Flashback
"Baby, buat apa tu?" Tanya Fayzen.
"Takde buat apa la. Baby tengah baca buku." Jawab Fairy.
Fayzen memeluk tubuh Fairy dari belakang lalu mengusap perut besar itu. Kini kandungan Fairy sudah mencecah 9 bulan. Alhamdulillah penyakit Fairy beransur pulih.
"Hubby , hubby rasa nanti babies kita ni laki ke pompuan?" Ujar Fairy .
Fayzen meletakkan jari dagu seperti memikirkan sesuatu.
"Hm kalau sepasang hubby nak kasi nama Tengku Fael Noah dan Tengku Fairyna Nuraisya" Ujar Fayzen.
"Wah cantiknya nama yang hubby pilih." Kata Fairy teruja.
"Baby ada tak nama yang nak bubuh kat anak kita?" Soal Fayzen pula.
"Erm tak fikir lagi. Takpa nama yang hubby pilih tu dah okay. Baby suka."
Fairy memandang wajah Fayzen tak berkelip. Matanya berair. Tangan Fayzen diraih lalu diletakkan di dadanya.
"Hubby, baby nak cakap ni. Kalau satu hari nanti takdir memisahkan kita. Baby nak hubby sentiasa ingat baby. Sayang baby dan jaga anak kita betul-betul. Baby harap hubby kuat bila baby tak lagi di samping hubby." Ujar Fairy lagi.
Fayzen yang mendengar kata isterinya itu hanya mampu mengalirkan air mata. Dia tak boleh bayang bagaimana hidupnya tanpa isteri tersayang.
Fairy mengesat air mata yang jatuh itu lalu mengusap pipi suaminya.
"Janji dengan baby. Walau apapun berlaku hubby tetap akan percaya baby. Hubby tetap akan sentiasa ingat baby. Boleh?"
Fayzen mengengam tangan Fairy lalu berkata. " Boleh tapi kenapa baby cakap macam ni? Baby tak sayang hubby ke? Baby ada niat nak tinggal hubby dengan baby kita ke? " Soal Fayzen bertubi-tubi.
"Bukan macam tu , baby tak pergi mana-mana pun. Baby sentiasa ada dengan hubby." Jawab Fairy tenang. Dalam hatinya hanya Allah saja yang tahu.
"You are mine baby. Ingat tu, hubby takkan izinkan baby pergi dari hidup hubby. Hanya baby je layak jadi mummy untuk anak-anak kita. Takde sapa boleh ganti baby." Ucap Fayzen tegas.
"Hubby dah tak nak dengar baby cakap benda mengarut macam ni. Kalau tak siap baby." Ujar Fayzen lalu keluar dari bilik tidur mereka.
Ting ! Ting! Ting!
017*******
Kau ingat erh pompuan. Kalau kau tak pergi dari hidup Tengku. Kau tengok la nasib suami dengan anak kau macam mana nanti.
Aku warning kau.
Jangan lupa perjanjian kita.
Mata Fairy kembali berair. Sudah banyak hari dia menerima ugutan dari seseorang. Tapi dia hanya mampu mememdam rasa tanpa memberitahu siapapun. Biarlah dia seorang je yang tahu pasal benda ni.
Ini semua demi Fayzen. Demi keselamatan Fayzen dan anak mereka. Dia sanggup berkorban apa saja asalkan suami dan anaknya selamat. Dia tahu benda ni resikonya sangat tinggi namun dia harus kuat.
"Maafkan baby hubby. Baby harap hubby dapat jumpa perempuan yang lebih baik dari baby. Baby harap sangat hubby mampu teruskan hidup hubby dengan baik. Ini semua terbaik untuk kita. " Ujar Fairy lalu tertidur.
YOU ARE READING
Be Mine My Baby Flower{C}
RomantikAll idea is mine. Do not copyright ©. Menjadi PA kepada seorang yang serius 24 jam? Itu adalah mimpi buruk untuk seorang gadis yang bernama Fairy Nurasya. "Habislah aku, mesti dia marah nanti. Aku pun satu , first day masuk kerja dah lewat." -Fairy...