permintaan kau diterima. Tapi ingat kalau you malas atau you ingkar arahan I. I akan pastikan you duduk balik dalam bilik I faham?"
"Faham Tengku"
End flashback
" Bagitahu I semua jadual I harini. Jangan miss satu pun."
"Pagi sampai tengah hari Tengku free. Lepas lunch dalam pukul 3 macam tu Tengku ada meeting dengan syarikat Megah Maju sampai pukul 5. Itu saja jadual Tengku harini." Beritahu Fairy sambil melihat ipad ditangan.
"Erm okay, mana breakfast aku?" Soal Faiz.
"Ni saya masak nasi lemak harini. Simple-simple je sebab tak sempat . Tengku okay je kan makan nasi lemak?."
" Ye letak satu nanti aku makan. Kau ingat aku orang kaya , aku tak makan nasi lemak ke? Kau boleh keluar."
" Baik Tengku"
"Home sweet homeeeee!!" Laung Tengku Farel Mikhail .
Tengku Fazura yng sedang menjirus tanaman smbil memasang lagu terkejut apabila mendengar suara anaknya.
"Ya Allah budah bertuah ni balik tak bagi tahu mama pun." Ucap Tengku Fazura sambil mencekak pinggangnya.
"Sorry mama angah dengan adik nak buat suprise. Rindu mama sngat-sangat . "
"Lain kali tak yah balik pun takpe . Mama tahu mama ni tak special pun untuk angah."
" Ala mama jangan la cakap macam tu nnti angah sedih." Ucap Tengku Farel Mikhail dengan wajah tersebik-sebik. Walapun dia anak kedua dia sangat manja dan sensitif bila berada bersama orang yang dia sayang.
"Mama gurau je la . Haih anak mama ni dah besar pun manja lagi."
"Ish lupa adik la tu. Adik penat tau tengok perangai angah dengan mama." Tegur Farisya apabila dia terasa terabai .
"Eh anak mama, sorry tau. Angah tu tak padan dengan tua manja." Ujar Tengku Fazura sambil memeluk anak bongsunya itu.
"Mama, papa dengan along mana?" Soal Tengku Farel.
" Along dengan papa macam biasa la kat pejabat . Mcam la angah tak tahu yang along dengan papa tu workholic . Kalau boleh dia nak berkampung je kat office tu ."
"Ouh takpe harini angah dengan adik teman mama kat rumah lagipun kitaorang rindu la nak spendtime dengan mama."
"Baguslah kalau macam tu mama pun rindu anak manja mama ni. Angah dengan adik pergi naik rehat dulu nanti turun makan ."
"Baik mama." Balas Farel dan Farisya serentak.
"Apa ni Tengku saya tak suka la kena paksa-paksa macam ni. Tengku ingat saya ni bibik Tengku ke? Kejap suruh itu ini. Penat tahu tak? Kata Fairy sambil memandang Faiz dengan wajah yang tidak puas hati.
"Kau nak kerja ke tak nak sekarang ni!!? Kalau kau tak nak boleh berambus!! Banyak pulak alasan kau kan? Ikut aku la nak suruh kau buat apapun . Kau tu pekerja aku bos. Kalau rasa diri tu tak layak, tak payah mohon kerja kat sini. Aku tk perlukan orang lemah macam kau."
"Faham Fairy Nurasya!!" Tengking Faiz dengan sangat lantang.
"Fa-ham Tengku. Saya mintak maaf sebab melawan cakap teng-ku saya tak ada niat pun. Tengku jangan pecat saya. Saya masih lagi nak kerja kat sini." Kata Fairy sambil menahan diri dari menitiskan air mata, tapi dia gagal airmatanya mengalir laju membasahi pipi.
"Aku cakap sikit nangis , nangis je kau tau kan . Kau keluar sekarang semak la aku kena layan perangai kau ni. Cuba la jadi profesional sikit ni aku baru bagi kerja sikit kau dah merungut macam ni. Kau tahu kan aku benci orang yang ingkar arahan aku? "
"Tahu Tengku saya minta maaf. Saya janji lepasni saya takkan merungut lagi. "
"Hm keluar dan cancel semua meeting aku. Aku dah tak ada mood nak pergi meeting ." Ujar Faiz sambil memejam matanya. Tanganya naik memicit pelipis.
Fairy keluar dari bilik Faiz dengan wajah sembab kerana banyak menangis. Dia tak tahu kenapa dia cengeng sangat harini. Mungkin sebab dia nak period kut. Haih Fairy kenapa kau menangis depan dia .
" Weyh Fairy kau ok tak ni? Tanya Adelia dengan riak risau . Bukannya dia tak dengar suara ngauman singa beku dalam bilik tadi.
"Aku okeyh , salah aku sebab lawan cakap dia. Nak pulak mood dia tak baik harini. Aku takut dia pecat aku."
"Jangan sedih-sedih aku akan selalu ada dengan kawan baik aku ni. " Kata Adelia sambil mengosok belakang sahabat baiknya.
"Thank you Adel."
Adel memeluk Fairy. Tanpa Fairy sedar Adelia mengukir senyum sinis.
Bersambung.....
Vote n komen❤️
YOU ARE READING
Be Mine My Baby Flower{C}
RomantikAll idea is mine. Do not copyright ©. Menjadi PA kepada seorang yang serius 24 jam? Itu adalah mimpi buruk untuk seorang gadis yang bernama Fairy Nurasya. "Habislah aku, mesti dia marah nanti. Aku pun satu , first day masuk kerja dah lewat." -Fairy...