Hangi sayılı gün bitmemiski bu günlerde bitmesin.Nihayet yarın giderim bugün giderim deyip ertelediği gün gelmiş gurbetin yolu gozukmustu.
Dilinde buruk bir tat gönlünde hüzünun en ağır yükü.Oyle kolay olacagida benzemiyordu taze gelin koynundan çıkıpta gitmek.Aralari yeni duzelmis bedenine karısının kokusu sinmis
et ete, ten tene, değmisken.Bir laf ortaya atmış ağırlığından kendisi ezilmisti.Babasının sözüydu aklının bir köşesinden hiç çıkmayan geri adım attirmayan.
Elimde" avucumda kalmadı bende ne ederiz bu kışı nasıl çıkartırız diye kara kara ,düşünüp dururdum.
Babası altmışlı yaşların sonuna yaklaşmış ahir ömründe hala ailesinin yükünü omuzlarında tasiyorken
Iki abisiyle birlikte onun gölgesine sığınıp kalmışlar yardım etmedikleri
gibi yük oluyorlardı.Zor gelsede gurbet eller gidip üç, beş kuruş kazanıp gelecek babasına karşı vefasini bir nebze olsada yerine getirecekti.
Beş olmaz ise üç ay çalışır eline üç beş kuruşu harçlık eder gelirdi.Kış ayını atlattilarmi Mevla kerimdi önü nede olsa yazdı eker bicerler, az buçuk yeterdi.
Köyde gelir getirecek başka ne vardı ?
bir motor(traktör) alabilseler milletin budagini çeker hergini eder üç beş kuruş kenara koyarlardı.Meret hadi denilincede alinmiyordu .
Babasıyla gurur duydu.Kendisini bildi bileli çalışıp dururdu.Cani hiç bir zaman kıymetli olmamış elinden geldiğinde onları kimseye muhtaç etmemişti.
Bu uğurda beli bükülmüş elleri nasır tutmuştu.
Üç evladinada anlı şanlı düğün yapıp evine gelin getirmişti.
Allah için hepsine iyisinden,kotusunden yer,yurt vermiş yuvalarını kurmuştu.Mevla nasip ederde kendi bebeleri olsa ne verecek nasıl bir gelecek kuracakti.
Sizlammak" yok Mehmet' düş yollara.
Diye kendisini teselli etti elbet bu sayılı günlerde biter evine yuvasına döner gelirdi.Karısı ile önceden hazırladığı içine üç beş parça asbab(elbise) torbasını eline alıp son bir kez odasına göz gezdirip çikiverdi.
Evin içi dolup taşmış haca gidiyor gibi bütün yigenleri iki yengesi abileri uğurlamaya gelmişlerdi.
Böyle bir ilgiyi beklemediği den biraz şaşırmış aynı zamanda mutlu oluvermisti.
Emmi" İstanbul'a gitsem şerefsizim heyecandan gözüme bir çit uyku girerse maşallah sende bu saat olmuş yeni kalkiyon.
Mehmet" gülümsedi elbet onunda gece boyu gözüne uyku girmemiş hatta gece hiç bitmesin diye dilemişti.
Anası ile karısı peşpeşe içeriye girmiş anasının elindeki tepside dumanı üstünde tüten çöreklerin kokusu burnuna dolmuştu.
Babası" herzaman yaptığı şeyi yapıyor
tez canliligindan yerinde duramiyordu.Hadi" kurun sofrayı oğlan yola çıkacak oyalanmayin gayrı.
Otur "oturduğun yerde ne oldu gidecekse gidecek..
Karısının lafına sinirlenmiş kafasını sallamakla yetinmisti.
Köyün" dolmuşu giderse görün ozaman gidebilirmi gidemezmi.
Gözünde" bir görükur var Allah hayır etsin gidemezse evinde su çıkmadı ya oturur evinde.
Karı koca arasında laf dalaşı bitecege benzemiyordu .
Mehmet' araya girip babam haklı birşeyler atistirip gitsem iyi olur ana diye ortalığı yatistirdiVedalaşmak için avluda toplandılar.
Babasının elini öpmek için uzandı..
Hakkını" helal et baba gidip gelmemek gelip görmemek var.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cemile
General FictionKucağındaki kirki çıkmamış çocuğu beşiğine yatırdı . Kocası açık, açık eski sevdiğini kuma olarak üzerine getireceğini ima ediyordu.. Birde utanmadan helallik istiyor.. Hakkını" hellal et Cemil'e ben onu yarın alıp getireceğim.. Hangi kadın h...