DENDAM YANG TERINDAH 21

308 14 0
                                    

Aidan perlahan meletakkan ubat diatas luka hujung bibir Nadia..Nadia memejamkan mata tak mahu dia nak menatap muka Aidan yang sangat dekat itu..

Aidan menilik segenap wajah Nadia..betapa dia rindu untuk memeluk isterinya itu..Aidan sudah selesai meletakkan ubat namun Nadia masih tak membuka matanya...

"It's hurts..melihat seseorang yang kita sayang terluka"ujar Aidan lembut lalu jarinya menyentuh pipi Nadia yang masih kemerahan..

Nadia membuka mata lama dia tak dengar suara Aidan selembut ini...kalau tak selalunya suara Aidan sangat dingin dan tegas terhadapnya..

Nadia merenung mata Aidan..lirikan mata Aidan turut lembut tiada lagi lirikan tajam yang penuh kebencian dan dendam...mereka hanyut dalam renungan mata masing-masing..

"What's going on?!!"

Suara seorang gadis mengembalikan mereka ke realiti..terus Nadia menjarakkan badannya dengan Aidan..

"Ayla?"terus Aidan berdiri melihat gadis yang baru masuk ke pejabatnya...

Nadia turut berdiri disebelah Aidan..tak pernah dia nampak pula gadis yang dipanggil Ayla ni..

"Hye!betina kau siapa ehh?nak goda tunang aku!"Ayla terus menyerbu Nadia namun pantas Aidan membalikkan badannya dan melindungi Nadia dari diserang Ayla..

"Ayla?!stop!!"marah Aidan..

"Baby...kenapa you halang I?!betul laa apa yang daddy cakap betina ni cuba rampas you dari I!!"berdesing telinga Nadia mendengar Ayla memanggil Aidan 'baby'....

Nadia menolak perlahan badan Aidan yang melindunginya ke tepi dengan perlahan..

Dia berjalan kearah Ayla gadis cantik seksi yang berdiri didepannya...

"Sorry?rampas?siapa cuba rampas siapa?kau salah faham kut..aku pun taknak laa dekat Aidan!kalau bukan sebab syarikat dan tanggungjawab aku tak duduk la dalam pejabat ni..!"tempelak Nadia dia beremosi api cemburu mula mengawalnya..

"Nadia...."Aidan cuba menghentikan Nadia dari terus melibatkan diri dengan Ayla...

"What?nak back up tunang boss?silakan...saya minta diri dulu tak hamak laa nak tengok korang berbaby..."sembur Nadia melirik kearah Aidan kemudian dia berjalan ke meja kerjanya mencapai beg tangan...

"Nadia..!"panggil Aidan lagi dia tahu Nadia sekarang sedang cemburu..

"Ermm saya minta diri dulu boss..harini saya minta izin balik awal yerrr..ouhh by the way kalau nak bercinta jangan laa dalam pejabat sebab berduaan ada yang ketiga.."kaki Nadia lalu menuju ke pintu untuk keluar..

Aidan ingin mengejar langkah Nadia namun Ayla pantas menghalang..

"Boss saya tak tutup laa pintu ni..bahaya laa nanti timbul fitnah dengan makhluk tak cukup kain ni..."pedas sekali lontaran kata-kata Nadia bila cemburu..

Dia berjalan keluar tanpa menutup kembali pintu pejabat..Ayla merengus kasar dan menghentakkan kaki..

"You tengok betina tu..kurang ajar ehh mulut dia.."Ayla merengek manja..

"Ehh mulut Ayla jaga sikit..jangan panggil dia betina sebab dia ada nama..kurang ajar?rasanya you yang kurang diajar ni...masuk pejabat tanpa ketuk main serbu..pekerja I tak ada ke kat luar tu?"merah muka Ayla di marahi Aidan...

"Youuu..kenapa you garang ni macam harimau.."Ayla memasamkan muka tak puas hati..

"Ayla sejak bila kita bertunang?suka hati kata je cakap i tunang you!"Aidan berjalan menjauhi Aidan dia perlu mengejar Nadia..

Dia tahu Nadia sekarang salah faham dan marah akan dirinya..

"Lahhh kan uncle Ramdan cakap kita akan bertunang..you lupa ke Aidan?"

DENDAM YANG TERINDAH(C)Where stories live. Discover now