Terkedek-kedek anak kecik itu berlari ke arah ibunya. Dia kelihatan sangat gembira. Fayzen yang melihat situasi itu mengeluh seketika.
Tipu la kalau dia kata dia tak rindukan isterinya. Walaupun sudah 2 tahun berlalu. Senyuman , tawa dan tingkah isterinya masih lagi berlegar-legar di ingatannya.
"Daddy bila kita nak bertoyak?" Ujar Fael.
Fayzen tersenyum.
"Not bertoyak little baby."
"Pastu?"
"Ikut daddy sebut okay."
"Ocey."
"Ber-to-lak."
"Bertoyak."
"Haish anak daddy ni. Ikut Fael la haha. Daddy is give up." Ujar Fayzen lalu tertawa.
Fael cemberut.
"Tak baik ketawakan orang laa daddy. Fael pandai la sebut bertolak." Ujar Fael lancar.
"Ye daddy tahu anak daddy ni pandai. Dah jom kita bertolak." Ajak Fayzen.
"Jom."
Fayzen mendail nombor seseorang .
"Hello , pastikan kawalan ketat bila aku sampai nanti.""Baik tuan. Saya dah arahkan semua untuk bersedia."
"Hm . Jangan tunjuk senjata depan anak aku. Masa aku sampai , aku nak kereta dan hotel sudah tersedia."
"Baik tuan. Arahan diterima."
Tit.
Fayzen dan anaknya berjalan menuju ke private jet miliknya. Tangan Fael dipegang supaya anaknya itu tidak jatuh.
Setelah sejam berada di dalam pesawat . Fael mencuit Fayzen yang sedang fokus dengan laptop.
"Yes little baby?"
"I want sleep daddy. I very boring right now."
"Okay come sleep with daddy." Ujar Fayzen lalu mendukung anaknya lalu berjalan menuju ke bilik yang tersedia di dalam private jet itu.
"Miss, sampai bila miss nak berdendam dengan diorang?" Soal Shark.
"Sampai bila-bila. Aku suka tengok diorang berpisah." Jawab Hanim.
"HAHHAHA aku suka apa yang kau buat ni babe. Aku suka tengok Zen dah tak macam dulu." Ujar Adelia.
"Kau punya lakonan baik betul eh Adel. Aku tak sangka pulak Zen boleh ambik kau jadi penganti tempat isteri dia yang bodoh tu." Kata Hanim lagi. Dia senyum sinis ke arah Adelia.
"Takkan kau tak kenal aku. Kita kan dah lama kenal. Aku tak sangka perempuan tu percayakan aku. Mesti dia tak sangkakan awan baik dia sebenarnya yang tikam dia dari belakang."
"Miss, aku tak berapa setuju dengan cadangan miss yang pasal nak pisahkan anak diorang tu. Aku kesian la dekat anak diorang." Sampuk Shark. Dia sudah lama memedam rasa. Dia tak nak sebenarnya bersubahat macam ni. Tapi disebabkan cintanya kepada majikannya sendiri. Dia rela berkoban apa saja. Cinta itu kan buta.
"Kau ni Shark aku geram je dengan kau ni. Dari dulu sampai sekarang mesti ada je yang kau nak kesiankan. Kau kena ingat sekali kau dah terjebak , kau takkan boleh mengelak dari lakukan benda yang kau tak suka. " Terang Adelia .
"Tapi miss. Aku-".
"No tapi-tapi kalau kau masih nak kerja dengan kitaorang buat je apa yang diarahkan. Kalau tak siap kau."
"Baik."
Fayzen membawa Fael berjalan-jalan di tepi pantai. Mereka sekarang di Johor. Sebenarnya nak ke luar negara tapi ada beberapa perkara yang Fayzen lena buat kat Johor , jadi dia pun bercuti la di Johor.
YOU ARE READING
Be Mine My Baby Flower{C}
RomanceAll idea is mine. Do not copyright ©. Menjadi PA kepada seorang yang serius 24 jam? Itu adalah mimpi buruk untuk seorang gadis yang bernama Fairy Nurasya. "Habislah aku, mesti dia marah nanti. Aku pun satu , first day masuk kerja dah lewat." -Fairy...