HD Love Story: 2

104 5 0
                                    

                                        Bab 2

"Hanna!" Panggil seorang gadis yang sedang membeli makanan.

" Terkejut aku kau ni kenapa Bal? Tiba - tiba jerit nasib aku tak ada sakit jantung" ujar Hanna apabila terkejut mendengar jeritan daripada Alya Balqish iaitu kawan baik Hanna Delisya.

"Hehehe sorry lah beb aku tak sengaja. Ha! Tadi aku dengar gossip yang kau selamatkan mamat hodoh tu belakang sekolah betul ker ?" Tanya Alya Balqish kepada Hanna.

" Jangan jerit boleh tak Bal ? Aku ni sebelah kau jer tau. Tak pekak lagi" perli Hanna "Ha yer kenapa? Memang aku tolong mamat tu. " Tanya Hanna

"Hehe sorry lah aku excited ye lah perempuan tolong lelaki daripada dibuli memang luar biasa. Tapi siapa yang buli dia dan siapa mamat lucky tu?" Tanya Balqish sambil memukul tangan Hanna kerana terlalu excited mengetahui gossip tak terlampau hangat itu.

" Sekali lagi kau jerit dan pukul aku , aku karate kau. Faris dia yang buli mamat tu . Aku tak tahu apa masalah dia sampai pukul. Bukan sekadar pukul jer siap mintak duit and panggil aku sayang. Sah jantan tu nk makan tapak kasut aku size 37 ni" ujar Hanna dengan perasaan marah.

" Okey sorry heheh. But sumpah lah dia pukul orang and panggil kau sayang euw gelinya. Tapi aku tak rasa dia mampus cepat kalau makan tapak kasut kau yang kecik tu paling - paling pun pengsan jer heheh jangan marah Hanna sayang." Hannah membuat memek muka menyampah kerana diperli oleh Balqish. Hello jangan nak judge eh kaki kecik.

                                          





"Del kenapa kamu hina Faris? Tanya Encik Haziq kepada anak tunggal perempuanya yang baru balik daripada sekolah  apabila mendapat aduan daripada anak buah kesayangannya  kerana dihina oleh anak tunggalnya itu.

" Bila masa Del hina dia papa? Dia yang pukul orang lepastu mintak duit. Bukan itu sahaja dia siap panggil Del sayang lagi menyampah papa!" Bentak Hanna

" Del jangan biadap dengan papa!" Ujar Encik Haziq kepada Hanna

"Suka hati papa lah nak percaya ker tak Del penat. Del nak naik solat ." Tutur Hanna yang malas hendak bergaduh dengan papanya.

Sebaik sahaja tiba di bilik Hanna terus mandi dan mengambil wudhuk untuk solat zohor dia sudah terlewet kerana menemani Balqish yang hendak ke kedai buku .

"Ring ring ring" Hanna mengangkat panggilan . Tidak perlu melihat nama dia sudah tahu siapa yang menelefon nya pada waktu begini.

" Hello Bal kau nak apa aku baru lepas solat ni" ujar Hanna sambil melipat sejadah lalu duduk di atas katil.

" Sorry call kau Hanna. Aku ingat hujung minggu ni aku nak ajak kau pergi pesta buku cuci mata beli buku baru kau nk ikut tak?" Tanya Balqish yang rasa bersalah kerana mangaggu waktu rehat Hanna.

" Boleh jugak aku pun dah lama tak beli buku baru"

"Ha bagus kalau macamtu kita pergi sama okey. Bye aku letak call dulu sorry kacau kau ." Ujar Balqish lalu mematikan panggilan.

TBC

Love Story (Hiatus)Where stories live. Discover now