Κεφάλαιο 5

61 9 29
                                    

Καλαμάτα, Μάιος 2016
Μια μέρα μετά

Το άλλο πρωί, το ξυπνητήρι της Βιργινίας χτυπάει γύρω στης εξίμιση το πρωί. Σηκώνεται από το κρεβάτι και πιάνοντας τα μακριά ξανθά μαλλιά της σε μια ατημέλητη κοτσίδα, φοράει ένα λεπτό ζακετάκι και πηγαίνει στην κουζίνα να ετοιμάσει πρωινό για την αδερφή της. Ένα δεκάλεπτο αργότερα, από τον διάδρομο ξεπροβάλει η γιαγιά της. «Καλημέρα γιαγιά μου! Πως κοιμήθηκες;» Την ρωτάει και τρέχει να την βοηθήσει. Η γυναίκα στηρίζεται στην Βιργινία και με αργούς βηματισμούς πηγαίνει προς την καρέκλα. «Καλά, δόξα τον Θεό, μια μέρα ακόμα ξύπνησα, εσύ;»

«Τι είναι αυτά που λες βρε γιαγιά;»

Η κυρία Ανδριώτη την κοιτάζει μειλίχια. «Ε, μεγάλη γυναίκα είμαι, Βιργινία μου!» Της λέει το αυτονόητο.

Ωστόσο η Βιργινία δεν θέλει ούτε να σκέφτεται ότι μια μέρα θα ξυπνήσει και δεν θα έχει την γιαγιά κοντά της. Έτσι, προς το παρόν το προσπερνάει.«Καλά και εγώ. Γιαγιά σου έχω φτιάξει πρωινό. Φάε προσεκτικά και εγώ πάω να ξυπνήσω την Μαρία, ναι;» Ρωτάει.

Η νεαρή κοπέλα μπαίνει στο δωμάτιο της οκτάχρονης αδερφής της και όσο πιο ήρεμα μπορεί την πλησιάζει. «Μαρία μου, πρέπει να σηκωθείς, έχεις σχολείο»

«Χμμ, πάλι;» Ρωτάει εκείνη ενώ τεντώνει το κορμί της.

«Γιατί το λες αυτό; Αφού είπες σου αρέσει!» Την ρωτάει η Βιργινία.

Η Μαρία δεν απαντάει στην ερώτηση της. Σηκώνεται από το κρεβάτι και πηγαίνει προς το μπάνιο να πλύνει το πρόσωπο της.

Λίγα λεπτά μετά, οι δύο αδερφές αρχίζουν να ετοιμάζουν την τσάντα που ξέχασαν χτες και ύστερα πηγαίνουν για πρωινό.

Η μικρή παίρνει λίγο γάλα, κάποια δημητριακά και μαζί με ένα ποτήρι χυμό ξεκινά να τρώει. «Με άλλαξαν τμήμα!» Λέει ξαφνικά η μικρή κοιτάζοντας το πιάτο της ανόρεχτα. Η Βιργινία ανταλλάσει ένα βλέμμα ανήσυχο με την γιαγιά της. «Γιατί;»

Η μικρή Μαρία πιέζει τα χείλη της σε μια ευθεία. «Χτες, ένα παιδάκι με ρώτησε γιατί δεν έχω γονείς. Το άκουσε αυτό η κυρία Αλίκη και αμέσως με πήγε στο άλλο τμήμα» Αρκείτε μόνο σε αυτό η μικρή.

Σαν να είναι συνεννοημένοι, δύο λεπτά μετά το τηλέφωνο της μεγαλύτερης αδερφής ηχεί στον χώρο. Στην οθόνη γράφει 'Δασκάλα Α' δίνοντας στην Βιργινία να καταλάβει ότι πράγματι κάτι συνέβη στο σχολείο χθες το πρωί. «Παρακαλώ;» Η ίδια αποφεύγει να προσφωνήσει το όνομα της Αλίκης, για να μην επηρεάσει την μικρή. Φεύγει από την κουζίνα πηγαίνοντας μέσα στο δωμάτιο της. «Πείτε μου»

Αιθαία (Β7)Onde histórias criam vida. Descubra agora