Bedeni yorgun düşmüş yürüyüşü dermansizdi.
Son dolmustan inip kafasını kaldırıp
cevresine şöyle bir göz gezdirdi..
Geldiği mahalle kendi köylerinden hallice buraya İstanbul demeye bin şahit gerekti.Yol boyunca gördüğü o süslü büyük katli binalar buralarda yoktu.
Yollara asfalt dökülmemis toz toprak,evler derme çatma yapılmış barakalardan oluşuyordu.Oyleki kendi köyü buradan daha nizamiydi.Kimi evin sıvası yok, kimi kerpiçten yapılmış emanet gibi bir hal vardi.
Dolmuşcunun tarifi üzere yokuş olan yolu tırmanmaya başladı.
Elinde sıkı sıkıya, tuttuğu asbab torbası üstü başı perişan olduğundanmi bilinmez insanlarin bakışlarıni kendi üzerinde hissetti.Biraz ilerleyince bir kadın toplugunun yıkık dökük bir evin önünde toplanıp oturduğunu gördü.
Kadınlar başlarındaki yemenilerini ağızlarına kadar çekip kendi aralarinda kısık sesle konuşmaya başladılar.Adımlarını hızlandırdı belliki kadınlar varlığından rahatsız olmuşlardı.
Biraz ilerleyince top oynayan çocuklara denk geldi.
Elinde adres vardı ama evler öylesi gelişi güzel yapılmışti dağ bayır da nasıl bulacağını bilemedi.
Selam" gençler diyerek çocukların ilgisini üzerine çekti.
Çocuklar top oynamayı bırakmış bütün gözler mahalleye yeni gelen bu yabancıya çevrilmişti.Size birinin evini soracağım içinizde bilen biri cikarmi acep?
Kimin" evidir ağabey hele bir şöyle
On,onbeş yaşlarındaki çocuk sorunun muhatabı olmuştu.Serdar i tanirmisiniz onu ariyorum?
Hayırdır" ağabey kimsin,necisin daha önce seni gormedik buralarda.
Ne" edecegen Serdar abiyi?
Belliki mahallede herkes birbirini tanıyor biliyordu.
Ben" asker arkadaşyım onun ziyaretine gelmiştim.
Karşısındaki genç bir müddet süzdükten sonra zararsız olduğuna kanaat getirmiş olacak.
Ulo" Musto göster abiye Halil agamin evini.
Musto denilen çocuk kendine verilen emiri ikiletmemis
Buyur" ağabey götüreyim seni diye çoktan yola koyulmuştu.Eyvallah delikanlı diye gençlere teşekkür edip Musto önde o arkada yola çoktan koyuldular.
Uzaktami ev Musto?
Yok" ağabey üç beş ev sonra ordayız.
Halil" ağam iyi adamdır agamlar sever sayar o çok önceden buraları yer yurt etmiş. Burada herkes tanır onu
biz buraya geleli daha çok olmadı burada en çok bizim köylüler var.Nereden" geldiniz buraya?
Valla ağabey biz Diyarbakırdan gelmişiz.
Agamlar insattlarda çalışır geçinir gideriz .Memlekette ne iş yaparlardı ağabeylerin?
Abi" bizim sülale kalabalık dedem üç karı almış herbirinden tonla çocuğu var.
Ee bu kadar çoluk, çocuk köydeki bir karış toprak kime yetecek hır, gür bitmez.Istanbul artık bizim ikinci yurdumuz oldu.
Eli ekmek tutan soluğu burada alıyor.Buralarda toprak bulmakta zora kalmis arkan kuvetli ise ev yapmak için toprak ceviriyon gördüğün dag bayira yapılanlar yenice tasinanlar.
Yabancılara öyle müsade etmez ev yaptirmazlar.
Allah'tan bizimkiler kalabalık olduğundan milletin gözü korkarda ses çıkartmaz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cemile
General FictionKucağındaki kirki çıkmamış çocuğu beşiğine yatırdı . Kocası açık, açık eski sevdiğini kuma olarak üzerine getireceğini ima ediyordu.. Birde utanmadan helallik istiyor.. Hakkını" hellal et Cemil'e ben onu yarın alıp getireceğim.. Hangi kadın h...