kapitel fjorton
"Jag saknar dig ocksååå", jag rullade över på rygg och pressade mobilen närmre örat. Madde suckade lågt i andra änden på samtalet. "Kommer du inte hem snart?", frågade hon. Tyst drog jag åt mig godispåsen på Amys nattduksbord och proppade in en röd, liten godis i min mun. "alltså jo-", jag svalde godisen och slickade mig om läpparna. "Jag kommer hem på uh .. onsdag."
"Det är tråkigt utan dig här hemma, ingen orkar hänga med mig!", klagade hon trumpet. "-Alla bara ligger inomhus och kollar på någon lam film, eller är bortresta över lovet."
"Jag hänger gärna med dig när jag kommer hem.", jag log smått upp i taket och drog fingrarna utmed mobilskalets plastkant. "Fast mitt plan landar dock på landvetter klockan nio."
"-.. så du hinner inte ses förens i skolan, på torsdag.", fyllde hon i och släppte ut en låg suck. "Jaja, det är okej, Liza har ändå lovat mig att vi ska hitta på något roligt innan lovet är slut .. om hon lyckas slita sina läppar från Tobias.", hon fnissade lågt.
Amy steg tillbaka in i rummet klädd i sin pyjamas och en vit frottéhandduk virad runt huvudet. Hon höjde undrande ögonbrynen och nickade långsamt. "Ska jag gå?", muttrade hon tyst och gjorde en gest mot dörren. Jag ruskade på huvudet och log. "Nej det är lugnt, det är bara Madde.". Hon besvarade leendet jag gett henne och satte sig ner i snurrstolen vid skrivbordet. "Hälsa henne från mig."
"Amy säger hej.", berättade jag och hasade mig upp i en sittande position. "Hej Amy.", kuttrade Madde ödmjukt i luren. "Men du Jade, vi hörs okej? mamma säger att jag borde sova, vi ska på något jävla kalas-" "svär inte!"
Jag skrattade roat. "Det är okej, vi ses på torsdag!"
.
.
Direkt när jag stigit ur duschen och gått tillbaka in i rummet till Amy kröp jag ner under täcket för att undgå kylan. Mitt blöta, väldoftande hår klibbade sig obehagligt mot ryggen och rysningar uppstod på mina bara armar. Försiktigt drog jag upp håret ur tröjan och drog bak det så det istället hängde ner över sängens kant.
Amy som tills nu suttit med mobilen fastklistrad i handen lyfte blicken och gav mig ett lurigt leende. "Du har fortfarande inte berättat om Felix.", smålog hon och la nyfiket ifrån sig mobilen.
Jag suckade. "Det finns inget att berätta!", genant vek jag undan blicken och borrade ner sidan av ansiktet i kudden.
"Well, om du inte kommer ihåg vad som hände så ska jag berätta det för dig!", hon lutade sig tillbaka mot sänggaveln och sträckte ut benen. "Jag smsade med dig vid-" hon var tyst en stund. "-vid typ halv ett, och då säger du att du ska komma hem, men när du kommer hem är klockan inte ens nära det, klockan är halv åtta!"
Jag grimaserade besvärat åt hennes ord och bet mig i underläppen. "Du får det att låta som om jag gjorde något helt annat."
"Det är ditt önsketänkande.", sade hon och flinade stort. "Men seriously du måste berätta, iallafall något!"
"Det är inget du behöver veta, inget hände!", log jag. "Vi pratade lite, inget mer."
Hon flinade brett. "Men kom igen, något måste ni väl gjort!", hon sparkade löst till mig med foten och gjorde en oseriös min. Jag skakade på huvudet och virade täcket närmre omkring mig. "Men nej, är du trögfattad eller.", lågt skrattade jag och himlade med ögonen.
Bredvid mig på sängen någonstans bland täcket och kuddarna vibrerade mobilen och gav ifrån sig en låg signal. Jag satte mig upp och drog handen utmed lakanet under täcket och fick tät efter det tag om mobilen. Utan att kolla på skärmen la jag mig ner under täcket igen och borrade ner sidan av ansiktet i kudden.
En notis från twitter
Jag knappade in min fyrsiffriga kod och svepte åt vänster för att komma åt andra sidans appar. Jag klickade upp twitterappen och skrollade igenom mitt flöde en stund innan jag klickade in på meddelanden där det befann sig en liten vit etta bredvid ikonen.
Direct messages - med Felix Sandman
Felix Sandman. ; Hej drunkie, vaken? 2015-01-02 00:01
Jade Scott. ; Hej på dig oxå mr popstar :) 2015-01-02 00.03
Felix Sandman. ; Har du lust att hänga imorgon? med mig och killarna? Vi hade tänkt hitta på något fun, dont know what tho ahah.
Förstår helt om du är upptagen tho, du är ju här för att träffa din kompis. :) 2015-01-02 00.04
"Aims?", jag lyfte blicken från skärmen. "Ska vi göra något särskilt imorgon?", skeptiskt bet jag mig i underläppen och väntade på hennes svar. "vadådå?", undrade hon.
"Nä inget, Felix undrade bara.", jag vände tillbaka blicken till mobilen och började knappa in ett kort svar som löd att jag var upptagen under morgondagen. Men Amy hann stoppa mig. "Du får gärna hänga med honom, medan jag är på släktträffen.", smålog hon och erbjudande ryckte på axlarna. "Bara om du lovar att jag får de sista dagarna sen."
Jag nickade ivrigt. "Jamen visst!", jag raderade det jag skrivit och svepte in något nytt innan jag klickade på skicka.
Jade Scott. ; Jo sure, det vore kul :)) Amy ska ändå på någon släktträff mellan ett och typ fem hos sin kusin en å en halvtimme härifrån, jag skulle stannat hemma i vilket fall. 2015-01-02 00.09
Felix Sandman. ; Nice! vad vill du hitta på? ;) vill du bara hänga hemma hos någon av oss eller göra något som typ shoppa eller whatever? 2015-01-02 00.11
Jade Scott. ; Det spelar ingen roll, bestäm ni :)
Men duuuuuuuu? 2015-01-02 00.12
Felix Sandman. ; Ja? 2015-01-01 00.13
Jade Scott. ; Tror du att du skulle kunna hämta mig här på något sätt?
det är lugnt om du inte kan((: 2015-01-02 00.15
Felix Sandman. ; Såklart, då kommer jag och hämtar dig klockan strax i ett? smsa mig adressen imorgon när du vaknat ;)
Godnatt drunkie. :) 2015-01-02 00.16
°°°°°°°°°°°°
Ett kort å ganska tråkigt kapitel! Men jag ska försöka skriva kapitel femton direkt och kanske om ni har tur få upp det idag. Och det kommer vara betydligt bättre. Det här är mer som en filler.
Btw om ni undrar varför jag varit ganska dåligt på att uppdatera här på wattpad under de senaste dagarna är det för att jag inte haft något internet, och för att jag typ varit på stranden varje dag med kompisar :)
puss på er, ni är bäst ♡
BINABASA MO ANG
Just another face in the crowd ❋ f.s
Fanfiction❞It's sucks, because no matter how much you mean to me, I'm always just gonna be another face in the crowd❝ © mrselvirasandman #1 i fanfiction