32 bolum

1.2K 91 41
                                    

Yusuf kızının gözlerinden süzülen yaşları usulca sildi.
Kiyamadığı yavrusu nasıl bir acı ile imtihan oluyordu .

Kızı için bırak İstanbul'a gitmeyi canını bile seve, seve verirdi. Aklını meşgul eden tek şey olurda kendisine  bir Allah işi olursa kızı burada sahipsiz kimsesiz kalacaktı.

Aklından geçenleri dile getirse kızının yükünü biraz daha agirlastiracak acısını cogaltacakti.
Yeri yurdu, başında bir  çatısı,eri  olsun diye evlendirdigi yavrusunun yine talihi gülmemis kader ondan önce gelip baş köşeye oturmuştu.

Sen" istersinde  baban gitmezmi elbet giderim.
Kızının solgun ,yüzü canlanmış gözlerindeki hüzünun yerini geçici bir mutluluğa bırakmıştı.

Içinden sadece dua etti kızının içinde iyiye dair filizlendirdigi  umudun yıkılmaması için.

Cemil'e babasına sarıldi kolundaki bilezigi  çıkartıp eline bıraktı.

Giderken" bunu harcarsin oralarda para lazım olur.

Yusuf mahçup olmuş yoksulluguna ilk defa hayiflanmisti.Ne acı birseydi evladın karşısında aciz duruma düşmek
Veren değilde alan olmak.

Kabul etmedi elin kapisiydi sonuçta kendisi almamıştı laf söz ederler  kızının  kalbini kırabilirlerdi.

Birilerinden biraz  borc alabilirse
Gelince evdeki inegini satıp  odeyebilirdi.

Koluna" tak onu görmemiş olayım,  benim gidecek  param var desede..

Cemil'e ikna olmamıştı babasının ekip biçecek bir  tarlası, nede gelir getirecek belli başlı bir işi vardı.

Çobanliktan eline geçen üç, beş kuruş ancak karın tokluğuna yetiyordu.
Onunda artık yapmıyordu.

.....
Yusuf uzun bir otobüs yolculuğunun ardından nihayet İstanbul'a gelmişti.
Elinde Mehmet'in onlara gönderdiği mektupta yazan adresten başka birşey yoktu.

Buraların yabancisiydi yıllar olmuş şehir yüzü görmeyeli köyden adım atmayali.
Biraz ürkmüş yol ,yordam bilmediğinden
kaygilanmisti.Tek korkusu eli boş dönüp kızına karşı mahcup olmakti.

Sorup soruştu,Mevlanin yardımıyla zarfta yazan adresi eliyle koymuş gibi buldu.
Garip olan şey  ortalıkta yaşam  belirtisinden çok inşaat vardı.
Kepçe eski yıkık ,dökük evleri yıkıyor kamyonlar çıkan molozlari çekiyordu.
Ortalık toz duman olmuş göz gözü gormuyordu.

Kenardan bir müddet izledi nihayet ustalar dinlenmek için durunca birinin yanına selam verip yaklaştı.

Gençten" bir çocuk selamını almış
buyur "dayı bir derdinmi var? diye soru vermişti.

Su adresi arıyorum acep bilinizmi? diye elindeki zarfı uzattı.

Genç delikanlı eline aldığı kağıdı inceledi belliki burada yikalan gece kondulardan bir tanesiydi.

Dayım "burası geçen  seneye kadar gecekondu mahallesiymis.
Zenginin biri basmış parayı almış büyük apartmanlar yapılıyor.
Gariban yar ederlermi?

Tek "ellesmedikleri  yer mahallenin camisi Allah'tan  korktuklarinami kuldan  utandiklarinami bilinmez oraya dokunmamislar.
Sen yinede bir  imama soruver belki o bilir.

Yusuf adamın gösterdiği tarif üzeri camiyi bulup kapısını yokladı.
Caminin kapısı kilitliydi belliki kimse yoktu.

Yorgunluktan bitkin düşmüş ayakları çok yürümekten şişmişti.
Caminin dibine çöküp bir müddet oturdu karnı açlıktan gurulduyor ama parayı tedarikli kullanmak adına gecistiriyirdu.

CemileHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin