deel 1.24

231 10 0
                                    

Pov: frank

Het is nu avond en we moeten nog eten. Het leek mij een leuk idee om met de jongens naar de Mac te gaan, ook omdat jair er is. Maar ik weet niet of matthy en koen daar heel blij van worden, aangezien matthy een verleden aan anorexia heeft en het lijkt terug te komen, en koen heeft nu anorexia waar ik maar geen controle over kan houden. Ik merk wel dat jair snel kan zien aan mensen als er iets is. Ik heb daarom ook getwijfeld of ik hem moet vragen om bij mij in te trekken, ook omdat ik me meer zorgen maak om robbie maar met matthyas is het teveel voor èèn persoon. Maar die jongen heeft waarschijnlijk al een studie dus dat schiet niet op.

"Jongens" begin ik. Als ik iedereens aandacht heb praat ik verder. "Wat vinden jullie ervan als we even lekker naar de Mac Donalds gaan?" Vraag ik. "Nou dat vind ik een fantastische idee" zegt milo. Robbie en raoul knikken. Koen zegt niks en matthy ook niet, zoals ik al een beetje had verwacht.

Pov: jair

We gaan nu naar de Mac. Matthy en koen reageren daar wel raar op. Ik weet dat matthy een verleden heeft van een eetstoornis maar ik had koen niet perse verwacht. Alleen dat hij wel heel erg dun is. We lopen naar de auto's. "Jongens, gaan jullie maar met zen 5en dan ga ik met jair" zegt frank. Ik kijk hem verbaast aan maar iedereen die knikt. Roaul zie ik ook wel een beetje raar kijken. We stappen de auto in.

We rijden ondertussen al naar de Mac, maar ik vind het verdacht stil. "Frank?" Vraag ik. "Mhm?" Zegt hij. "Wil je iets kwijt? Ik merk dat je iets dwars zit" zeg ik. Hij begint te lachen. "Wist je dat jij heel snel aan iemand kan zien wat er met diegene is?" Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. "Nou dat is zo, maar ik zat te denken hé jair. On te beginnen, studeer je iets op dit Moment?" Vraagt hij. Ik snap niet echt waar hij heen wil maar goed. "Nee, ik moet nog een beetje kijken wat ik leuk vind" zeg ik. Frank knikt. "Wat vind je van de jongens tot nu toe?" Vraagt hij. "Aardig, allemaal hun eigen problemen en persoonlijkheden maar daardoor lijken ze toch allemaal op elkaar en kunnen ze het goed met elkaar vinden" zeg ik. Frank knikt en lacht weer. "Oke jair, wat ik je nu ga vragen hoef je niet meteen te beantwoorden, maar ik wil wel dat je er over nadenkt" begint Frank. Ik knik, vol spanning wat hij wil vragen. "Zou jij met mij de jongens willen begeleiden? Het is natuurlijk niet makkelijk om jou er zomaar bij te krijgen maar ik kan zeker iets regelen als ik zie hoeveel kennis jij hebt"

Pov: koen

We gaan naar de mac. Maar ik heb helemaal geen zin om naar de Mac te gaan. In alles zit zoveel calorieën. Maar misschien als ik morgen ochtend gwn ga hardlopen ofzo, dat het dan wel oké is. Koen jonge, zeg je dit zou serieus? Tuurlijk is het niet oké. Het is allemaal veel te ongezond. Neem een salade en ga morgen extra sporten met je kut lichaam. Ik hoor mijn stemmen weer schreeuwen, schreeuwen dat ik het fout doe, dat ik het niet moet doen. Ik word zo moe van die stemmen. En mensen maar zeggen dat ik niet zo veel denk.

We zijn aangekomen en we parkeren de auto. We stappen allemaal uit. "Oke jongens, naar binnen dan maar?" Vraagt frank. "Tja, we kunnen ook hier blijven staan maar dan krijgen we niet veel denk ik" zegt milo lachend. "Jaja eigenwijze" zegt frank. Ik moet toch wel een beetje lachen van die twee. We lopen naar binnen en gaan in 2 groepjes aan zo'n scherm staan. Geen idee hoe het heet. Dat ziet maar weer hoe weinig ik hier kom.

Pov: matthyas

We hebben allemaal wat besteld en gaan nu ergens zitten. Koen kijkt een beetje voor hem uit maar ik weet waarom en ik snap hem ook. Mac is zo ongezond. Ik stel koen gerust door een hand op de rug te leggen en erover heen te vrijfen. Hij kijkt me aan en glimlacht klein. Als hij dat heeft gedaan haal ik pas mijn hand weg. Frank en jair zijn wel veel aan het praten en ik zie jair ook zijn telefoon pakken en frank zijn nummer erin doen. Zou het over mij gaan? Dat frank vind dat ik meer hulp nodig heb? Ik weet het niet.

We hebben ons eten en we eten het op. Ik heb alleen 6 kipnuggets en een water genomen, maar ik zie dat koen een salade heeft en een water. Godver, dat had ik ook moeten doen. Nou ja. Nu kan ik al niet meer terug. Ik eet 2 kipnuggets maar heb er nu al geen zin meer in. Het idee dat dit zo gezond is doet me niet heel goed. "Wil je niet meer?" Vraagt raoul. Ik schud mijn hoofd. "Wil je mijn hamburger dan hebben?" Vraagt hij nog is. Ik schud stevig mijn hoofd. Daar zit nog meer in. Raoul zucht maar knikt wel nadat hij mijn kipnuggets op eet. Gelukkig maar. Anders ging iedereen vragen stellen, waar ik absoluut geen zin in heb.

Pov: frank

We gaan weer terug naar huis. Ik heb gezegt dat ik jair eerst ga afzetten bij zijn huis aangezien ik met zijn auto was. Als ik bij zijn huis ben aangekomen Stop ik hem nog even voor hij uitstapt. "Denk er nogmaals over na, ik denk dat jij een hele goeie gaat zijn" zeg ik. Hij knikt. "Dankjewel frank, let goed op matthyas asjeblieft. Ik zag dat hij namelijk weer niks at en ik wil niet dat hij weer zo erg terugvalt" zegt jair. Ik zucht en knik. "Belooft" zeg ik. Hij geeft me nog een knuffel nadat hij de auto uitstapt en het huis ingaat. Ik weet niet of hij ook mishandeld word net als zijn broertje matthyas, maar ik schat de kans erg groot in. Daar wil ik hem daar ook weghebben. Weg voor het net als zijn broertje bijna telaat is.

~soms moet je kiezen voor wat juist is, niet wat makkelijk is~

1053 woorden.

Voor alle duidelijkheid, JAIR IS OUDER
Anders kan het niet namelijk 🫶
Sorry voor late poost ❤️

jeugdzorg // bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu