Firdaus berjalan masuk ke dalam pejabat lamanya yang kini menjadi pejabat baru untuk Aidan..
"You here.."suara Aidan menyambut kehadirannya.
Firdaus memandang Aidan yang berdiri menyambutnya bersama Susan berdiri sambil menunduk kepala kebawah..
"Susan?long time no see.."Firdaus menegur Susan pembantunya selama ini..
"Nice to see you again Tuan Firdaus.."ujar Susan gugup..
"Duduk laa.."Aidan menyambut hangat kehadiran Firdaus yang merupakan pemilik sebenar LZ group..
"Kau ada something nak berbincang dengan Susan ke?menganggu tak?"soal Firdaus bersahaja dia duduk atas sofa..
"Well..Susan yang ada benda nak cakap dengan kau.."tempelak Aidan buatkan Susan terbatuk..
"Susan?kamu nak cakap apa dengan saya?"
"Ermm Tuan Firdaus..saya..betul-betul minta maaf dengan tuan.."Susan meminta maaf namun Firdaus kehairanan..
"What's going on?"Firdaus memandang Aidan dan Susan berselisih ganti..
"Actually..selama dua tahun saya kerja sini saya..saya..saya dah jadi pengintip untuk Encik Rusdi dari RUBY group..maafkan saya tuan.."
Firdaus terkejut dengan apa yang dia dengari..
"Apa maksud kamu Susan?"
"Jadi selama ni kamu khianati saya?kamu khianati LZ?how dare you!!"merah muka Firdaus dia mengetap geram..
"I'am so sorry tuan.."rayu Susan dia tak percaya harini akan tiba..hari dimana rahsianya pecah..
"Sorry?selama dua tahun kamu tipu saya Susan!"jerkah Firdaus..
Aidan hanya melihat dan mendengar Firdaus memarahi Susan kerana kecewa yang dia rasakan..
"Dia juga yang buat Nadia diperangkap sebagai orang yang bocorkan tawaran aku dekat Noah kepada Zafir.."ungkap Aidan tak mahu berselindung..
"What?!berani kau perangkap adik aku!"Firdaus berdiri duduknya..hangat hati dirasakannya sekarang..
"Maafkan saya..saya hanya ikut cakap encik Rusdi.."balas Susan..
"Kamu tak ada akal ke sampai dengar jee cakap si Rusdi tu?"tempelak Firdaus..
"Maafkan saya.."
"Aidan..I don't want to see her in LZ anymore.."pinta Firdaus namun lebih ke mengarah Aidan..
"Well aku just ikut cakap pemilik sebenar LZ group..so Susan macam Firdaus cakap tadi you're fired!"putus Aidan dan Susan menangis..
"Tuan..boss.."
"Get out from here Susan!!and remember jangan cakap pasal Firdaus datang LZ dekat uncle Rusdi!faham?!"pesan Aidan dengan keras..mereka berdua tak memberikan peluang lagi untuk Susan..
"Faa..faham"
Susan berjalan keluar dengan lemah..kerana sikap tamaknya terhadap wang maka dia hilang pekerjaan dan kepercayaan..
"So..masa adik aku kena perangkap kau percaya dorang?"soal Firdaus setelah Susan hilang di dalam pejabat..
"Mulanya percaya tapi setelah tu aku tahu Nadia tak buat macam tu.."balas Aidan dan Firdaus ketawa kecil..
"Well aku dah agak kau akan percaya..sebab apa?sebab kau berdendam dengan keluarga kami..kau masih anggap dia musuh kau"tempelak Firdaus..
"Tapi..."
"Dahh aku taknak dengar penjelasan kau..lagipun kau dah tahu adik aku kena perangkap..aku datang sini kau pun tahu niat aku kan?so jawatan apa kau nak bagi aku?"
YOU ARE READING
DENDAM YANG TERINDAH(C)
RomanceAku percaya bahwa cinta itu adalah kebahagiaan namun bila ku mencintaimu itu menyiksakan.. ~~~~~~~~~~~~~ "Siang hariku bagaikan malam..pelangi pun berwarnakan gelap inikah yang dinamakan patah hati?..tak pernah aku bayangkan bila insan patah hati t...