Fayzen memicit kepalanya yang agak pusing. Dia pening kepala memikirkan kemana Fairy pergi . Dia buntu memikirkan cara bagaimana ingin menemukan Fairy.
Tiba-tiba..
Ting ! Ting! Bunyi telefon Faiz yang berada di atas meja.
Baby Flower❤️: Assalamualaikum Tengku. Saya ni Fairy.
Tersenyum Faiz menerima mesej dari Fairy. Dengan pantas dia membalas mesej tersebut.
Fayzen🦁: Waalaikumusalam hm.
Baby Flower❤️: Tengku saya minta izin balik kampung ni. Saya nak tenangkan fikiran. Sorry baru dapat mesej Tengku line kat sini kurang.
"Tengku marah aku ke eh. Menyeramkan je cara dia balas chat aku. Ish lantaklah asal aku chat dia." Ujar Fairy sambil menunggu balasan dari Faiz.
Fayzen🦁: You tahu kan aku paling pantang staf aku tak datang kerja tanpa bagitahu aku.
Fairy Nurasya mengigit bibir apabila menerima balasan dari Faiz Fayzen. Dia boleh bayangkan macam mane wajah beku Faiz bila tengah marah.
"Habis la aku, mesti Tengku buang aku kerja. Huwaa tak nakk. Aku nak kerja Tengku lagi."
Baby Flower❤️: Tengku jangan laa marah. Saya tak de niat pun nak cuti mengejut macam ni. Tengku jangan pecat saya tau. Tengku kan handsome, kaya, baik dan tak garang pulak tu.
Tersengih Faiz apabila kesayangan memujinya tidak ikhlas. Dia meletakkan jari di dagu lalu fikir apa yang patut dia jawab supaya Fairy balik cepat kepangkuannya. Erm maksud Faiz ke pejabat hehe .
Fayzen🦁: Hm you jangan nak puji aku sangat . Aku tahu pujian kau tak ikhlas. Aku bagi kau masa seminggu untuk kau healing lepastu kau kena balik Cyber dan kerja macam biasa. By the way nanti kau blik Cyber aku ad hal nak bincang dengn kau.
Bersinar mata Fairy apabila melihat Faiz memberikan greenlight untuk dia healing selama seminggu.
"Alhamdulillah Ya Allah kau lembutkan hati singa beku ni."
Melompat-lompat dia di atas katil di dalam bilik. Nasib la Adelia ada kat luar sedang bersembang bersama Nek hajar. Kalau tak mesti Adelia fikir Fairy tak waras.
Baby flower❤️: Thank you Tengku❤️. Sayang Tengku. Macam ni la baru boss idaman.By the way Adelia ada sekali dengan saya ni. Papepun thank you again Tengku muah..
Terkejut Faiz apabila membaca mesej yang dihantar oleh Fairy. Siap ada muah ye .
"Haih, baby.. baby.. tak lama lagi kau akan jadi milik aku." Ujar Faiz sambil senyum melihat gambar Fairy yang berada di dalam telefonnya.
********
"Weyh Adam." Panggil Akwa sambil duduk di hadapan Adam.
"Hm . Kau nak apa, kalau tak ada benda penting jangan kacau aku. Aku tak ada mood ni. " Jawab Adam tanpa melihat ke arah Akwa. Dia sedang sibuk menguruskan dokumen yang penting.
"Ish kau ni, sama je kan dengan si Faiz tu dua-dua beku . Korang ni makan batu ke hah. Aku datang sini nak tanya kau tapi kau macam sibuk je takpelah. Ucap Akwa dengan suara dibuat sedih. Dia sengaja inginkan perhatian Adam maklum laa kurang kasih sayang dari gf.
" Halah-halah yang ni pun rajin nak merajuk la. Ha cepat nak tanya apa?" Soal Adam sambil memandang ke arah Akwa.
"Tak aku just nak tanya. Kau dah jumpa ke Fairy kat mane? Sebab aku tengok Faiz biasa je macam tak de apa-apa masalah. Semalam dia punya mengamuk tu haih kalah singa betina."
"Ouh pasal tu. Dia dah tahu Fairy kat mane. Fairy sendiri yang mesej dia bagitahu. Ada apa-apa lagi yang kau nak tahu wahai Akwa Arifin?"
"Hehehe takde sorry ganggu. Aku gerak dulu nak settlekan kerja yang berlambak tu. Paper roger eh." Ujar Akwa sambil bergerak keluar dari bilik Adam.
Adam menyambung kerja yang tergendala akibat diganggu oleh Akwa dengan tenang. Akwa kalau sehari tak buat Adam serabut tak sah.
Angah! Oo Angahhh!! Laung Farisha apabila kelibat abangnya itu tidak ada di dalam rumah.
"Apa yang terjerit-jerit tu adik. Mama yang duduk kat dalam bilik pun dengar ." Ujar Tengku Fazura sambil mendekati anak bongsunya.
"Mama adik cari angah. Nak ajak pergi jalan adik bosan la duduk rumah . Hari ni meeting cancel dan kelas pun tak ada . "Jawab Farisha apabila ditanya.
" Angah kamu keluar kejap tadi. Ada hal katanya kejap lagi baliklah tu."
"Ish angah ni sama je dengan Along selalu busy. Adik alone tahu tak. Hm malas la kawan dengan angah dengan along. Adik nk pergi layan drama . Bye mama." Ucap Farisha sambil berlari naik ke biliknya.
"Weyh Syaa jom ronda kampung. Aku bosan la duk rumah je. Kata Adelia sambil mengoyang-goyangkan tangan Fairy.
"Sabar Adel tengahari ni ko nak hitam ke?"
" Ye la ye la . Janji eh karang bawak aku ronda-ronda kampung pastu belikan aku choki-choki."
" Yer sayang ku Adel . Nanti petang kita keluar. Sekarang ni jangan la ganggu aku membaca novel. Ujar Fairy sambil mata fokus membaca novel.
"Baik boss. Aku nak tengok cerita korea dulu nanti kalau nak keluar bagitahu tau. Takut aku tertidur." Kata Adelia lagi.
" Yer Adel. By the way aku dah bagitahu Tengku yang aku angkut kau bawa balik kampung."
"Siyes laa Sya. Lepastu apa Tengku cakap kat kau? Dia marah ke? Mesti dia mengamukkan. Huwa takut yerr. Nanti kalau dia pecat aku macam mane . Ni semua salah kau." Kata Adelia dengan nada gelabah. Takut sangat kena marah.
"Hm dia tak marah pun. Dia okay je tapi dia kata seminggu je lepastu dia nak kita kerja semula seperti biasa." Tambah Fairy lagi .
"Ouh takpela kalau macam tu. Yeah yuhuuuu ewah ewahhh dapat cuti" Jawab Adelia sambil melompat-lompat di atas katil Fairy. Bukan lompat saja tau. Sekali dengan paket menari sekali.
'Dia mula dah.. Haih Adel..Adel umur dah 25 tapi perangai still macam budak-budak ikut kau la janji happy.'
Tuk! Tuk! Tuk!
Bunyi ketukan pintu dari luar bilik Faiz. Faiz memandang ke arah pintu . Dia rasa dia dah letak not entry.
Masuk!!.. Jerit Fayzen lantang . Dia memang takde mood sekarang ni boleh pulak ada orang kacau.
"Erm Tengku. Ada beberapa hal yang saya nak bincang dengan Tengku." Soal individu yang mengetuk pintu bilik Faiz tadi.
" KAU BUTA KE APAAAA. KAU TAK BACA KE APA YANG AKU LETAK DEKAT PINTU BILIK AKU." Jerkah Faiz dengan lantang. Merah padam mukanya saat ini. Dah la Fairy tak de boleh pulak pompuan ni kacau masa rehat dia.
"So-rryy Tengku saya tak perasan. Ucap staf perempuan tersebut.
"KAU KELUAR SEKARANG. AKU DAH TAK NAK TENGOK MUKA KAU LAGI KAT OFFICE AKU. KAU DIPECAT. BERAMBUSS.. Kata Faiz sambil melempar barang di atas mejanya.
Laju staf perempuan itu berlari keluar dari bilik Faiz sambil menangis.
Faiz berjalan keluar dari bilik sambil memandang stafnya yang sedang buat kerja.
"Aku tak nak perkara ni berlaku lagi. Semua boleh take noted dengan apa yang jadi harini. Sesiapa saja yang melanggar arahan aku serta sibuk nak tahu privacy aku akan segera dipecat." Amaran diberi oleh Fayzen.
"Baik Tengku." Balas semua staf.
"Akak saya ada meeting apa-apa tak petang ni? " Tanya Faiz kepada staf lamanya. Dia mengambil tugas Fairy sementara Fairy sedang bercuti.
"Takde Tengku. Tengku free petang ni." Jawab Rose Diana .
"Ok noted saya nak balik dulu sakit kepala sikit"
"Baik Tengku . Balik hati-hati."
Bersambung...
Vote n komen please❤️
YOU ARE READING
Be Mine My Baby Flower{C}
Roman d'amourAll idea is mine. Do not copyright ©. Menjadi PA kepada seorang yang serius 24 jam? Itu adalah mimpi buruk untuk seorang gadis yang bernama Fairy Nurasya. "Habislah aku, mesti dia marah nanti. Aku pun satu , first day masuk kerja dah lewat." -Fairy...