deel 1.8

305 13 3
                                    

Pov: raoul

We lopen het gebouw in en het is een beetje alsof de school in groepjes is verdeelt. Er staat overal wel een groepje van minimaal 3 mensen. Maar we doen nog geen 2 stappen in het gebouw en er staan al een stel jongens voor ons. "Zo zo, nieuwe mensen" zegt er 1. "Ja welke naam zullen we hun geven" Vraagt de ander. Ik heb echt geen idee waar ze het over hebben. "De loser groep" zegt weer een ander. Ze lachen allemaal. Het is ook maar een groepje van 3 mensen. "Ik denk dat ze hun tong verloren zijn" zegt de 'leider' denk ik. Ik kijk de jongens aan en geef een gezicht uitdrukking dat we gwn door moeten lopen. Iedereen begrijpt het dus we lopen er langs heen. Maar ik zie naar een paar stappen dat matthy er nog staat. "Okee dan, hij is zo stoer om te blijven staan" zegt er weer 1. Ik loop naar hem toe en schud hem heen en weer. Hij doet niks. Het lijkt wel alsof hij een standbeeld is geworden. Ik pak hem bij zijn arm en leidt hem mee, weg van de jongens die zichzelf heel stoer vinden. Ze lachen nog een beetje na terwijl wij doorlopen. We zijn 1 seconde binnen. 1 fucking seconde.

Pov: robbie

Wat hier allemaal gebeurde weet ik ook niet. Maar wat ik wel weet is dat matthyas geen beweging heeft gemaakt. Raoul loopt ondertussen door naar de wc's waar niemand is. Als we er allemaal staan begint er pas iemand te praten. "Wat tf gebeurde hier" zegt milo. "Matt?" Vraagt roel. We kijken allemaal naar hem. Hij beweegt wel weer. Hij ademt weer rustig en is weer helemaal bij. "Oke jongens, laten we maar gwn naar de klaslokalen gaan waar we heen moeten." Zegt koen. Iedereen knikt. Raoul neemt matthy mee naar zijn lokaal. Ik loop ondertussen alleen nog met milo want we hebben zowat naast elkaar les. "Hey hou je rustig oké?" Vraag/zeg ik. Hij knikt. We geven elkaar nog even een knuffel en gaan dan bijde onze lokalen in. Maar als ik er nog maar 1 stap in heb gezet wil ik er al gelijk weer uit.

Pov: milo

Ik en robbie lopen onze lokalen in. Ik zie tot nu toe alleen nog maar normale mensen tot ik 1 iemand zie die ik niet wou zien. 1 van de 'pesters'. Ik zie er maar 1 dus dat betekend dat er nog 2 andere in een ander lokaal kunen zijn. Ik hoop echt niet bij matthy en raoul maar die kans is best groot. De 'leider' zit hier niet dus dat scheelt. Ik ga achterin de klas zitten. "Kijk daar is die wel hoor" zegt die jongen. Ik moet me echt inhouden, voordat ik hem een blauw oog mep. Prima dat je aan mij zit, maar zit niet aan mijn vrienden of dierbare want dan ben je nog niet van mij af. Dan kun je nog lang wachten.

Pov: koen

Ik loop mijn lokaal in wat best dichtbij matthy en raoul zit, dus dat is fijn. Ik loop het lokaal in en ik zie dat er nog maar 1 plek over is. Ik zie er geen van de jongens zitten van daarnet. Waar ik ook erg blij mee ben, maar aan de andere kant ook weer niet want dan weet ik zeker dat er 1 van de jongens bij matthy en raoul zitten. Maar ook bij milo en robbie. Ik hoop echt heel erg dat milo zich kan beheersen. Ze moeten maar heel even volhouden.

-

De les is voorbij en ik loop gelijk mijn lokaal uit en wacht op matthy en raoul. Hun lopen ook als laatste het lokaal uit. Raoul die schud al zijn hoofd. Ik weet al genoeg. De 'leider' van die groep zit bij hun in die les. Hopelijk zit die niet bij alle lessen van matt want dan hebben we een probleem. Matthy kan het 100% niet volhouden bij hem in de klas. Hij gaat dan ooit breken. Kan niet anders.

Pov: robbie

Milo en ik zitten te wachten in de aula op de andere jongens. Ik hoop niet dat die 'leider' bij matthy en raoul in die les zitten, en al helemaal niet bij matthy in de klas zelf. Dat zei 1 groot drama wezen. Koen, milo en ik hebben nu nog 1 lesuur en dan zijn wij uit. Helaas moeten raoul en matthy langer omdat hun ouder zijn en dus in een hoger jaar zitten. Milo heeft mij ook gezegt dat er 1 van die jongens bij hem zit. Maar hij heeft zich rustig gehouden zei die. Dus daar ben ik blij mee. Ik zie de andere 3 jongens al aan lopen. Ik kan gwn hele boeken lezen van hun gezichten. Die 'leider zit bij raoul en matthy in de les. En misschien wel bij matthy in de klas. Ze komen aan tafel zitten. "Hey boys.." zegt milo. "Hey" Zeggen koen en raoul. Matthy zegt niks, maar ja dat had ik al wel een beetje kunnen verwachten. Hij vertrouwd ons nog niet helemaal volgens mij. Maar ik weet wel zeker dat hij daar een reden voor heeft. "Weten jullie in welke groep de 'leider' zit?" Vraag ik om de stilte te onderbreken. "Ik heb zo'n voorgevoel dat hij bij matt zit" zegt roel zacht. "Die gast gaat met 1 vinger aan matthy zitten, ik zweer dan ga ik uithalen" zegt milo. "Nee rustig milo.." zegt matthy zacht. "Nee maar matt, ik zeg altijd, prima als je aan mij zit, maar zit met 1 pink aan mijn vrienden of dierbare en echt dan heb je gelijk spijt dat je überhaupt hier op school zit" zegt milo. Ik moet een beetje lachen om de woordkeuzes maar ik weet zeker dat hij geen woord heeft gelogen van wat hij zei. Voor we het weten gaat de bel al. Koen, milo en ik zeggen doei tegen matthy en raoul en dan gaan wij naar huis fietsen. Naar frank die echt niet weet wat hem tewachten staat van deze schooldag.

Dit was echt een kut dag

~je bent een kracht, je neemt alle ruimte in en laat geen ruimte voor mij over~

1034 woorden

jeugdzorg // bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu