DENDAM YANG TERINDAH 16

277 12 0
                                    

Nadia masuk ke dalam bilik pejabat Firdaus..terlihat Firdaus merebahkan kepalanya atas meja kerja..

"Abang Fir..."

Nadia memanggil abangnya dengan perlahan..kaki melangkah mendekati Firdaus..

Firdaus angkat kepala melihat adiknya disebelahnya lalu dia tersenyum kecil..

"Adik..kenapa datang sini..?bila adik balik dari Laguna?"soal Firdaus kemudian memusingkan kerusi yang dia duduk menghadap Nadia..

Nadia tersenyum kearah abangnya dari raup wajah Firdaus dia tahu abangnya dalam masalah..

Rambut kusut seperti tak terurus..mukanya muram saja..

"Abang...are you okay?"Nadia menyentuh bahu abangnya...

Firdaus menunduk memandang lantai..

"Abang okey jee..macam mana projek Laguna tu..?"soal Firdaus membuatkan Nadia tersentak..

"Abang..Nad minta maaf..projek tu terpaksa ditangguhkan sebab kami tak dapat naik perkampungan tu..masa tu kampung atas gunung tu diserang penyakit kulit jadi kami tak boleh masuk..."Nadia rasa bersalah...

"Tak apa laa belum rezeki..."ujar Firdaus lemah dan Nadia sedar itu bukan Firdaus yang seperti selalu..

"Abang...apa yang berlaku?ada orang nak take over LZ group?siapa?"soal Nadia dengan hati-hati..

"Abang gagal..abang gagal jaga amanat arwah bapa..abang gagal jaga LZ group..."Firdaus menekup muka dengan kedua tangan..

"Abang...kitakan ada saham dalam LZ group..dorang tak boleh nak take over suka hati jee.."ujar Nadia..

"Tak..orang yang nak take over LZ ada banyak saham dari kita..abang pernah bagitahu kan tentang tu.."Nadia angguk dia ingat lagi soal saham itu..

"Jadi apa yang berlaku nanti..?"soal Nadia lalu perlahan mengelus bahu abangnya..

"I'm not ceo anymore dan bukan pemilik LZ lagi..abang akan di turunkan pangkat and orang yang ada saham lebih banyak tu akan jadi ceo dan pemilik baru.."

"Takkan lah ahli lembaga lain tengok je?dorang langsung tak halang ke bila ada orang nak take over LZ?"soal Nadia lagi pantas Firdaus geleng kepala..

"Dorang setuju je sebab dorang dapat banyak kelebihan dan keuntungan..."Firdaus mengeluh berat seberat hatinya..

"Abang gagal..abang gagal Nadia..."keluh Firdaus..

Perlahan Nadia menarik Firdaus ke dalam pelukannya..dia mengelus belakang badan Firdaus..

"Abang jangan risau..Nad ada bersama untuk kita dapatkan LZ balik.."bisik Nadia ke telinga Firdaus...

"Macam mana abang nak hadap ibu..?abang anak yang gagal..."Firdaus membalas pelukan adiknya..

"Tak...abang bukan anak yang gagal..abang yang terbaik..."pujuk Nadia..

"No...."

"Abang..boleh Nad tahu siapa nak take over LZ?"Nadia ingin tahu siapa gerangan itu..

"Tan Sri Ramdan dari Ruby group..abang dengar Aidan anak sulung dia akan jadi ceo baru di LZ group.."terbuntang mata Nadia mendengar nama itu..

"What?"

Nadia tak percaya apa yang dia dengar..apa yang akan berlaku?kenapa semuanya berkisar antara LZ dan RUBY?

Aidan?kenapa semua ini terjadi?apa niat keluarga awak?

......

Aidan ketawa sinis setelah mendengar apa yang dikatakan oleh Tan Sri Ramdan..

"Apa yang papa kata ni?Aidan jadi ceo LZ group..?no!!takkan...Aidan taknak!"tegas Aidan menindakkan permintaan papanya itu..

DENDAM YANG TERINDAH(C)Where stories live. Discover now