Maryam Nadira selalu memikirkan, bagaimana orang lain dengan mudahnya apabila bercerai, selepas itu berkahwin lagi dengan orang lain. Tidakkah mereka merasa trauma dengan perhubungan yang lalu? Atau adakah hanya dia sahaja yang terlalu berdrama?
Ya, dia ingin bahagia tetapi bukan dengan cara jump to another relationship just to be happier. Dia ingin bahagia walaupun hanya bersama dirinya sahaja. Kerana at the end of the day, dia hanya mempunyai dirinya sahaja. Memikirkan untuk mempunyai hubungan lain juga sudah cukup membuatkan dia merasakan panic attack. Scary.
Traumatized. Itu yang dirasakannya ketika ini.
.....
Erina Zulaikha masih tidak berputus asa lagi untuk bertemu dengan anaknya, Elianna Nur Damia. Namun Uthman Harris masih bertegas tidak izinkan dia untuk bertemu dengan anaknya itu.
"Esok I akan ke Singapore. For a weeks." Beritahu Dato' Mior.
"Erm.. I will stay at home. I'm not going anywhere. I'm not feeling well."
"Are you okay, sweetheart?."
"I'm okay."
"Erm.. okay then."
Dan ketika ketiadaan Dato' Mior inilah, masa yang akan digunakan sebaiknya untuk menemui anaknya. Dia tersenyum ke arah suaminya itu.
.....
Maryam Nadira ingin ke Shah Alam untuk persiapan perkahwinan Ayla Khadeeja dan juga Luthfi El-Amin yang akan berlangsung minggu ini. Akhirnya mereka berdua akan berkahwin juga. Dia adalah diantara orang-orang yang sangat bahagia diatas berita itu. Sudah terlalu lama Ayla Khadeeja hidup didalam bayangan arwah Megat Qhalif dan sekarang masanya untuk meneruskan kehidupan. Bukan melupakan tetapi meneruskan kehidupan di dunia kenyataan. Ayla Khadeeja deserves to be happy. And Luthfi El-Amin? He's a lucky guy. He deserves it kerana usahanya yang tak pernah kalah dengan kenangan yang ditinggalkan oleh Megat Qhalif. Dua-dua berhak untuk bahagia.
Ya, dia menangis apabila diberitahu oleh Ayla Khadeeja bahawa dia akan berkhawin. Dan dia percaya, lelaki bernama Luthfi El-Amin itu adalah lelaki yang terbaik untuk sahabatnya itu. Dia ingin memeluk erat-erat sahabatnya itu nanti.
Mengingatkan akan janjinya kepada Ayla Khadeeja untuk membawa Mia dan juga Uthman Harris, dia mencapai handphone dan mendail nombor lelaki itu.
"Assalamualaikum Harris."
"Erm.. waalaikumussalam Nad."
"Minggu ni you free?."
"Masa I sangat expensive. Kenapa tu?."
Maryam Nadira ketap bibir. Expensive konon.
"I nak invite you and Mia bagi pihak Ayla Khadeeja untuk ke majlis perkahwinan dia."
"Oh.. Boleh. Sure boleh. Hari apa?."
"Hari sabtu. Nanti I send location, ya."
"Oh okay."
Aunty Maria tidak dapat hadir kerana sudah mempunyai aktiviti tetapi tetap menitipkan salam tahniah buat Ayla Khadeeja dan Luthfi El-Amin.
YOU ARE READING
I LOVE YOU MR. DUDA (COMPLETE)
RomanceKisah diantara Uthman Harris dan Maryam Nadira. Apabila si duda bertemu dengan si janda. Si janda yang sudah hilang kepercayaan terhadap ikatan perkahwinan akibat kekecewaan perhubungan di masa lalu ALL RIGHTS RESERVED. Semua watak didalam short lo...