Oda herkes susmuş Remzi ve Raşıtın pazarlığıni dinleniyordu.
Pazarlık konusu ise genç bir kızın hayelleri geleceği evleneceği kişiydi.
Gamze kapının arkasından babasının ağzından çıkan sözcükleri can kulağıyla dinliyordu.
Allah 'a yalvarmaktan başka elinden birşey gelmiyordu.
Ne büyük bir utançti duydukları.
Yer yarilsada içine girse kulaklarıda bunları duymasaydiBabası kız bizden çıktıktan sonra ister aç ölsün ister tok demişti .
İnsan olan evladından yüz cevirirmiydi?Kurbanlık koyun gibi satıp bakmadan arkasını çeker gidermiydi.
O kızın elin kapısında bir değeri ağırlığı olurmuydu. Ailesinin saygı duymadığı sevmediği kızı el severmiydi.Yanaklarından yaşlar, yavaşça süzüldü kendisini bildi bileli, babası gün yüzü göstermemisti.
Hergun kız oldukları için aşağılanmış canı sıkılınca dayak atmıştı.
Annesini sırf kız doğurduğu için babası tarafından lanetli ilan edilmistiBabasından nefret ediyordu.
Hangi baba istemediği hiç sevmedigi
evlatlarını kazanç kapısı olarak görürdü.Zavallı ablalari hiç biride istediği gibi bir evlilik gerçeklestirmedi.
Babasi kimi istiyorsa onunla evlenmeye mecbur bırakılmıştı.En çokta Zühre ablasına üzülmüştü
Sirf başlık parası çok veriyor diye kendisinden bile yaşça büyük 75 yaşındaki adama satmıştı körpecik bacısını.Ablası bu evliligi istemedi diye ne çok dayak yemiş, günlerce aç bırakılmıştı .
"Öldürür "kendimi yine o adamla evlenmem"Sen "evlenme istersen de öldür bende
kız kitligimi Gamze ne güne duruyor veririm onu alır giderler.
Ablamın tehtidini tehditle bastırmıştı
On iki yaşında olan bana göz dikmişti .Bizim evde birimizim kurtulması için diğerinin ölmesi gerekiyordu
Ablam bana kiyamamis kurtarmak için kendini feda etmişti .Bedeni ölü değildi ama ruhu çoktan göç etmişti dünyadan.
Bu evden bir gelin değil cenaze çıkmıştı.Babası olacak adamın tek tekrarladığı cümle şuydu o günlerde.
"Elli" dönüm tarla var işin ucunda iki göz yaşı döktünuz diye vaz gecermiyim ben?Gamzenin geçmişte yaşadığı şeyler
niçin bugün aklını benliğini işgal ediyordu?
Ablalarinin hiç biri mutlu değildi.
Kendisine mutlu olmayı çok görüyor derinlerde bir yere vicdanını sızlıyordu.Sanki hakkı yokmuş diğer ablalarina haksızlık yapmış onların mutluluğu ellerinden almış gibi hissediyordu.
Oysa en mutlu günü olması gerekirken bedenini kıskacına alan bu acı neydi?
Babasının igrec sesi yankı yaptı kulaklarında yüz dönüm tarla istiyorduBabamız olacak adam herbirimize mal satar gibi bir değer biçip veriyordu .
En çok degeride bana bicmisti, nasıl olsa benden başka satacak malı kalmiyordu.
Elindeki son sermaye olunca fiyat arttırması gayet makbulduBabasının karşına geçip senin için bu kadar degerliydik niçin hiç bize hiç gostermedin demeyi ne çok isterdi.
Bizlere vermediği değeri ama biçtiği fiyatı başkalarından nasılda talep ediyordu bizim adımıza..
Remzi adamın istediğinden taviz vermiyecegini , geri adım atmayacagini anlamıştı en iyisimi oğlunun fikrini almak olacaktı...
Bakışlarını oğlundan taraf çevirip konuşmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cemile
Ficción GeneralKucağındaki kirki çıkmamış çocuğu beşiğine yatırdı . Kocası açık, açık eski sevdiğini kuma olarak üzerine getireceğini ima ediyordu.. Birde utanmadan helallik istiyor.. Hakkını" hellal et Cemil'e ben onu yarın alıp getireceğim.. Hangi kadın h...