Fayzen mengurut sedikit pelipisnya. Sakit kepalanya apabila memikirkan hal yang terjadi siang tadi.
Flashback
" Hubby dari mana?" Soal Fairy dengn suarta yng tertahan.
Fayzen menjungkitkan kening . Dia hairan dengan soalan yang dilontarkan.
"Hubby jumpa Akwa dengan Adam laa. Hubby dah bagi tahu baby kan tadi."
"Penipuuuuu. Hubby curang kan? Anak dah 2 tapi perangai macam orang takde anak." Tengking Fairy secara tiba-tiba.
"Elok la tu tengking suami Fairy Nurasya? " Soal Fayzen dengan nada yang mendatar.
"Hubby curang, hubby dah tak sayang baby dengan anak kita." Suara Fairy mula mengendur.
"Ya Allah baby, Hubby tak pernah curang pun dengan baby. Cuba baby bagitahu hubby apa yang baby nampak sampai baby tuduh hubby macam ni sekali."
Fairy menggelengkan kepalanya. Air matanya jatuh berjurai-jurai. Kepercayaannya kepada suaminya hancur dalam sekelip mata.
"Baby rehat okay, kejap lagi kita bincang." Ujar Fayzen lalu beredar dari situ.
End flashback
"Rafii!!!!" Seru Fayzen.
" ye Tuan." Jawab Rafi.
" Kau tolong cari siapa yang hantar gambar -gambar tak guna tu. Aku nak orang tu harini jugak."
"Baik tuan."
"Hubby harap baby tak lari dah dari hubby, kehilangan baby dulu cukup menyeksakan jiwa dan raga hubby."
Tanpa Fayzen sedar, Fairy sebenarnya mendengar luahan hatinya.
Fairy melangkah masuk ke dalam bilik itu lalu duduk di hadapan Fayzen.
"Kelakar la hubby ni. Saya tak cakap pun saya nak lari tapi hubby fikir saya nak lari. ke sebenarnya awak memang nak saya pergi dari hidup awak? Dah bosan hidup dengan saya? Dah ada betina lain yang boleh layan awak dengan bagus ?" tuduh Fairy dengan senyuman sinis.
"Apa yang dah rasuk baby ni? kenapa tuduh hubby macam ni?"
"Tuduh apanya. Dah memang ada buktikan nak selindung apa lagi? Anak dah besar tapi still buat perangai."
"Hubby malas nak gaduh dengan baby. Ikut baby la nak fikir apapun." ujar Fayzen lalu keluar dari bilik itu.
Telefon yang berada di dalam kocek bajunya dikeluarkan lalu ditekap di telinganya.
"Bagus Sha. Aku nak kau buat sampai Zen ceraikan kau."
"Tapi aku sayang dia.." ujar Fairy perlahan tapi masih lagi dapat didengari oleh pemanggil.
" Dia milik aku bukan milik kau. Kau dah lupa ke perjanjian kita? Jika nak anak-anak serta family kau selamat, ikut arahan aku."
"Ingat, aku akan ikut apa yang kau suruh janji kau tak apa-apakan family aku."
"Bagus dear. Sekarang ni aku nak kau buat je apa yang aku suruh. Aku bagi kau tempoh sebulan untuk kau minta cerai dengan Zen. Aku tak kisah dengan cara apa sekalipun, janji Zen jadi milik aku."
Tut. Talian dimatikan.
Fairy terduduk disitu. Dia menangis sepuasnya. Dia buntu dengan keputusan yang dibuat.
"Abang... Nasya nak makan maggi boleh? tanya Nasya kepada Fael.
Fael yang sedang mengulangkaji mata pelajaran mengangkat wajahnya lalu menjungkitkan kening.
YOU ARE READING
Be Mine My Baby Flower{C}
RomanceAll idea is mine. Do not copyright ©. Menjadi PA kepada seorang yang serius 24 jam? Itu adalah mimpi buruk untuk seorang gadis yang bernama Fairy Nurasya. "Habislah aku, mesti dia marah nanti. Aku pun satu , first day masuk kerja dah lewat." -Fairy...