fem

4.7K 168 14
                                    

kapitel fem

Jade scott @Jadescoott

Imorgon åker jag till Stockholm, för att träffa min bästa kompis och för att träffa mina favorit pojkar. @thefooomusic @Amyblevnamnetyo YAY

"Mamma!", ropade jag frustrerat och drog upp benen mot bröstet. "Varför låter du så butter då?", skrattade mamma lågt och steg in i mitt röriga rum. Hon grimaserade när hon mötte röran och skakade på huvudet. "Vad exakt håller du på med?"

"Jag försöker packa, men jag hittar inte mina jeans och min the fooo tröja!", Klagade jag och gnuggade händerna över ansiktet.

Mamma log och satte sig tillrätta bredvid mig på mattan. "Är det så viktigt att du har med den där tröjan då? du har ju haft på dig den varje sekund av varje dag!", hon gnuggade handen över mitt huvud och gav ifrån sig ett muntert skratt. Jag knuffade undan hennes hand och suckade gnälligt.

"Men ja!", jag putade barnsligt ut med underläppen. "Vet du vart den är?" Mamma nickade till svars och sträckte ut benen framför sig. "Den är i torktumlaren, säkert klar vilken sekund som helst.", smålog hon. "Och dina jeans är där också." Jag suckade lättat.

"När du packat klart kan du komma ner och äta lite va?", hon hasade sig upp från golvet med hjälp av sängkanten och stegade sedan fram till min vidöppna dörr. Jag vek slarvigt ihop ett plagg jag valt att ta med mig och la den framför mig på mattan. "Mm.", hummade jag frånvarande.

"Det är första gången du inte firar nyår med oss.", mamma stod fortfarande i dörröppningen och tvekade. Hon fingrade med kragen på jeansskjortan och log fagert. "Du har blivit så stor.", jag lyfte blicken från vår katt Nemo som drog sig utmed min resväska och kurrade högt. Jag drog den fluffiga katten intill mig och klappade honom mjukt över magen. "Lägg av, mamma.", skrattade jag. "Börja inte med det där du-har-växt-upp-så-fort-talet."

"Jaja.", log hon. "Jag ska gå ner och påbörja kvällsmaten, jag ropar när det är klart." Sen försvann hon ur dörröppningen och längre bort i lägenheten.

"Lilla du, du får inte följa med till Stockholm .. tyvärr.", mumlade jag lågt till Nemo som lagt sig tillrätta i min öppnade resväska, fullt besluten om att han också skulle åka. Jag lyfte upp honom i min famn, hasade mig upp från golvet och placerade honom istället på min bäddade säng.

Sen gick jag fram till min garderob, och drog ut ett fåtal klädesplagg som skulle läggas ner i resväskan. Bland annat ett par håliga boyfriend jeans, en grå ribbad crop top, ett par högmidjade svarta jeans med hål på var knä och ett fåtal andra plagg såsom byxor och t-shirts. Alla plaggen var redan vikta fint och prydligt av mamma så jag la dem direkt i botten på resväskan ovanpå joggingbyxorna och hoodien jag valt att ta med mig.

"Nyår..", mumlade jag mest för mig själv och drog fingrarna utmed galgarna på min klädhängare. Jag hade ju ingen större aning om vad jag skulle ha på mig. Allt jag visste var att vi skulle på någon sorts nyårsfest hemma hos en klasskompis till Amy, och att Amy själv skulle ha på sig en svart klänning och klackar.

Jag packade tillslut ner på olika alternativ. En svart spets meshbralette som jag skulle para tillsammans med de svarta jeansen och ett par svarta klackar. Eller en svart maxiklänning med öppen rygg. Och om inget av dom passade fick jag väl låna någonting av Amy.

När alla klädesplaggen var nerlagda lade jag ner min svarta skinn jacka överst och la även ner skorna i olika hörn av väskan. Jag hade valt att ta med mig ett par svarta klackar, ett par leopard slip-ons, ett par bruna timberland och åka i ett par svarta vans. Mamma tyckte det var alldeles för många skor, och att det var onödigt att ta med sig tygskor när det var snö i Stockholm också. Men jag lyssnade inte på henne och lät skorna ligga kvar där jag lagt dom.

Sen satt jag en stund och kollade twitter på sängen samtidigt som jag klappade upp och ner över Nemos fluffiga mage.

"Jaha, är du klar?", Alexia steg in i mitt rum och gestikulerade med handen mot resväskan. Jag släppte mobilen på sängen bredvid Nemo och skakade sedan på huvudet.

"Nästan, har bara kvar lite små grejer .. typ mössa och halsduk.", jag reste mig upp från sängen och sjönk återigen ner på knä framför resväskan. "Tror du att det är mycket snö i Stockholm?", frågade jag och kollade upp på henne. Hon satte sig ner i min stol vid skrivbordet och fingrade med pläden. "Ingen aning, tror det .. varför smsar du inte bara Amy?"

"Amy är hos sin kusin på kalas.", muttrade jag lågt. "Och hon lämnade mobilen hemma."

"Men kolla typ smhi då .. eller klart.", hon trummade fotsulorna mot golvet och hummade lågt på någon bekant melodi. "Jag har redan gjort det, och det står bara grader och inte hur mycket snö.", frustade jag och la ner en vinröd mössa samt en grå mössa med något sorts öga på i väskan. I min ryggsäck lade jag ner en grå spräcklig halsduk och ett par gräddvita tumvantar.

"Har du med dig din the fooo tröja?", log hon och höjde undrande ögonbrynen. Jag besvarade hennes leende och nickade. "Yup!" Det var nämligen Alexia jag fått the fooo sakerna av.

"Tror du att du får träffa Felle-boy nudå?", fnissade hon och gav mig ett flörtigt uttryck. Jag himlade med ögonen och ryckte på axlarna. "Vi får väl se, kanske .. jag hoppas det."


°°°°°°°°°°

Säger som jag alltid gör haha, hoppas ni tycker om det! puuuuuuuss <33



Just another face in the crowd ❋ f.sDonde viven las historias. Descúbrelo ahora