kapitel ett
Jade Scott @Jadescoott
@felixsandman godnatt ♡ jag hoppas jag får träffa dig någon gång
Att skriva till honom på twitter hade blivit en daglig rutin för mig. Jag gjorde det varje kväll innan jag gick och la mig, de dagarna jag kom ihåg att göra det och de dagarna jag hade orken. Jag hade säkert hållit på så här i två månader nu. Men trots det hade jag inte fått hans uppmärksamhet ännu. Kanske behövde jag försöka hårdare än så här. Kanske räckte det inte med ett lamt tweet om dagen.
Men jag gav aldrig upp, någon gång skulle han säkert lägga märke till mig och bara att tänka den tanken fick mig att vilja kämpa för det ännu mer.
"Jade älskling,", mamma steg in i mitt rum och lutade sig mot dörrkarmen. "Du måste sova, klockan är halv tolv.", jag la händerna över täcket och rullade över på sidan. "Jag försöker ju.", suckade jag.
"Men lägg ifrån dig mobilen så går det nog bättre.", smålog hon. "Jag älskar dig, vi ses imorgon bitti."
"Jag älskar dig med mamma.", muttrade jag ner i kudden och virade duntäcket närmre kring min kropp. Kylan utanför smög sig in under täcket och fick rysningar att uppstå på mina bara ben. Pappa har säkerligen vridit ner värmen på elementet igen.
Trots att mamma sagt till mig att låta mobilen vara och försöka sova sträckte jag mig återigen efter den. Jag höll tummen över hemknappen, och lät sensorn läsa av mitt finger. När jag äntligen kommit in klickade jag återigen upp twitter och uppdaterade flödet. Och såklart hade han inte lagt märke till mig.
Jag suckade trumpet och studerade hans profil som senast var uppdaterad vid fyra i eftermiddags. Så istället för att besviket stirra på hans profil tryckte jag bort twitter och klickade istället upp sms konversationen mellan mig och min bästakompis Amy.
23.46, jag;
Vaken? ♡
Jag behövde inte vänta speciellt länge innan ett nytt sms trillade in. Ett svar från Amy.
23.47, Amy;
Du visste att jag var vaken hah, jag är ju ledig ;))
Till skillnad från mig hade Amy redan påbörjat sitt jullov, medan min sista dag i skolan var imorgon. Fast jag hade ju två dagar mer än henne sen när skolan drog igång igen vid starten på det nya året.
Jag och Amy gick inte på samma högstadieskola. Eller bodde ens i samma del av Sverige. Vi hade träffats över appen wattpad, och pratat dagligen i snart ett år sen dess. Vi hade bara träffats en gång utanför webbcameran, för två månader sedan när hon hälsat på mig här i Göteborg. Men trots att vi bodde såpass långt ifrån varandra var hon en av mina allra bästakompisar. Vi var så lika på så många sätt, både till utseendet och personligheten. Hon förstod mig som ingen annan gjorde, och visste precis vad hon skulle göra för att få mig på bättre humör. Och sen var det ju inte precis sen nackdel att hon också gillade fyra killar som tillsammans kallade sig the fooo conspiracy.
23.48, jag;
Så orättvist ju >:(
23.48, Amy;
Du går ju bara i skolan två timmar imorgon! HAHAH
23.49, jag;
Men ändåååååå, skola är tråkigt i två timmar också
23.49, Amy;
Tönt♡
Nu ska jag lämna dig så att du kan sova, annars lär du döda någon imorgon hehe
Godnatt sucker, aj lava jo
23.49, jag;
Godnatt idijut, aj lava jo to
Jag la ner mobilen bredvid mig på sängen och rullade över på rygg igen med blicken fäst upp i taket. Innan jag släckte lampan kunde jag inte hjälpa att öppna twitter en sista gång, och vad jag såg fick mig att tappa mobilen och hjärtat att slå hårt i bröstkorgen.
Felix Sandman @FelixSandman
@Jadescoott Goodnight babe, I love you 😘
••••••••••••
Hoppas ni tycker om det första kapitlet av min nya novell. ♡
YOU ARE READING
Just another face in the crowd ❋ f.s
Fanfiction❞It's sucks, because no matter how much you mean to me, I'm always just gonna be another face in the crowd❝ © mrselvirasandman #1 i fanfiction