Hari berganti hari , hubungan diantara Fairy dan Fayzen juga beransur pulih . Mereka menjalani kehidupan rumah tangga yang sangat bahagia.
"Baby, buat apa tu?" Ujar Fayzen sambil memeluk pinggang Fairy. Kepalanya dilabuhkan diatas bahu isterinya.
"Ish hubby ni, nasib saya takde melatah apa-apa tau. Kalau tak saya curah minyak ni kat hubby."
"Hehe sorry baby. Jangan la marah eh. Hubby rindu baby." Kata Fayzen sambil mencium-cium leher isterinya.
Fairy hanya mendiamkan diri . Tiada balasan untuk ucapan Fayzen sebentar tadi. Dia kalau tengah buat kerja memang kena fokus , kalau orang kacau memang nasib la kena palau.
"Babyyyy, flower, tresure,sayang,cin-t." Belum sempat Fayzen menghabiskan kata-katanya. Mulut Fayzen disumbat dengan ayam goreng.
"Sampai hati baby, sumbat ayam goreng dalam mulut hubby."
"Diam hubby, baby tengah fokus ni. Kalau rasa tak boleh duduk diam pergi duduk kat sofa tengok tv jngan kacau saya kat dapur ni."
"Ye-ye hubby pergi duduk kat sofa." Fayzen memberikan kucupan hangat didahi Fairy sebelum dia melangkah pergi ke ruang tamu.
Fairy yang sudah selesai memasak itu segera melangkah menuju ke ruang tamu untuk memanggil suaminya.
Namun terbantut niatnya apabila melihat suaminya yang terlena di sofa . Fairy mendekati Fayzen lalu tanganya naik membelai rambut milik suaminya.
" Handsome jugak suami rupanya. Haih , tidur pun handsome. Kalau aku ni tidur dah tak cantik dah ."
"Mana ada baby flower tak cantik. Baby hubby ni sentiasa cantik. Tak kisah la tengah buat apa pun tetap cantik di mata hubby." Kata Fayzen .
Fairy yang terkejut apabila dengar suara Fayzen itu segera bangun untuk melarikan diri.
Tapi apakan daya, Fayzen sempat menarik Fairy lalu diletakkan diatas ribanya. "Ish hubby ni, suka-suka je tarik orang ." Marah Fairy .
"Isteri hubby nak lari ke mana haa. Dah puji hubby pastu nak lari pulak." Tangan Fayzen melingkar dipinggang isterinya.
Kepalanya direhatkan di atas bahu milik Fairy."Jangan la tegur saya malu la" Ujar Fairy sambil menutup mukanya dengan tangan." Mukanya tak usah dikata la merah menyala.
Malu la tu hakhak
Ting! Ting! Ting!
Bunyi mesej masuk dari telefon milik Fayzen.
Fairy yang baru sahaja selesai solat sunat itu segera mendekati telefon milik suaminya.+601*****
Sayang you tak rindu i ke?
I miss you so much sayang.
I tak boleh nak lelapkan mata sebab teringat pasal you.
Love you Zen. Love you so much.
I sanggup jadi isteri nom 2 u.
Airmata Fairy mula laju membasahi pipinya . Hatinya sakit apabila membaca mesej yang dihantar oleh seseorang melalui telefon suaminya
"Ya Allah, ujian apa lagi yang hendak kau berikan kepadaku. Adakah ini kebenaran yang kau tunjuk ? Atau aku hanya salah faham? Jujur hati aku sakit ya Allah." Fairy melihat Fayzen yang lena tidur disisinya.
Beberapa minit kemudian, Fairy melelapkan mata setelah lelah menangisi benda yang belum pasti benar.
"Baby flower mana tie hubby?" Tanya Fayzen.
YOU ARE READING
Be Mine My Baby Flower{C}
RomanceAll idea is mine. Do not copyright ©. Menjadi PA kepada seorang yang serius 24 jam? Itu adalah mimpi buruk untuk seorang gadis yang bernama Fairy Nurasya. "Habislah aku, mesti dia marah nanti. Aku pun satu , first day masuk kerja dah lewat." -Fairy...