Pov: matthyas
Ik word wakker van die kut wekker die afgaat. Ik heb echt geen zin in vandaag. Voor het eerst weer naar school. Ik ben wel een beetje blij dat ik met raoul in de klas zit maar ik heb met hem ook nog niet echt gepraat. Ik hoop dat ik dat vandaag wat meer ga durven en doen.
Ik stap uit bed en kleed me even aan. Ik loop daarna naar de badkamer en kijk in de spiegel. Je ziet wel wat wallen maar het is ooit erger geweest. Maar ze zijn niet weg. Ik zucht en doe ff snel mijn haar. Ik kijk naar de tijd en zie dat het 06:20 is. Lekker vroeg dus. Waarschijnlijk is alleen frank beneden. Ik pak mijn telefoon en loop mijn kamer uit. Ik ga de hoek om en zie frank en milo zitten. Ze kijken samen tv op de bank. Het verbaast me dat hij al wakker is. Ik zeg niks en ga aan tafel zitten. Ik heb echt alles behalve honger. "Goedemorgen matthy" zegt frank. Ik kijk hem aan en knik klein. Waarom durf ik niks. Ik raak gwn geïrriteerd van mezelf.-
Pov: robbie
Ik hoor mijn wekker afgaan. Ik zucht en druk hem uit. Ik heb echt geen zin in school. Maar ik denk dat niemand zin in school heeft. Ik stap uit bed en doe mijn kleren aan en doe mijn haar. Als ik mijn kamer uitloop zie ik koen ook in de gang staan. "Ohw goedemorgen" zeg ik. "Goedemorgen" zegt hij slaperig. Ik grinnik een beetje en dan lopen we samen naar beneden. Ik doe de deur open en zie iedereen behalve raoul zitten. Ik hoorde milo zijn kamer al best vroeg volgens mij. Matthy 20 min na milo. Dus die zijn al een tijdje wakker. Het is nu ook 7 uur. Ik hoor nog een deur open gaan en zie raoul de hoek om lopen. "Goedemorgen" zegt roel. Iedereen zegt wat terug behalve matthy. Ik loop naar de keuken en maak koffie. Roel komt ook de keuken in gelopen. "Wil je ook koffie?" Vraag ik. Hij knikt. "Ik maak het wel" zeg ik. "Oke dankje" zegt hij. Ik knik.
-
Pov: raoul
Ik was als laatste wakker. Maar dat kan ook komen omdat ik echt slecht heb geslapen. Ik weet niet waarom maar ik lag alleen maar wakker. Ik heb ook geen zin in school. Normaal wel maar nu echt niet. Een hele nieuwe school in is toch wat anders. Ik ben wel blij dat ik samen met matthyas in de klas zit. Misschien kan ik zorgen dat hij wat meer durft te zeggen. Maar dat gaat heel lastig worden denk ik. Robbie komt aanlopen met de koffie. Ik zeg dankjewel en ga dan op de bank zitten. "Wat wil iedereen eten? Dan maak ik dat even" zegt frank. "Doe maar 2 broodjes" zeg ik. "Voor mij ook" zegt milo. "Same zegt robbie. Koen en matthy zeggen Niks.
Pov: frank
Iedereen wil 2 broodjes behalve koen en matthy. Die zeggen Niks. Had ik al wel een beetje verwacht. Maar ik maak voor bijde wel 1 broodje want ze moeten we wat eten. Ik loop naar de eettafel waar iedereen is gaan zitten. Ik leg voor iedereen het eten neer en matthy en koen kijken er naar en dan naar elkaar. Ik denk dat hun van mekaar weten dat ze niks willen eten. Maar ik blijf net zo lang zitten tot hun gaan eten. Milo zit ook maar voor zich uit te staren. Ik ga na school wel ff met hem praten, en matthyas. Want die gaat na een lange tijd weer naar school.
Als iedereen het eten op heeft, behalve koen want die heeft maar 3 happen genomen. Maar ik laat het wel ff. Matthy heeft het wel helemaal opgegeten. Ze hebben allemaal hun jas aan en gaan naar buiten. Matthy zit achter op bij roel want die had geen zin om te fietsen. Ik zwaai ze uit en loop dan weer naar binnen. Ik open mijn laptop en beantwoord even wat mailtjes. Super saai maar moet wel gebeuren helaas.
-
Pov: matthyas
Ik zit bij raoul achterop want ik had echt geen zin om te fietsen. We hebben allemaal wel een fiets want die is gister binnengekomen. We zijn er al bijna. Ik ben wel een beetje benieuwd. Gelukkig zit ik wel met raoul in de klas want anders had ik het echt niet volgehouden. Met allemaal mensen die je niet kent, daar ben ik niet zo van. Als we er zijn zetten de jongens de fietsen in het fietsenrek en raoul en ik rijden door naar het scooter gedeelte. De jongens lopen naar ons toe. "Klaar voor?" Vraagt robbie aan de groep. Milo, koen en raoul knikken maar ik schud mijn hoofd. "Komt wel goed maatje" zegt raoul. Ik knik en we lopen met zen allen naar binnen. Meteen begint de drama. We zijn net binnen...
~Als het begin niet goed is, is het einde ook niet goed~
834 woorden.
~sorry voor zo'n korte deel~
~ilovebqnk heeft trouwens een nieuw boek genaamd "my first boyfriend" en ik zou die ook zeker even gaan lezen!! Je krijgt geen spijt 👍~
JE LEEST
jeugdzorg // bankzitters
FantasyIedereen heeft z'n eigen verhaal en verleden. Net als 5 jongens die in 1 huis worden gestopt. Zouden ze zich openstellen aan elkaar? En kan iedereen zijn angsten overwinnen?