"Kau tak ceritakan pun pasal Mia sebelum ni."
"Alah dia bukan selalu datang sini kecuali cuti."
"Dah lama kau kenal dengan mereka?."
"Baru je. Pertama kali jumpa, si Mia tu terus melekat dengan aku."
"Mesti kau main mandrem, kan." Usik Ayla Khadeeja.
"Ish kau ni, itu kan shikin!".
"Shikin kau! Sifirlah."
Mereka berdua ketawa dengan lawak masing-masing.
"So, ibu Mia tiada?."
"Tiada. Bercerai hidup. Tapi aku tak tahu dia ke mana sebab Uthman Harris tak cerita. Hal peribadi, kan."
"Betul-betul. So, Uthman Harris yang jaga Mia?."
Maryam Nadira angguk kepala.
"For 6 years sejak lahir."
"Wah hebat! Sama macam ayah Zulkifly, kan."
"Iya, ayah Zulkifly pun hebat. Both are amazing!."
Maryam Nadira tersengih.
"Mia manja dengan kau, kan."
"Ha'ah manja. Dari hari pertama lagi. Entahlah, mungkin sebab aku ni ada daya penarik, kot. Itu belum mandi bunga lagi tau, kalau mandi bunga rasanya Mia tu taknak ikut daddy dia balik KL."
"Aku risau sekali dengan daddy dia terpikat nanti kalau kau mandi bunga." Usik Ayla Khadeeja sambil menjelirkan lidahnya.
Maryam Nadira mencebik.
"No and never. Aku malas nak fikir lagi pasal kahwin ni. Traumatized and tawar hati."
"Kalau aku, kau beria cakap buka pintu hati aku, kan. Jangan hidup dalam kesedihan lagi. Then kau? Cakap tak serupa bikin." Perli Ayla Khadeeja.
"Kau lain, aku lain.". Maryam Nadira tersengih.
"Apa yang lain? Sama je. Buka hati kau and enjoy the life!." Kata Ayla Khadeeja dengan lagak persis sedang berpidato.
"Ah kau!". Maryam Nadira membaling bantal kecil ke arah Ayla Khadeeja. Lalu dibalas semula oleh Ayla Khadeeja.
"Aku nak kita sama-sama bahagia. Faham?." Beritahu Ayla Khadeeja sambil memeluk Maryam Nadira. Maryam Nadira angguk kepala dan membalas pelukan sahabatnya itu.
"I'm traumatized!.. I'm not ready yet."
Ayla Khadeeja angguk kepala, memahami keadaan Nad.
"It's okay, take your time, okay?."
"Macam mana perasaan orang-orang yang berkahwin lain? Bila mereka buat benda yang sama macam mereka buat dengan bekas pasangan mereka?.. akan mengingatkan mereka kepada bekas pasangan mereka tak?." Tanya Maryam Nadira dengan tiba-tiba.
"Erm... akan mengingatkan kalau kita masih rasa sayang dekat bekas pasangan kita tu. Don't tell me that you still loving your ex husband?."
"Nope. I'm just curious."
Ayla Khadeeja angguk kepala.
"What about you?.. ada tak benda yang kau buat dengan Luthfi yang mengingatkan kau kepada Megat Qhalif?."
"Erm.. tak. Tak buat apa-apa pun, aku tetap akan teringat.. aku dengan Luthfi buat benda yang aku belum pernah buat dengan Megat Qhalif. Macam terbang di udara yang tingginya 4,000 di udara. Aku naik Skytrex. Gila, kan. Padahal benda tu yang aku takut, ketinggian. Main ATV. Experience something new. Jadi kesimpulannya, aku tak buat apa-apa pun aku still teringat dekat Megat Qhalif."
YOU ARE READING
I LOVE YOU MR. DUDA (COMPLETE)
RomanceKisah diantara Uthman Harris dan Maryam Nadira. Apabila si duda bertemu dengan si janda. Si janda yang sudah hilang kepercayaan terhadap ikatan perkahwinan akibat kekecewaan perhubungan di masa lalu ALL RIGHTS RESERVED. Semua watak didalam short lo...