29. Bölüm ~ Kaçış ~

174 28 39
                                    

"Neden Bertholdt sorgu odasına alındı?"

Laboratuvarda her yerinden huzursuzluk akan Reiner ve bir çift mavi gözle ona rahatsızca bakan Annie ye ne tepki vereceğini bilemedi Armin. Bugünün geleceğini biliyordu ancak Dedektif Mike ın Bertholdt u bu kadar çabuk sorguya çekeceğini düşünmemişti. "Ben de bilmiyorum. Nasıl olsa çıkınca öğreniriz."

"Gerçekten bilmiyor musun?" Annie nin sesi ona uzun zamandır hiç bu kadar uzaktan ve soğuk gelmemişti. Ses tonunda suçlayıcı bir şeyler vardı. Sanki içten içe acı çektiğini o da biliyordu.

"Doktor Zoe ve Smith de ortada yok. Belli ki onlar da sorguda. Zoe laboratuvardan çıkarken bir şey söylemedi mi?" dedi Reiner.

Armin iç çekti. Nasıl olsa bir gün öğreneceklerdi. Daha fazla saklamanın bir anlamı yoktu. "Pekala... Birkaç şey biliyor olabilirim."

"Bertholdt un uzun zamandır aradığımız köstebek." dedi Armin gergince. "Ben... ben daha fazla bu sırrı saklayamam. Bertholdt a ne kadar değer verdiğinizi biliyorum ama sevdiğim insanların daha fazla acı çekmesine göz yumamam... Çok üzgünüm."

Tepkilerini görmek için Annie ve Reiner a baktı fakat beklediği gibi şoka girmiş görünmüyorlardı.

"Ah, lanet olsun." Reiner elini alnına bastırdı. "Ne yapacağız?"

"Bekleyeceğiz." dedi Annie.

"S-sen biliyor muydun?" Armin ikisine de bakakaldı. "Nasıl? Annie neden-"

"Lavaboda gördüğün kanı hatırlıyor musun?" dedi Annie aniden. "O Bertholdt un kanıydı. Onu otelden kaçtıktan sonra yolda yaralı bir şekilde görünce eve getirdim. Elindeki yarayı sardım. Bana hiçbir şey anlatmadı ancak Aecor da bir saldırı olduğunu duyunca aradaki bağlantıyı çözmem çok zor olmadı."

"Aecor oteline gittiğini nasıl anladın?"

"Reiner Levi Ackerman nın orada kaldığını söyledi." dedi Annie. Ses tonu ifadesizdi. "Bertholdt ve Porco yu konuşurken duymuş. Hange yi takip ederek yerini öğrenmişler. Reiner da Bertholdt un başını belaya sokmasından korktuğu için benden yardım istedi."

Armin şok oldu. Demek o yüzden onu evden uzaklaştırmaya çalışıyordu. "O gün... ben eve geldiğimde Bertholdt hala içeride miydi?"

Annie başını salladı. "Evet. Evden kaçması için seni oyalıyordum. Yalan söylediğim için özür dilemeyeceğim. Çünkü senin de bana söylediğin yalanlar var, değil mi?"

Armin nin karnına ağrılar girdi. "Annie-"

"Sana kızgın değilim Armin." öyle söylese de sesi soğuk çıkıyordu. "Bertholdt kötü şeyler yaptı, eğer Eren nin peşinde olduğunu bilseydim ona daha önceden engel olurdum. Onun adına senden özür dilerim. Sen de Ackerman nın hayatta olduğunu uzun süredir benden sakladın. Bunu Bertholdt ya da Reiner dan öğrendiği sanma. En başından beri farkındayım. Mikasa ve Eren yalan söylemede senin kadar başarılı değiller. Yemek aralarında Lucjan ı bıraktıkları bakıcıdan bahsederken çok fazla söyleniyorlardı."

"Bana neden hiçbir şey anlatmadın?"

"Çünkü bildiğimi anlasaydın şimdi olduğu gibi benden dünya kadar özür diler ve sana kızgınmışım gibi davranmak zorunda kalırdım." dedi Annie. "Farkında değilmişim gibi davranmak en iyisiydi. Ayrıca Ackerman ile onlar kadar sık görüşmediğini fark edince pek umurumda olmadı. Ama şimdi senin de bana kızgın olmak için sebebin var, bu yüzden ödeştik."

Armin sarışın kadının ellerini tuttu. Kendini berbat hissediyordu. "Özür dilerim, sana yemin ederim anlatmak istedim. Sadece Levi yı değil, Pieck e yardım edenin Bertholdt olduğunu anlatacaktım ama üzülmeni istedim."

ACKERMANS 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin