Atış serbest...
***
"Hiçbir şey söylemeyip sadece beni dinle. Sana çok aşığım Zehra. Bunu gözlerinin içine bakıp söyleyeceğim bir günü hiç hayal etmemiştim. Hayal bile edemiyordum artık seni. Sana söylemek istediğim o kadar çok şey var ki kendimi anlatamıyorum. İyi ki bu kadar büyüksün. Sana bakmak çok güzel.'' Bakarken de ağzımın suları akıyor de kızım tam olsun. Hande batırmıştı. Ne diyeceğine dair en ufak bir fikri yoktu. ''Offf yaaa.''
Zehra'nın fotoğrafının olduğu telefonu masanın üzerine kapattı. Böyle olmayacaktı. İyi ki bu kadar büyüksün ne demekti. Çok saçmaydı bir kere. Açılamayacaktı bu gidişle. Zehra'nın bir şey beklediğini o kadar iyi biliyordu ki, Zehra'yı çok iyi tanıyordu ama bu hiçbir işine yaramıyordu ki.
Telefonunu alıp arattı. Arkadaşınıza aşık olduğunuzu nasıl söylersiniz?
1. Bunu yapamayacak kadar utangaçsan bir itiraf mektubu yazmayı dene.
Utangaç mıydı? Yo, değildi. İtiraf mektubu da yazamazdı ayrıca zaten bir iki kelimeyi yan yana getirebiliyor olsaydı yüzüne söylerdi. Zehra mektuptan daha çok etkilenirdi onun yüzünden gözünden...
2. Sabırlı ve saygılı ol.
Son bardak fırlatma olayı sayılmazsa gayet sabırlıydı Zehra'ya karşı. Saygısızlık da yapmamıştı. Sövmemişti etmemişti aksine Zehra ona iyi sövmüştü. Ne yalancılığı, ne sahtekarlığı, dolandırıcılığı...
3. Aşkını ilan ederken kendinden emin ol.
Kendinden aşırı emindi aşık olduğuna dair kurana el bile basabilirdi. Aşkını nasıl ilan edecekti kardeşim zaten sorun ilan edemiyor oluşuydu!
4.En kötüsünü düşünme.
Gülümsedi Hande. En kötü reddedilmek olurdu ki öyle bir sorunu da zaten yoktu, Zehra ona aşıktı.
5.İlerisini planla.
Evli, mutlu, çocuklu olacak halleri yoktu. Evlenemezlerdi zaten, mutlu olurlardı be, çocuklardan hiç hoşlanmıyordu Hande. Zehra, anaokulu öğretmenliği okuyacak kadar çocuk manyağı olabilirdi ama o sevmiyordu. Plan... Üniversiteyi bitirirler, birlikte yaşamaya devam eder, ölene kadar da giderdi...
6.Söyleyeceklerini ayna karşısında çalış.
Hımm demek ki hatası buydu, Zehra'nın fotoğrafına bakarak değil kendine bakarak çalışması gerekiyordu. Denerdi ya onu da denerdi ne kaybedecekti.
7. Tatlı bir şekilde itiraf et; ondan neden hoşlandığını söylerken yüzün kızarabilir de.
''Sağol ya çok yardımcı oldun.'' Masadan kalkıp playstation oynamak için televizyonun karşısına geçti. Kocaman bir çiçek alıp yatağına bıraksa mıydı? Sonra havludan kuğu da yapardı. Balayı çifti gibi. Saçmalık.
Karşısına geçip Zehra ben seni seviyorum sende beni seviyorsun... Çocuklar birbirini görüp beğenmişler bize de ilişkiyi onaylayıp büyükler olarak... Ağlayacaktı şimdi Hande. Olmuyordu lan.
Hiçbir şey demeden yaklaşıp öpse dudağından. En mantıklı fikir buydu lakin Zehra kendini öyle vermezdi. Vermez derken... Yani kabul etmezdi... Oturup konuşacaklar, ikna olacaktı aşkından öldüğüne falan öyle sevgili olurdu. Zehra'yı Zehra'dan istese miydi? Dalga geçiyorsun diye yastıkla boğmaya kalkma ihtimali yüksekti.
1 saat kadar süren beyin fırtınasının ardından zil çaldığında şaşırdı Hande. Kimdi bu? Zehra anahtarıyla girerdi. Oyunu durdurup kapıyı açtığında karşısında Zehra kucağında bir bebek, yanında da erkek çocuk vardı.