Bab 1
" Tolong jangan pukul aku.. aku tak ada duit nak bagi korang semalam aku dah bagi rm 10 pada korang itu duit terakhir aku" kata seorang jejaka sambil memohon maaf agar pembuli itu melepaskannya.
"Hei kau ingat cukup ker duit tu untuk kitaorang bertiga? Aku tak kira aku nak jugak duit .."ujar si pembuli kepada jejaka hodoh itu.
"Aku tak ada duit tolong lepas kan aku" rayu jejaka itu agar dilepaskan daripada dipukul.
" kau ni memang bala lah! Kau memang nak mati hari ni kan!"ujar si pembuli sambil menumbuk jejaka itu.
"Hei! Apa korang buat ni ha? Kenapa pukul dia? Korang semua ni gila ker tak ada kerja lain ker nak belasah orang?" Tanya seorang wanita yang tiba tiba hadir kepada pembuli.
" sayang you jangan masuk campur hal i boleh tak? I tahu nak buat apa dekat mamat hodoh ni" ujar si pembuli kepada wanita itu
" Faris Iskandar enough! Kalau dia mati macam mana ? You nk tanggung ke? Lagi satu jangan panggil I sayang. You bukan pasangan I nak panggil I sayang we just cousin. Sekali lagi you panggil I sayang I bagitahu papa" Bentak wanita itu
" Hanna delisya apa you merepek ni sayang? Cousin boleh kahwin sayang. I rasa pak ngah pun nak kita kahwin. And lagi satu you macam mana boleh ada belakang sekolah ni ? Ooh you datang sini nak jadi hero ker selamatkan mamat hodoh ni ?" Ujar Faris.
" I yang patut tanya you apa you buat dekat sini and kenapa you pukul dia?"
" Oh you bela dia you dengar sini Hanna lelaki hodoh macam dia ni tak layak hidup! Patutlah mak bapak dia mati rupanya mamat ni pembawa bala!"Tengking Faris.
" Apa you ni Faris! Dia pun tak nak benda ni berlaku. Pergilah sana! Sekali lagi you pukul dia i tak teragak- agak nak report dekat guru disiplin. Pergi!"Halau wanita tersebut.
"You dah melampau Hanna. It's okey harini hari kau jantan esok lusa hari aku kau faham?"Ujar Faris lalu meninggalkan Hanna bersama jejaka hodoh itu.
"Awak okey? Ada luka biar saya tengokkan?" Tanya Hanna kepada jejaka itu
Jejaka itu menggeleng. "Aku ok. Kenapa kau tolong aku? Aku hodoh miskin pulak tu. Mak bapak aku mati pon sebab aku. Aku layak kena pukul" ujar jejaka itu.
Hanna tersenyum mendengar suara jejaka itu. "Saya tolong awak sebab ikhlas. Dah. Jom saya tolong awak letak kan ubat. Biar saya tolong papah kan awak" ujar Hanna apabila melihat jejaka itu susah untuk berdiri.
TBC
YOU ARE READING
Love Story (Hiatus)
Storie d'amore"Meet you was a best chapter of my life, Hanna Delisya"