20 bölüm

1.3K 74 25
                                    

Köylü kadınlar üçer beşer Hayriyenin evine toplanmıştı.

Hayriye gelenleri kapıda kasılıyor hoşgeldin deyip içeri buyur ediyordu.
Davet edilenlerin hepsi geldiğine göre duvak baslatilabilirdi.

Cemile yeni gelin olarak gelenlerin elini öpüyor hepsini selamlayip görücüye çıkıyordu.

Ortaya  küçük bir bebek döşeği serdiler Cemile'nin kucağına bir erkek çocuğu verip dosegin içine yatirmalarini  söylediler.

Cemil'e kendisine söyleneni garip bulsada itiraz etmeden uyguladı. Kucağındaki  küçük bebeği dosege bıraktı çocuk annesinin kucağından alınmasından huzursuz olmuş  ağlayıp yatakta debelenmeye başlamıştı.

Hayriye bebeğin annesine küçük bir hediye paketi uzattı.İcinde küçük bir bebek çorabı annesi için hazırlanmış bir baş örtüsü bir havludan ibaret.

Annesi  çocuğunun  daha fazla ağlamasına dayanayip gelip  yavrusunu kucaklayıp yanağına bir öpücük kondurdu.
Kadınlar hep bir ağızdan dua etmeye başladılar.
Allah sanada böyle sağlıklı bebeber nasip  etsin çocuklarının gönünü göresin.

Ortaya işlenmiş bir yün  yastık getirip üzerinden üç kere  atlamasini istediler.
Cemile daha önce hiç duvakta bulunmamış ve görmemişti ne garip şeyler yaptiriyorlardi.

Bütün gözlerin üzerinde olduğundan utana sıkıla olsada  kendine söyleneni yapiyordu.Eksik ve yanlış bir şey yapmaktan laf söz olmaktan korkuyordu.
Kendisinin bir hatası sanki babasına mal olacak gibi hissediyor  onun için elinden eldigince en iyisini yapmaya çalışıyordu.

Kadınlar yine hep bir ağızdan  Mevlam önüne çıkan zorlukları böyle kolayca  aşirsin dediler.

Daha sonra bir tahta kaşık getirip ayağı ile kirmasını istediler

Cemile  kaynanasının ters çevirdiği kaşığa basınca ilk hamlesinde kırılmıştı.
Allah başına gelecek dertleri böyle yok etsin dediler.
Daha sonra bir kaşık bal getirip kıza yedirler.

Dilin bal gibi tatlı ,erinle aran baldan tatlı olsun diye dualarını bitirdiler.

Hafize önceden hazırladığı ikramlık lokum ve puskivilerden  oluşan tepsiyi yeni gelinin eline verdi.
Cemil'e sırasıyla  ikramlık tepsiyi tutuyor alanlar  kızın eline para veriyorlardı.

Cemile ne edeceğini bilememiş parayı alıp almamakta terettude düşmüştü. Kaynanasının onayı için bakışlarını o tarafa yonelti.
Yaşlı kadın gelinin halinden anlamış alması için  başıyla onaylamıştı.
Paraları almıştı almasına ama  yüzüde utancından kıpkırmızı olmuştu.

Köylü kadınlar  tekrar hayırlı olsun deyip gitmek için müsade istediler.

Hayriye yeni gelinine ayakkabılara bak  deyince Cemil'e gelişi güzel çıkartılmış ayakkabıları duzeltip giymeleri için yönlerini çevirdi.

Kapının kenarında durup giden misafirleri  büyük bir saygıyla uğurladı.

Hayriye bu durumdan çok hoşnut olmuş gelininin edepli, becerikli  oluşundan gurur duymuştu.

Yüzünden yorgun ve uykusuz olduğu anlaşılıyordu.Kiyamis dinlenmesi gerektiğini düşünmüştü.

Biriken parayı kız getirip kendisine vermişti.
Misafirler gittikten sonra gelinini yanına çağırmış parayı alması için ona uzatmıştı.Cemil'e parayla ne yapacaktı sonuçta dışarı çıkıp alışverişe gitmiyordu.
Birşey lazım olursa elbette evdekiler evin erzagini alırdı.

"Hayri'ye" teyze para bana lazım olmaz desede kadın yanında bulunsun kızım olurki  biz evde olmayız birşey lazım olur.Konunun komşunun çocuğuna aldirirsin.

CemileHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin