tjugofyra

3.9K 184 23
                                    

kapitel tjugofyra

Plagg efter plagg la jag tillbaka i väskan och slutligen kunde jag dra igen dragkedjan och gå ut för att lämna den i hallen bredvid Alexias. Klockan var strax efter tre, och vi både rusade runt i lägenheten för att göra det så fint som möjligt och ställa tillbaka allt vi använt till sin plats. Medan jag stod med händerna nerkörda i ljummet vatten i diskhon och i stadiga tag förde diskborsten över tallrikens yta - plockade Alexia ihop sina saker i badrummet och bytte tillbaka påslakan i sängen. 

Mobilen surrade bredvid mig på köksbänken och skärmen lystes upp då ett sms trillat in. 

Jag drog upp händerna ur vattnet, placerade diskborsten på kanten och torkade av händerna på en handduk innan jag sträckte min fuktiga hand efter mobilen för att kolla. 

14:27, Felix;

När åker ni?

14:29, jag;

vårt tåg går klockan 15.20

14:29, Felix;

Och jag är i studion hela dagen 

14:30, jag; 

Jag kan komma förbi innan vi åker, typ om tio minuter, om du vill alltså? :)

artist house eller base?

14:31, Felix;

Ah, jo det vill jag 

artisthouse

14:31, jag;

CYA

"Alex?", ropade jag längre in i lägenheten och tappade ut vattnet och skummet ur diskhon. Jag torkade återigen händerna på handduken och hängde sedan tillbaka den på stången längst ugnen. "Alex?", upprepade jag och steg ut i hallen med mobilen i höger handen. 

"ja? vad är det?", hennes dova röst ekade genom lägenheten och snart nog stack hon ut huvudet genom dörröppningen till sovrummet. 

Jag hukade mig framför skohyllan innanför dörren och slet åt mig mina timberlands. "Jag ska uh .. gå för att säga hejdå till Felix.", jag snörade slarvigt skorna och trädde sedan en jacka över min tfc tröja. "-ska du säga något eller ska du bara stå där och glo?", jag höjde ögonbrynen och drog ner mössan över huvudet. 

Utan att riktigt låta henne svara vred jag om låset på dörren och knuffade upp den. "Jaja, kom tillbaka i tid bara.", hörde jag henne säga bakom mig när jag steg ut i hallen utanför. 

"Du ska inte prata med mig om att komma i tid!", skrek jag över axeln och smällde igen dörren efter mig.

I ett högt tempo tog jag mig ner för trapporna och ner på bottenvåningen. Jag vred låset på porten åt sidan och tryckte sedan upp den tunga dörren med båda händerna. "..-Men what?", jag snurrade runt och fick syn på änden av jackan som fastnat i handtaget på dörren. Försiktigt pillade jag bort jackan och fortsatte sedan iväg längst gatan. 

Innan hade jag egentligen inte riktigt insett hur nära killarnas studio låg till lägenheten där vi spenderat helgen, bara cirka tre kvarter bort och det tog ju inte speciellt långt tid att gå. 

Jag halkade fram längst trottoarkanten med ett högt leende på läpparna och en massa små snöflingor som lagt sig tillrätta i mitt utsläppta hår. Jag hoppade varsamt över en isplätt och återfann sedan balansen för att fortsätta längre fram. 

Utanför studion stod ett fåtal tjejer, inte många, men några. Alla med exalterade leenden på läpparna och hoppen inom sig att få se en liten glimt av killarna. 

Besvärat drog jag upp axlarna en aning och saktade ner stegen desto närmre jag kom. Bara någon meter ifrån klungan halade jag upp mobilen ur jackfickan och drog av ena vanten för att få upp koden. 

14:42, till Felix;

Outsiiide

14:43, Felix;

Gå fram till porten, så kommer jag och öppnar ;)

Jag drog in ett djupt andetag och stegade sedan så självsäkert jag kunde fram till klungan. "Ursäkta mig," log jag vänligt och steg förbi en av tjejerna för att nå trappan. 

"Vänta det är ju du, det är du på bilden med Felix!", utbrast en tjej högt och lät blicken flacka upp och ner över min gestalt. "Är ni typ .. pojkvän och flickvän?". Jag fnissade milt och ruskade på huvudet. "Vi är bara kompisar."

"Då vill jag gärna också vara kompis med Felix ..", flinade en annan tjej med långt blont hår och en mössa nerdragen en bit över pannan. "-Det är inte speciellt vanligt att kompisar kysser varann?"

Innan jag hann säga något mer fick jag syn på Felix i det cirkulära fönstret i dörren och en lättnad spred sig inom mig. Jag kastade en leende mot tjejerna över axeln och öppnade munnen; "Jag ska bara säga hejdå, sen tvingar jag honom att säga hej till er.", log jag vänligt och steg in genom dörren Felix dragit upp. 

"Jasså?", flinade Felix och virade direkt armen om mig. Dörren drog jag igen efter mig och vi steg undan från fönstret. 

Jag nickade fort och log brett. "De frågade mig om vi var tillsammans, det var det bästa jag kunde komma på!", grimaserade jag roat och slog löst till honom över armen. "De sa att inte kompisar kysser varandra."

Han lade huvudet på sned och virade en av mina hårlockar om sitt finger. "Dom har ju en liten poäng där."

"Jag vill inte göra något officiellt, jag vill ..- jag vill inte påbörja något nu när du åker snart tillbaka till usa och jag inte är tillbaka förens i april.", jag log tvekande och tog ett mjukt tag kring hans stora hand. "Jag behöver komma tillbaka till min värld ett tag."

Han la sina varma händer över mina kinder och böjde ner huvudet en aning. "Det är okej.", försiktigt placerade han sina varma, välkomnande läppar emot mina och virade ena armen om min midja för att dra mig ännu närmare i mot sin bröstkorg. "så .. vad är vi nu?"

"Vi är friends.", flinades tog jag ett steg tillbaka ur hans grepp och drog undan armarna från hans hals. "Iallafall tills vidare, vi får väl se hur det är när du kommer tillbaka."


°°°°°°°°°°°°°°°°°°

En typ av filler eftersom jag åker iväg till min familjs sommarställe imorgon tills på fredag, sen på måndag åker jag till Oslo med en kompis tills lördag eller söndag, sen måndagen efter det är jag i göteborg över dagen, och på tisdagen åker jag med en annan kompis till hennes sommarställe under veckan. 

Så jag är ganska busy från och med nu, men ska verkligen försöka uppdatera ändå och skriva klart grejer jag kan lägga upp.

Puss på er.


Just another face in the crowd ❋ f.sOnde histórias criam vida. Descubra agora