DENDAM YANG TERINDAH 43 (final)

718 11 0
                                    

Dua tahun berlalu...

Hari ini hari kedua keluarga Aidan dan keluarga Nadia berada di bumi Indonesia atau lebih tepat mereka berada di Aceh..

Pantai Momong Lampuuk di Aceh menjadi pilihan mereka sekeluarga..kawasan Lampuuk di Kabupaten Aceh Besar,Aceh,merupakan kawasan yang paling teruk dilanda tsunami pada 2004,semuanya hancur lebur ketika itu.

Berpuluh tahun berlalu,kini kawasan ini menjadi lokasi pelancongan marin yang sibuk dengan pelancong.

Sejak zaman dahulu,Lampuuk terkenal dengan keindahan pantainya yang cantik.gabungan garis pantai yang melengkung,ombak yang menderu dan pasir putih seolah-olah menjerat pengunjung untuk berlama-lama di pantai.

Aidan dan Nadia duduk diatas pasir sambil melihat Nayla bermain pasir bersama anak lelaki Firdaus dan Luna..jarak umur mereka adalah lima bulan saja..jadi Nayla dan Fayyad anak lelaki Firdaus seperti kembar..

"Sayang.."

"Ermm?"

"Tahu kan waktu tsunami 2004 ada masjid yang tak musnah walaupun dilanda tsunami.."ujar Aidan sambil bermain jari jemari Nadia..

"Hmm tahu..kenapa abang?"

"Masjid ada di area sini jee..nanti kita pergi masjid tu.."laju kepala Nadia angguk setuju..

Mata mereka memandang lautan india yang sejauh mata memandang..kecantikan pantai ini sangat menakjubkan..

Pantai ini begitu cantik kerana landskapnya yang dikelilingi oleh tebing tinggi.disebabkan keunikan tersebut,pantai ini jarang dikenali kerana tersembunyi di sebalik bukit.

Deruan ombak yang menghampiri pantai sangat indah dan tenang didengari..

Pantai ini menghadap lautan India,kemudian pemandangan ke kiri adalah hamparan pasir putih di Pantai Tebing Lampuuk yang hanya dibatasi oleh tebing..

"Nayla nak pergi mana tu sayang?"Nadia memanggil Nayla apabila anaknya berdiri dan berjalan..

Nadia mengejar langkah Nayla risau pula kalau Nayla terus ke air laut yang dari menarik minatnya..

Aidan pun berdiri mengibas pasir di seluar sebelum mengikut langkah Nadia mengejar anak mereka..

Aidan pun berdiri mengibas pasir di seluar sebelum mengikut langkah Nadia mengejar anak mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nak.tengok.air.laut.tuuu"muncung bibir Nayla menunjuk air laut didepannya..

"Kemain muncung bibir tu.."Nadia mencuit bibir Nayla..

"Nak mandi air laut tak?"Aidan terus mendukung Nayla..

"Nak!!"

"Okey jom!jom ibu kita mandi laut..!"sebelah tangan Aidan menarik Nadia mengikutnya ke dalam air..

Kedengaran suara Nayla yang menjerit keseronokan apabila air laut menggenai badannya..

"Arghh!!!"

Firdaus dan Luna main bersama Fayyad apabila Nayla main bersama Nadia dan Aidan..

DENDAM YANG TERINDAH(C)Where stories live. Discover now