DENDAM YANG TERINDAH 5

317 12 0
                                    

Nadia menilik buku lali yang sudah sembuh..kalau tak buku lalinya ini sentiasa rasa sakit dan ngilu..

Sudah tiga hari dia tak pergi ke pejabat sebab abang dan ibu melarangnya untuk Nadia bekerja...

Tapi hari ini dia tekad untuk pergi ke kerja..lagipun dia sudah sembuh jadi tak perlu berehat di rumah masanya untuk bekerja..

Nadia memandang dirinya di cermin besar di sebelah pintu bilik..penampilannya terpancar di cermin...

"Okey done..!"

Nadia terus mencapai beg tangan lalu melangkah keluar dari bilik..kelihatan Firdaus yang biliknya juga berada di tingkat sama dengannya sedang menunggu lift...

"Ehh adik buku lali dah okey ke?tu lutut dah sembuh nak pergi kerja?kan abang cakap rehat dekat rumah..."Firdaus mencekak pinggang melihat adiknya sudah siap untuk pergi pejabat...

"Alaaah abang ni adik dah sihat laa..Nad okey dah bukan patah apa pun..."Nadia memeluk lengan abangnya sementara menunggu pintu lift terbuka..

Kerana rumah agam mereka mempunyai beberapa tingkat jadi perlu ada lift didalam rumah..pintu lift terbuka mereka pun melangkah masuk..

"Nad..."

"Ermm.."

"Lepas lunch boleh tak Nad pergi KING hospital.."soal Firdaus..

"KING hospital?hospital uncle Jalal?ada apa abang suruh pergi hospital dia?"Nadia terus terbayang wajah Noah yang merupakan anak kepada pemilik hospital itu..

"Hari itu game polo kan kita menang..jadi kita dapat peluang untuk berunding dengan dorang..untuk projek baru dekat Laguna tu..untung besar tau kalau kita bekerjasama dengan dorang.."pintu lift terbuka ketika di tingkat paling bawah iaitu parking kereta..mereka berjalan keluar menunggu ke kereta masing-masing...

"Jap...kenapa abang suruh Nad handle?bukan abang pakar dalam berunding projek besar ni...abang yakin ke Nad boleh buat..."Nadia berhenti melangkah menarik lengan abangnya supaya turut berhenti...

"Sebab abang dah ada beberapa projek untuk handle...projek ni kalau dapat nanti Nad yang handle...abang yakin Nad boleh lagipun kertas kerja projek ni Nad yang buat so you can do it..Nad bagi tawaran yang bagus untuk dorang..."Firdaus menepuk bahu adiknya memberikan semangat..

Dan mereka pun berpisah menuju ke kereta masing-masing..ini kalau Datin Zaliha tahu dorang pergi kerja tanpa breakfast mahu dia berleternya....

.......

Seperti yang diminta Firdaus pagi tadi jadi sekarang Nadia berada di dalam pejabat Noah..katanya Noah yang handle projek ini jadi dia perlu berunding dengan Noah..

"Jadi macam mana dengan tawaran dari pihak kami?ada kekurangan atau apa?"soal Nadia sambil membelek kertas-kertas kerja mereka..

"Saya puas hati dengan tawaran awak tapi apapun saya kena berbincang dengan pihak kami dulu..kalau dorang setuju saya akan bagitahu..."Noah menutup fail kerja yang tadi mereka sama-sama meneliti dan berbincang...

"Okay kalau macam tu saya balik pejabat dulu lagipun kesian pembantu saya tunggu lama dekat luar tu..."Nadia bersiap-siap mahu beredar dari pejabat Noah...

"Kalau nak lari dari saya pun..at least minum laa kopi tu..dari tadi awak tak sentuh air kopi tu..saya ingat lagi yang awak gemar untuk minum kopi..."Noah matanya jatuh ke cawan air kopi yang belum disentuh Nadia...

"Saya tak lari dari sesiapa pun..."balas Nadia lalu mengambil cawan kopi lalu dibawa ke bibir sebelum dihirup perlahan...

"Nadia..awak nampak lebih matang sekarang.."Nadia angkat muka menatap Noah yang menatap tepat kearahnya..

Tiba-tiba cawan berisi kopi yang dipegang Nadia terjatuh ke lantai dan air kopi tertumpah ke baju putih Nadia...

"Arghh...!"

"Nadia...!"pantas Noah berlari kearah Nadia sempat dia mencapai sekotak tisu diatas meja..

"Ya Allah Nadia kenapa clumsy sangat?"Noah memberi beberapa helai tisu kepada Nadia untuk dia lap kotoran di blouse takkan laa Noah nak lapkan...

Nadia mengelap blouse putihnya yang sudah bercorak air kopi..

"Jap aku minta staff saya bawakan wet tisu.."ujar Noah ingin beredar namun Nadia menghalang..

"Ehh takpa..it's okey saya okey...saya balik dulu..."tak mahu berlama disitu Nadia ingin beredar dari situ..

Nadia mencapai beg tangan dan beberapa fail yang dia bawa..matanya memandang karpet yang kotor kerana air kopi...

"Sorry karpet awak kotor.."Nadia mengambil kotak tisu yang dipegang Noah diambil beberapa helai terus duduk untuk mengelap kotoran diatas karpet...

"Ehh Nadia...jangan..!nanti saya suruh cleaner cuci...Nadia it's okay..."Noah melarang namun Nadia terus juga tindakannya itu..

Noah mengeluh lalu dia melihat blazer miliknya yang berada diatas sofa..berjalan kearah blazer lalu diambil...

"Nadia..."blazer milik Noah berwarna kelabu senada dengan kemeja yang pakai Noah sekarang dibawa ke Nadia...

"Nadia...bangun laa awak tak perlu bersihkan.."perlahan blazer itu dipakaikan ke tubuh Nadia...

"Nadia...."

Nadia mendongak melihat Noah yang berdiri didepannya dengan perlahan Nadia kembali berdiri...

"Awak pakai laa blazer saya dulu tutup kesan kopi dengan blouse awak tu.."ujar Noah lalu Nadia betulkan blazer dibahunya..

Nadia menyarung blazer Noah lebih kemas di badannya...besar juga blazer Noah ni lengan blazer jee dah besar dari lengan Nadia..

"You're still clumsy haa princess.."Noah tersenyum manis kearah Nadia..clumsy?perkataan itu kerap kali Noah ucap ketika dulu..

Noah melihat tisu kotor yang di gunakan tadi masih di tangan Nadia..Noah mengambil tisu-tisu itu dari tangan Nadia..

Tiba-tiba saya pintu pejabatnya dibuka dari luar..siapa pula yang masuk tak ketuk pintu..

"Noah..."Aidan membuka pintu pejabat Noah dengan tiba-tiba dan dia terpandang Nadia sedang bersama Noah..

"Aidan..kau datang sini ada apa..?"

Aidan?mendengarkan nama itu terus Nadia menoleh kearah muka pintu..tatapan tajam Aidan tepat kearahnya...

"Kau..kau buat dengan dia..?"Aidan melangkah masuk ke dalam pejabat Noah...

"Ouhh..kami bincang pasal tawaran dari LZ group untuk projek kami nanti.."Noah teruskan tindakannya untuk mengambil tisu kotor dari tangan Nadia..

Nadia hanya diam Aidan memandang tindakan Noah itu dengan mata yang pedih ketika itulah dia perasan yang blazer yang dikenakan Nadia adalah blazer lelaki atau lebih tepat blazer milik Noah...

"Ermm Noah..saya keluar dulu..apa-apa nanti bagitahu saya atau pembantu saya.."Nadia pantas beredar dari situ tak kuat untuk dia berlama didalam pejabat Noah...

Setelah susuk tubuh Nadia hilang dari pejabat Noah menoleh kearah Aidan..

"Kau ada apa datang mengejut macam ni..pembantu aku tak ada ke depan tu sebab dia tak bagitau pun kau datang"Noah berjalan ke meja kerjanya...

"Aaaa aku dah lupa..bro aku balik dulu.."Aidan terus berlari keluar dari pejabat Noah...

"Huhh?Aidan!Aidan?"

Noah berkerut kening hairan melihat perilaku Aidan itu..boleh pula dia datang dan pergi macam itu jee..

Tbc

DENDAM YANG TERINDAH(C)Where stories live. Discover now