Matthyas het lam: 16 jaar, is mishandelt toen die klein was en is daarom weggelopen van huis. Hij is vroeger veel thuisgebleven want zijn ouders boeide het niet zo veel of hij naar school ging.
Nu: hij is niet zo sociaal en is nog depressief. Hij doet ook sh en is heel onzeker. Vooral om zijn littekens. Hij heeft sociale- angststoornis en is bang voor mensen om hem heen. Hij is ook autistisch en raakt in paniek als er teveel gebeurt in èèn kamer.
Zou dit de uitweg worden voor matthy?Robbie van de graaf: 15 jaar, was een pester en heeft daardoor problemen met zijn ouders gekregen. Hij ging niet meer naar school want het boeide hem niet zo veel.
Nu: Hij heeft een alcolverslafing en een rookverslaving. Is niet meer naar school geweest en is weggehaald door jeugdzorg, omdat hij soms heel agressief kan zijn tegen iedereen.
Zou robbie stoppen met roken en drinken? Of word het erger?Koen van heest: 15 jaar, is heel erg gepest omdat hij rood haar heeft en maagd is. Hij begon steeds minder te eten en is begonnen met vapen. (Even in de trend blijven van tegenwoordig 😂). Hij is gestopt met school.
Nu: hij heeft een eetstoornis en heeft daardoor ondergewicht. Hij vaped nogsteeds en heeft een paar littekens van vroeger waar hij voor schaamd. Hij is ook niet meer terug naar school gegaan door alle situaties.
Zou koen zijn eetstoornis over gaan en zou hij stoppen met vapen?Raoul de graaf: 17 jaar, is heel erg depressief geweest en heeft dus best veel littekens. Is ook mishandeld door zijn ouders en is uit huis gezet omdat ze hem een mietje vonden. Op school haalde die alleen maar lage cijfers en is dus blijven zitten 2 keer.
Nu: is nogsteeds depressief en doet ook nog sh. School boeit hem niet meer zo veel en zijn cijfers blijven slecht.
Word dit het eindpunt van roel zijn problemen? Of worden ze erger?Milo ter reegen: 14 jaar, heeft veel trauma's opgelopen doordat hij zijn zusje dood zag gaan voor zijn ogen. Daardoor is hij best agressief geworden en boeit het hem niet wat mensen over hem denken
Nu: hij heeft agressieproblemen en hij blijft elke dag zijn zusje voor hem zien door die trauma's. Hij is niet meer naar school geweest want hij was geschorst bij 2 scholen door dat hij veel boos was.
Zou milo zijn agressie kunnen controleren in het huis?Frank slotta: 28 jaar, hun begeleider en is weggegaan bij zijn vorige groepje omdat hun frank 'pesten' en daar was frank klaar mee dus is gwn weggegaan en heeft met jeugdzorg overlegt dat hij een nieuwe groep krijgt.
Zou frank deze groep wel onder controle kunnen houden?--------------------------------------------------------------
Omg ik heb zo veel zin om dit boek te schrijven. Ik schrijf dit allemaal echt lang geleden. Want ik heb de andere 2 boeken nog maar ik wil dit gwn al beginnen 😂
Ik weet dat heel veel mensen dit soort hebben dus ik probeer er echt mijn eigen draai er in te geven en het niet hetzelfde te maken als die boeken!! 🫶
(Nu: ik ga misschien iets minder poosten omdat sommige delen best lang zijn maar ik maak ook korte. Maar ik hoop sws 2 keer per week te kunnen poosten)
JE LEEST
jeugdzorg // bankzitters
FantasyIedereen heeft z'n eigen verhaal en verleden. Net als 5 jongens die in 1 huis worden gestopt. Zouden ze zich openstellen aan elkaar? En kan iedereen zijn angsten overwinnen?