deel 2.14

161 11 0
                                    

Pov: matthyas

Ik loop in de school met de jongens. Ik ben boos omdat de jongens allemaal uitval hebben behalve ik. Ik moet samen met koen iets inhalen. Koen is daar ook helemaal niet blij mee. Ook omdat we allebei in een appart lokaal les hebben. We hebben nu nog even pauze en na de pauze gaan de andere jongens weg. Koen en ik niet. Koen die gaf wel aan dat hij nog even met mij wou meelopen omdat ik met die jongens zit. Die jongens die mij en de andere vanaf dag 1 al lastig vallen.

De bel gaat en koen en ik zeggen nog even doei tegen de andere waarna we naar het lokaal lopen. Koen die heeft maar 3 lokalen naast mij les dus we komen elkaar na de les wel tegen. Ik sta nu voor mijn lokaal en ik zeg koen doei en succes. Volgens mij heeft hij een wiskunde toets en ik een Engelse toets.

-

Ik ben na 20 min al klaar met de toets. Koen zei dat hij maar 30 min over de toets mag doen omdat het een kleine toets is. Ik loop het klaslokaal uit omdat ik helaas niet mocht blijven zitten. De andere jongens waren ook al weg dus ik hoop niet dat ik die tegen kom.

De hele school is ook al leeg omdat iedereen al vrij was. Dit zijn werkuren en daar hoeft eigenlijk bijna niemand heen. Ik loop naar de aula en ga zitten aan een tafel bij de deur. Ik app koen ff snel dat ik in de aula wacht. Ik heb me jas al gepakt dus als koen er is kunnen we gelijk weg.

Ik zit een beetje op mijn telefoon te scollen als ik opeens een deur hoor klappen. Ik kijk op en zie de nachtmerrie al binnenkomen. De hele groep met die jongens die ik liever niet wil zien op dit moment.

"Hallo matthyas" zegt die mathijs. Ja zijn naam vergeet ik niet zo snel meer. En ik ben bang dat ik na dit moment het al helemaal niet meer vergeet. "Hoe gaat het met je? Of ga je net als je vriend raoul zelfmoord poging doen?" Vraagt mathijs. Ik schrik. Heeft hij een zelfmoord poging gedaan? Dat wist ik nog niet eens volgens mij. Of wel? Ik heb geen idee.

"Hij wist het niet eens" zegt hij lachend. Ik zucht. "HOE DURF JE TE ZUCHTEN TEGEN MIJ?" Schreeuwd hij opeens naar mij. Ik schrik en ik voel dan meedere armen om me heen. Ze tillen me op en dan voel ik gelijk voeten, vuisten, platte handen. Ik voel alles tegen mijn gezicht, buik en benen. Het doet pijn maar er komt geen kik uit.

"EY DOE NORMAAL" hoor ik opeens een leraar schreeuwen. Ik kijk op en zie ook koen daar lopen. Die heeft waarschijnlijk de leraar gehaald. De jongens laten me nogsteeds niet los. De leraar trekt de jongens van me af en met voor ik val vangt koen me al op.

Pov: koen

Ik loop uit de wiskunde les waar ik net een toets had. Hij ging echt slecht. Alle vragen waren zo raar, niks klopte. Ik weet het niet. Wiskunde ben ik altijd al slecht in geweest. Maar ik denk dat ik binnenkort even robbie ga vragen want die is op de ene van de manier goed in wiskunde. Geen idee hoe die dat doet.

Maar voor ik verder kan denken aan die vreselijke toets, zie ik matthy en de jongens. Wat doen ze? Als ik goed kijk zie ik dat ze matthy slaan. Oké, dit is foute boel. Ik ren snel naar de eerste beste leraar die ik zie. "Meneer, kom snel. Er word iemand in elkaar geslagen in de aula" zeg ik snel terwijl ik alweer aan het rennen ben.

De leraar die gaat de aula in en zegt tegen de jongens dat ze moeten stoppen. Maar dat doen ze niet. Ik zie aan matt dat hij het niet vol houdt. De leraar trekt de jongens samen met nog 2 leraren die erbij waren gekomen van matthy af. Ik ren snel naar matt en vang hem net optijd op.

"Matthy! Omg, het spijt me zo erg! Ik had er veel eerder moeten zijn" zeg ik, medelijden voor hey gekwetste jongen van de groep die in mijn armen ligt. "Nee koen- het maakt n-niet uit" zegt matt moeilijk. Ik kijk hem bezorgt aan.

"Jongens, moet ik even iemand bellen om jullie op te halen? De fietsen kunnen hier wel blijven staan, want ik wil niet dat jullie nu gaan fietsen" zegt een leraar die bij ons is komen staan. Ik knik. "Kunt u onze begeleider bellen?" Vraag ik terwijl ik me best doe om mijn tranen in te houden. Hij knikt en loopt weg.

Ik had er moeten zijn. Ik had die toets gwn moeten verknallen en naar de aula toe moeten rennen. Misschien had ik het dan nog net tegen kunnen houden. Maar nu, nu ben ik telaat. Ik zit nu op de grond met een matthy die in elkaar is geslagen door 3 klootzakken. Ik had dit kunnen weten.

Pov: frank

Ik zit met de jongens even een film te kijken. Sofie was namelijk bijna niet stil te krijgen dus dit was de enige optie. De andere jongens zijn ondertussen ook al een tijdje thuis. Alleen koen en matt moesten een toets inhalen. Van koen weet ik dat hij de toets niet goed gaat doen, want wiskunde is niet zijn beste vak. Ik heb al aan robbie gevraagt of hij koen binnenkort als het hem ook uitkomt even bijles wil geven. Gelukkig vond hij dat geen probleem.

We zitten allemaal diep in de film tot ik opeens gebeld word. Ik kijk en zie dat de school mij belt. Oh nee. Is het koen die boos is geworden omdat de toets niet lukte? Is het matthy die de prikkels niet meer kon controleren? Is het koen die overgaf ik de wc van de spanning? Ik heb geen idee. "Ik ben zo terug" zeg ik terwijl ik opsta en naar de gang loop. Ik neem op.

"Met frank" zeg ik. "Hallo meneer, u spreekt met meneer van de veen. Ik wou uw vragen of u koen van heest en matthyas het lam zou willen ophalen?" Zegt/Vraagt hij. "Uhm ja dat kan ik, maar mag ik weten wat er gebeurt is waardoor ik hun moet ophalen?" Vraag ik. "Nou, ik moet u helaas vertellen dat matthyas het lam in elkaar is geslagen door een stel jongens. Ik weet niet echt hoe hij er nu aan toe is maar ik denk dat hij blij mag zijn dat koen van heest mij heeft geroepen. Het kon erger aflopen" zegt hij.

Ik weet even niet wat ik moet zeggen. In elkaar geslagen? Matthy? De jongen die nog geen vlieg kwaat doet? "Oke uhm, ik ben onderweg" zeg ik. "Helemaal goed, tot zo" zegt de leraar. Ik hang gelijk op en doe mijn schoenen aan. Ik loop snel de woonkamer in om de sleutels en de werktelefoon te pakken. "Wat is er frank?" Vraagt jair die ziet dat ik gestrest ben. "Er is iets gebeurt met matthyas en koen, ik ga hun nu ophalen. Jair, jij hebt de leiding" zeg ik. Hij knikt snel. Ik loop weg.

Ik rij zo snel ik kan naar de school. Nooit gedacht dat ik 2 jongens moest ophalen waarvan 1 van hun in elkaar is geslagen. En ik dacht nog dat we aan de betere kant waren. Ik kan helemaal opnieuw beginnen. Helemaal.

~pas op met welke bloem je mooi vind, straks is die bloem een vermomming van ontkruid~

1273 woorden.

Examen beginnen morgen en ik wil echt dood op dit moment 🙃

jeugdzorg // bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu