Rozdział 3 Wyzbycie się bólu.

44 2 0
                                    

Dni mijały dość leniwie, dochodziły do nas pogłoski o tym, co dzieje się w związku z atakami śmierciożerców i dementorów, wszyscy żyliśmy ostatnimi wydarzeniami, jednak staraliśmy się możliwie normalnie funkcjonować. Wstałam z łóżka, ogarnęłam wzrokiem swój pokój i po porannej toalecie wyszłam ubrana jak zwykle do dużego salonu a razem ze mną Draco, który oczekiwał niecierpliwie na śniadanie.

— Tu jest lepiej, niż sądziłem — powiedział, gdy siedzieliśmy w salonie i przeglądaliśmy wczorajsze wydanie Proroka Codziennego, oczekując aż Sophie i Syriusz wstaną.

— Tak, bałam się, że będzie gorzej, ale chyba faktycznie jest okej. Tata Cię lubi, Sophie także a Sama nadal nie było, więc jest super.

Ponownie zagłębiłam się w lekturę. Większość przedniej strony została wypełniona dużą czarno — białą fotografią człowieka z grzywą lwich grubych włosów i raczej zniszczonej twarzy. Obraz poruszał się.

STRIMGEUR NASTĘPCĄ KNOTA

Rufus Scrimgeour, poprzednio Główny Auror w Dziale Magicznego Naruszania Prawa, zastąpił Corneliusa Knota jako Minister Magii.
Wybór został przyjęty z entuzjazmem przez społeczność czarodziejską, chociaż krążą pogłoski o różnicach między nowym Ministrem i Albusem Dumbledorem, niedawno przywróconym na stanowisko Głównego Sądu Wizengamot, przywróconym w pierwszych godzinach po tym, jak Scrimgeour objął stanowisko.
Reprezentanci Scrimgeour przyznali, że spotkał się on z Dumbledorem natychmiast po objęciu stanowiska, ale odmówiono skomentowania poruszanych tematów. Dumbledore jest przedstawiony (ctd. strona 3, kolumna 2)
Na pewno padły deklaracje o niewpłynięciu obecnej sytuacji na sytuację studentów Hogwartu.
Niedawno wyznaczony Minister Magii, Rufus Scrimgeour, mówił dzisiaj o twardych nowych zasadach przyjętych przez jego Ministerstwo, by zapewnić bezpieczeństwo uczniów wracających do Hogwartu Szkoły Magii I Czarodziejstwa jesienią.
—Dla oczywistych powodów, Ministerstwo nie będzie wchodziło w szczegóły o surowych nowych planach bezpieczeństwa — powiedział Minister, chociaż informator potwierdził, że nowe zasady obejmują naukę obronnych zaklęć i uroków, dodatkowe szkolenia i specjalny niewielki oddział Aurorów wyłącznie do ochrony Szkoły Hogwart.

Zwolennicy Ministra wydają się być usatysfakcjonowani zapewnieniami o bezpieczeństwie uczniów Hogwartu. Pani Augusta Longbottom powiedziała — Mój wnuk, Neville — dobry przyjaciel Harry Pottera, nawiasem mówiąc, który walczył ze śmierciożercami obok niego w Ministerstwie w czerwcu i...


Nie chciałam dalej czytać, wiedziałam, co było dalej, nie chciałam do tego wracać. Do salonu wleciała sowa, wzięłam od niej dzisiejszą gazetę i rozłożyłam ją. Nagłówek krzyczał:

POTTER HARRY: WYBRAŃCEM?


Pojawiły się pogłoski o tajemniczym ostatnim zdarzeniu w postaci zamieszek w Ministerstwie Magii, podczas których widziany był Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać — Nie wolno nam mówić o tym, proszę mi nie zadawać żadnych pytań" — powiedział poruszony Obliviator, który odmówił podania nazwiska, opuszczający Ministerstwo ostatniej nocy. Niemniej jednak wysoko postawione źródła w Ministerstwie potwierdziły, że zamieszki skoncentrowały się na sławnej Sali Proroctwa.
Chociaż urzędnicy Ministerstwa dotychczas odmówili nawet potwierdzenia istnienia takiego miejsca, rosnąca liczba społeczności czarodziejskiej sądzi, że śmierciożercy
oraz odsiadujący wyroki w Azkabanie, znajdują się tam za próbę kradzieży proroctwa. Treść tego proroctwa jest nieznana, chociaż jest rozpowszechniona spekulacja, że dotyczy ono Harry Pottera, jedynej osoba, która przeżyła Zabójcze Zaklęcie niewybaczalne i który też jak się mówi, przebywał w Ministerstwie tej nocy. Niektórzy są skłonni nazywać Pottera — Wybrańcem sądząc, że proroctwo nazywa tak jego, jedynego, który będzie zdolny, by uwolnić nas od Tego, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać.
Aktualnie treść proroctwa, jeżeli ono istnieje, jest nieznana.

Ślizgonka z wyboru 6Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz