33 bölüm.

1.2K 86 85
                                    

Bir çocuk boğazı yirtilacasina bagirarak koşuyordu.

Yetisinnnnn!!! Remzi emmim tepeden asagi düştü .

Duyanlar elindeki işi, gücü bırakıp köyün tepesine doğru kosusturdular..

Yaşı genç olanlar yaşlıların önüne geçmiş  tepeye daha önce ulaşmanın derdine düşmüşlerdi.
Hatta üç beş delikanlı çoktan hafif  uçurum olan yere  inip ne olduğunu anlamaya çalışıyordu.

Belliki başını sert şekilde kayaya çarpmıs,  başından süzülen al kan toprağı  sulamıştı.

Biraz korkak, biraz ürkek Remzi emmi diye seslendiler.
Karşı taraftan ses gelmeyince

Içlerinden birtanesi cesaret gösterip eliyle hafifçe dürtu verdi.
Baksanıza" Rahmetli olmus hiç soluk alıp vermiyor.

Tepenin etrafı gittikçe kalabalik olmuş  haberi duyan koşup  gelmişti.
Aci haber evinede ulaşmış oğullarıda  babalarının başına gelince acı gerçekle yuzlesmislerdi.

Ellerinden ağlamaktan başka hicbirşey gelmiyor içlerinde bir yerde vicdan azabı çekiyorlardi.Son zamanlarda babalarını ihmal etmiş köy yerinde başına böyle birşeyin geleceğini hiç dusunmemislerdi.

Hayri'ye kadın yaşlı bedenine rağmen kosar adımlarla yürümüş tepeye ulaşıncaya kadar soluk, soluğa kalmıştı.

Olay yerine geldiğinde kenarda  oglularini teskin eden üç beş kişiyi gördü ne olduğunu tam idrak edememişti

Nefesini toplayıp elleriyle kalabalığı yarıp yerde yatan kocasının yani başına yaklaştı.
Orada öylece  yatıyordu
Yere çöküp incitmekten korkarak darbe alan  başını yokladı.
Elleri kocasının  al kanıyla kızıla  boyanmış  yüzü kireç gibi bembeyaz olmuştu.

Inanmak istemese de bunca yıllık yol arkadaşı onu bir basina birakip gitmişti.

Hem söylüyor hem ağlıyordu.

Derdim" bir idi iki ettin
Beni bir basima koyup gittin
Bu derdi yüreğime ağır ettin
Dayanılirmi komşular bu acıya.

Gurbetten yavrum donmedi
Evdeki sabiler dede demedi
Yol gözlemek zaten ağır geliyordu
Ettiğin şimdi işmi ola.

Yaşça  büyük bir kadın Hayri'ye" etme günahtir Rahmetliye ızdırap verme.

Kolundan tutup  oradan uzaklaştırmak istedi.

Mevlam acep günah yazarmi?
Kuluna kizarmi ?dert söyletir acı beni kınamayın oyyy komşular.

Kayinbabasi öleli neredeyse bir hafta olmuş evleri birgün boş kalmıyor köylüler üçer, beşer yas almaya geliyordu.

Cemil'enin bedeni iyiden, iyiye yorgun düşmüş artık bu yükü kaldiramiyordu.
Kaynanası o günden beri ekmekten astan kesilmiş öylece ruh gibi dolanıp duruyordu.

Nere kosacagini, hangi yükü sirtliyacagini şaşırmış bir yardım bir medet bekler olmuştu.

Eltileri el gorduye ugruyorlar hiç bir işin ucundan tutmuyorlardi.Laf carpitip kusur ariyorlardi.
Insan olan bu kadar zalim acımasız olabilirmiydi?
Hiç mi vicdanları yoktu ikitane kundaki bebeginemi baksın gelene gidene mi hizmet etsin.

Darlandigi birgün  Aysel'e yenge kızıni  bize gondersende  çocuklar ağlayınca beşiğini sallasa
Gelenden, gidenden işe güce yetemez oldum.

Evde" çok  işin yok aslında seni perişan eden ahırdaki inekler onlara bakamiyon bize versen üstünden yük kalkar.

Kayinbabasinin kırkı çıkmamış eltisi mal mülk derdine düşmüştü.
Akli sıra kendisini çocuk görüyor aklının ermiyecegini düşünüyordu.
Başları dara düşerse o inekleri satıp bir müddet idare edebilirlerdi.
Yavruları o ineğin sütünü içiyordu elbette vermiyecekti.

CemileHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin