Part 19💕 (FAIRY&FAYZEN)

1.2K 30 3
                                    

Keluhan meniti dari bibir Fayzen apabila setiap hari Fairy mengelak untuk bertembung dengannya. Waktu bekerja Fairy tetap profesional tetapi bila mereka berjumpa di luar, meteka seolah-olah tidak kenal antara satu sama lain.

"Aku dah tak tahu dah nak buat macam mana lagi."Ujar Fayzen.

"Kau ni nama je ketua mafia tapi otak lembab" Adam bangun dan melabuhkan duduk di depan Fayzen.

"Pahal pulak. Sekali lagi kau cakap pasal mafia siap kau. Aku dah kata kan aku dah tak nak terlibat dengn dunia mafia. Kecuali ada orang usik orang yng aku sayang " senyuman sinis terukir dibibir Fayzen.

Dia sedang merenung dan mengusap gambar Fairy yang berada di dalam frame.

"Aku rasa kau ni dah gila laa. Haritu bukan ke kau kata kau cuma tak nak aktif sangat je ke. Ni pahal pulak tiba-tiba dah tak nak terlibat dengan dunia mafia."

" Ye memang aku gila. Gilakan Fairy Nurasya Hahhahahhahaha." Fayzen ketawa secara tiba-tiba seperti orang tak waras.

Adam yang melihat Fayzen seperti orang tak waras terus bangun dan melangkah keluar dari bilik Fayzen.

Akwa yang nampak Adam keluar dari bilik Fayzen tergesa-gesa terus menapak mendekati Adam.

"Kau kenapa ni, aku tengok macam nampak hantu je."Soal Akwa.

"Tuan kau tu yang dah tak betul. Aku seram doo duduk dengn dia dalam tu lama-lama." Kata Adam sambil menggosok-gosok lengannya.

"Hahahahaha baru tahu kau. Aku dah pernah nampak haritu. Dia tengok gambar Fairy tak berkelip woo. Pastu duk bercakap sorang-sorang. Aku rasa kita kena bawak Iz pergi berubat kampung. Dah teruk sangat dah angau dia kat Fairy. Aku risau dia buat kerja gila." Panjang lebar huraian yang diucapkan oleh Akwa.

"Tu la . Okay jugak kan kalau kita angkut dia pergi berubat?"

"Ehem kau nak cakap aku gila ke?" Sampuk Fayzen dari belakang Adam.

"Eh tak Iz. Kitaorang cakap pasal orang lain hehe." Kata Adam sambil tersenyum kekok. Jantungnya dah berdebar tahap apa dah.

"Ouh ingatkan cakap pasal aku. Okeylah aku nak pergi jumpa Fairy jap kat luar apa-apa just inform aku."

"Baik Tuan" kata Adam dan Akwa.

_________

"Tengku nak apa jumpa saya ni. Saya dah informkan yang saya mc harini." Kata Fairy sambil menunjukkan riak tak puas hati .

Dia punya la sedap tidur tadi. Tiba-tiba si Tengku ni call cakap ad hal penting tak boleh tunggu besok. Rosak mood cutinya.

"Rilek baby aku ad hal penting nak bagitahu kau ni." Ujar Fayzen sambil matanya tak lepas dari menatap wajah Fairy.

"Ish apa baby-baby ni saya tak suka tengku panggil saya baby."

"Whatever give me your hand." Pinta Fayzen .

"Nak buat apa? Tak boleh kita haram laa."

"So what meh la aku nak halalkan." Jawab Fayzen selamba. Dia menarik lengan baju Fairy lalu dia letakkan di atas meja . Dia mengambil benang lalu mengukur jari manis milik Fairy.

"Ish betul-betul la Tengku. Saya tak nak kahwin dengan Tengku." Wajah Fairy masam mencuka apabila tangannya ditarik Fayzen.

"Muka aku nampak bergurau ke baby?" Soal Fayzen.

"Jangan mengarut la . Saya tak nk kahwin dengan Tengku titik." Kata Fairy sedikit meninggikan suara.

"Slow your voice baby. Aku akan pastikan kau tetap dan akan jadi milik aku selamanya. Ingat tu baby." Suara Fayzen berubah dingin dan mukanya berubah menjadi merah padam.

Be Mine My Baby Flower{C} Where stories live. Discover now