kapitel åtta
"Upp och hoppa!", Amy studsade runt bredvid mig i sängen och klappade högljutt samman sina händer. "Vi ska åka och shoppa!", jag stönade ännu en gång ner i kudden och rullade sedan över på rygg. Jag kisade upp mot henne och gäspade. "Va?"
"Vi ska in till gallerian och shoppa idag ju!", upprepade hon och hoppade ner från sängen. Hon greppade tag om täcket som var svept om mig och log lurigt. "Tvinga mig inte att ta det.", fnittrade hon. Jag gjorde ett försök att se sur ut och sparkade upp och ner med fötterna på madrassen. Tillslut gav jag, när täcket låg i en hög nere på golvet och gåshuden letade sin väg upp över mina ben. "Okej, okej!"
"yay, äntligen.", kvittrade hon lyckligt när jag hasade mig ur sängen och rest mig upp. Jag kastade iväg kudden mot henne, men tråkigt nog hann hon ducka och den slog istället emot väggen bakom henne. "Har någon vaknat på fel sida idag?", retades hon och log.
"Men tyst med dig.", skrattade jag och knuffade undan henne och fortsatte fram mot min väska i hörnet av hennes rum. Jag sjönk ner på huk framför resväskan och drog upp dragkedjan.
"Kan man ha på sig dom här idag?", frågade jag och viftade en av de leopard mönstrade skorna i luften utan att kolla bak på henne. Amy grep tag om skon och betraktade den en stund. "Jag antar det, jag ska ha mina nikes." Jag tolkade det som att det fungerade trots snön och la ner skorna bredvid mig på golvet bredvid väskan.
Sen drog jag fram mina svarta högmidjade jeans med hål på knäna, en grå crop top med liten krage, en mörkgrön kofta som slutade strax under rumpan, min svarta skinnjacka och en grå mössa med en pompom på.
Utan att resa på mig drog jag pyjamaslinnet över huvudet och ersatte det med croptopen. "Crop top i december?", skrattade Amy och gjorde en gest mot min tröja. Jag nickade. "Jaaaa." När jag kollade upp igen hade hon halat upp mobilen ur fickan på sina boyfriend jeans och höll den nu över axeln så vi båda syntes i bilden.
"Gör en pose!" Även fast jag hade på mig en grå kort croptop och magen blottad mellan den och pyjamasshortsen gjorde jag en ful min och höll upp fingrarna i peacetecknet. "Jag kan lägga upp den va?", hon visade bilden för mig. "Mm.", hummade jag till svars, klev ur shortsen och drog sedan på mig jeansen.
Med hög musik spelandes ur högtalarna på hennes skrivbord gjorde vi oss i ordning och fixade håret framför spegeln. Amy skulle ju såklart göra någon avancerad sminkning, så när jag var klar med mitt hår fick jag vänta på henne i säkert tio minuter. Jag hade nöjt mig med att låta håret hänga, och endast dra några få lager mascara över ögonfransarna.
"Du Aims?," sade jag och kollade upp från mobilen i min hand. Hon mötte min blick i spegeln och höjde frågande ögonbrynen. "Kan jag låna en halsduk eller något av dig? Jag hittar inte min.", fortsatte jag. Amy nickade med blicken vänd in i spegeln och viftade mot sin byrålåda. "Ta någon du tycker om."
Några minuter senare stod vi båda fullt påklädda i deras hall och gjorde oss redo för att gå. Vi knappade några bilder på oss båda i deras kroppsspegel i hallen och postade sedan en var på twitter.
"Kan vi gå nu?", log Amy och lutade handen på ytterdörrens handtag. Under de senaste två minuter hade Jessika förklarat för mig hur jag skulle hantera kortet jag fixat igår och hur man tog sig igenom överallt. Men nu var hon klar, och nickade åt Amys fråga. "Ja, ha det så trevligt tjejer!", sa hon. "Men shoppa inte alltför mycket nu va?", smålog hon och vinkade iväg oss.
"Så nu ska vi till Nacka station?", mumlade jag när vi joggade över en snötäckt väg och sedan upp på trottoaren. "Ja, och sen tar vi bussen därifrån till slussen, och sen till Kungsträdgården.", informerade hon mig och sparkade till en isklump.
Enligt Amys SL-app skulle det ta cirka tretton minuter för oss att ta oss till slussen med bussen från nacka station, vilket inte var så värst mycket.
Väl framme vid slussen fick vi vänta i lite mer än sju minuter för att vara exakt. Och där kryllade det med folk som skulle iväg någonstans. Både vid bussarna och ner till tunnelbanan.
"Clara undrar om vi vill komma förbi hennes ikväll och kolla på någon film.", sa Amy när vi satt på den proppfulla bussen påväg mot Kungsträdgården där vi skulle av. Jag vek undan blicken från fönstret och vände mig mot henne. "Vill du det? eller ska vi stanna hemma?"
"Jo, alltså jag vill gärna träffa henne!",log jag och snurrade det blåa sl-kortet mellan fingrarna. "Vart bor hon?", blev min nästa fråga. Amy la ner sin mobil i knät. "Gustavsberg, tydligen ganska nära vart Felix bor.", fnissade hon. "Det tar runt tjugofem minuter att ta bussen dit ifrån slussen, och sedan typ tio minuter att gå."
Några minuter senare saktade bussen in vid Kungsträdgården och tät efter det öppnades dörrarna med låga pust. Jag följde efter Amy ut ur bussen och stannade sedan till bredvid henne. "Kom igen, nu shoppar vi!"
-
Vi spenderade hela dagen med att shoppa, och i slutet precis innan vi var redo att ta bussen för att träffa Clara stannade vi till på dunkin donuts och köpte sex stycken som vi alla tre kunde dela på under kvällen.
18.11, Clara;
det ska bli kul att äntligen träffa dig!! ❤️
18.11, jag;
Det ska bli kul att träffa dig oxå! Vi är snaaart framme .. trorja. 🙈
18.13,Clara;
Vart är ni då? Eller vet du det? haha
18.14,jag;
Vi stannade nyss vid ett ställe som hette nacka trafik något, HAHAH jag har koll
18.16, Clara;
nacka trafikplats, då är ni ganska nära juuu! yay
Just det har glömt att fråga, har du träffat killarna än? 👅😏
18.17, jag;
VI ÄR NÄSTAN FRAMME, FEM MINUTER TILL SÄGER AMY
Och nej det har jag inte, kom ju igår morse hahah
Men Felix har praktiskt taget lovat mig en kram innan jag åker hem sååå .. 💓
°°°°°°°°°°°°°°°
Vad tycker ni om den här boken än? :))
YOU ARE READING
Just another face in the crowd ❋ f.s
Fanfiction❞It's sucks, because no matter how much you mean to me, I'm always just gonna be another face in the crowd❝ © mrselvirasandman #1 i fanfiction