DENDAM YANG TERINDAH 22

299 14 0
                                    

Aidil angguk kepala..dia menunjuk lagi sekeping gambar yang tak pernah Nadia tengok...

"Maybe dia suspek utama sebab tu dia hilangkan diri...dan ini gambar sejam sebelum kejadian..Aidan anak tunggal Tan Sri Ramdan ceo Ruby group datang ke makmal malam tu.."

Bulat mata Nadia melihat susuk tubuh Aidan didalam gambar yang melangkah masuk ke dalam makmal melalui pintu depan..Nadia mengeluh berat apa sebenarnya terjadi?

"Aku nampak depan mata aku laa Nadia!!!aku nampak arwah mama aku menangis meratap minta tolong!!aku nak tolong tak boleh"

"Aidan?awak ada sana ketika kejadian tu?"Nadia memicit kepalanya yang tiba-tiba terasa berat..

Aidil memerhati Nadia yang tiba-tiba your wajahnya pucat..Nadia menekup mukanya..

"Cik Nadia okey ke ni?"soal Aidil segera bangun dia berdiri di sebelah Nadia..

Nadia merebahkan kepala atas meja..Aidil dengan hati-hati mengerakkan bahu Nadia..

"Cik Nadia?"Aidil mengerakkan lagi bahu Nadia untuk menyedarkan Nadia...

"Sa..saya okey just pening sikit maybe sebab fikir banyak kut..."ujar Nadia dengan suara yang letih...

"Cik Nadia nak pergi klinik tak?"soal Aidil takkan dia biarkan Nadia menahan sakit disini..

"Takpa nanti okey kut.."balas Nadia masih memejamkan mata..

"Tapi..."

"Don't touch her.."suara dingin Aidan kedengaran..

Aidil menegakkan badannya menghadap Aidan..Aidan memandang Nadia yang seperti kurang sihat...

"Aidan?"Aidil terkejut melihat Aidan berada disitu..

"Nadia?awak okey tak?"terus Aidan menyentuh kepala Nadia dengan lembut..

"Saya pening kepala..Aidil tolong panggilkan saya grab..saya rasa tak boleh drive laa harini.."ujar Nadia masih memejamkan mata tanpa dia tahu Aidan berada disitu...

"Ni saya Aidan..."panas je telinga Aidan mendengar nama lelaki lain keluar dari bibir Nadia...

"Aidan?awak buat apa sini?Aidil.."lemah suara Nadia menyoal Aidan..

"Yaa cik Nadia..."

"Kau balik dulu..aku handle Nadia..."pintas Aidan menatap tajam ke mata Aidil..

Aidil pun tak cakap banyak dia pun ingin beredar lagipun dari renungan Aidan dia tahu lelaki itu seperti cemburu..hmmm

"Cik Nadia saya balik dulu..apa-apa nanti kita contact lain yaa.."ujar Aidil lalu bergerak meninggalkan Nadia dan Aidan didalam cafe..

"Nadia?boleh jalan tak?"soal Aidan dia risau dengan keadaan Nadia...

Nadia hanya diam tak membalas jadi Aidan mengambil keputusan untuk mendukung Nadia keluar dari cafe...

.......

Nadia memusing tubuhnya ke kiri lalu ke kanan..macam ada yang tak kena je diatas katil ni..perlahan Nadia membuka mata..

"Aku dekat mana ni?"Nadia bangun melempar selimut yang membaluti dirinya ke sebelah..

Matanya melihat sekeliling bilik dan otak masih mencerna dimana keberadaannya sebelum mata Nadia terbuntang..

"Ini bilik Aidan...!"terkejut dibuatnya Nadia mengaru kepala yang tak gatal sebelum dia sedari sesuatu..

"Mana tudung aku..?!"Nadia melurut rambutnya yang ikal mayang...

Kaki Nadia menyentuh lantai..dia tercari susuk tubuh Aidan di dalam bilik..Nadia keluar dari bilik dia masih mencari Aidan..

Terdengar bunyi dari ruang dapur Nadia berjalan kearah dapur..terlihat Aidan sedang sedang menutup api dapur lalu berjalan ke meja makan..

Dia menuang bubur nasi ke dalam mangkuk..Nadia memerhati dari jauh Aidan yang sedang menghidang makanan...

"Berapa lama nak tenung?"soal Aidan tiba-tiba setelah selesai dia mencuci tangan..

Nadia terkejut apabila Aidan tahu dia memerhatinya dari tadi..

"Saya nak balik..."Nadia tak mahu berlama dia masih marah dengan Aidan..lagipun harini dia terlalu penat dari pagi sampai sekarang macam-macam dia hadap..

Nadia berjalan keluar dari ruang dapur dan Aidan terus mengejar langkah Nadia...

"Makan dulu Nadia..awak tak sihat lagi tu.."Aidan menarik tangan Nadia memberhentikan langkahnya..

"Tak apa nanti dekat rumah saya makan..."Nadia menolak ajakan Aidan..dia menarik tangan dari genggaman Aidan...

"Nadia jangan degil..saya cakap makan tu makan laa.."Aidan hairan kenapa sejak kebelakangan ini Nadia sangat degil..

Aidan bercekak pinggang memandang Nadia..

"Saya tak lapar laa.."

"Come on baby girl..jangan degil.."ujar Aidan seraya menarik tangan Nadia mengikut langkahnya kembali ke ruang dapur..

Dengan keterpaksaan Nadia duduk diatas kerusi..Aidan menolak semangkuk bubur nasi ke depan Nadia..

"Makan laa jangan berharap saya nak suapkan.."tempelak Aidan dengan keluhan kecil..

"Macam laa saya hamak sangat nak disuapkan awak.."bidas Nadia dia pun membaca doa lalu menyuap bubur ke dalam mulut tanpa cakap banyak..

Sedap!lama dia tak makan masakan hasil air tangan Aidan..

"Nak rasa?"soal Nadia kerana dari tadi Aidan merenung makan..

Aidan geleng kepala dia masih kenyang dia hanya melihat Nadia yang makan bubur nasi masakannya...

"Malam ni tidur sini laa..dah lewat ni nak balik pun.."ujar Aidan masih kedengaran dinginnya..

Pantas Nadia geleng kepala..dia tahu berduaan dengan Aidan!

"Kenapa?tidur je laa bukan buat apa pun.."ungkap Aidan sambil geleng kepala..

"No..saya nak balik..."Nadia masih berdegil tak mahu mengalah..

"Nadia..."

Aidan memandang wajah muram Nadia..dia sedar Nadia cuba menjaga jarak antara mereka..

"Yelahh nanti saya hantar awak balik...lepas makan tunggu dekat ruang tamu..saya pergi mandi kejap.."Aidan mengalah tak mahu malam ini mereka bertengkak sudah laa hari ini macam-macam mereka hadap..

Aidan meninggalkan Nadia ruang dapur..Nadia memandang Aidan dari belakang..sebenarnya dia rindu masa-masa mereka berdua didalam rumah ini namun semuanya dah berubah...

......

Aidan menuruni anak tangga dia mencari kelibat Nadia di ruang tamu namun tiada..kaki Aidan menuju ke sofa..

Aidan bercekak pinggang lalu tersenyum kecil melihat sebujur tubuh Nadia yang tertidur atas sofa panjang..

"Tadi bukan main degil nak balik ni dah tertidur.."Aidan berbicara sendiri...

Aidan kembali ke bilik untuk mengambil selimut dibawa ke ruang tamu..lalu menyelimuti Nadia kalau dia kejutkan untuk pergi tidur dalam bilik kang Nadia degil nak balik pula..

Dia merebahkan punggung disofa hujung kepala Nadia..sofa itu berbentuk L jadi masih ada ruang untuknya duduk...

Wajah polos Nadia ditatapnya lembut..pipi Nadia masih terlihat kemerahan disentuh Aidan...

"I'm sorry"ucapan yang sukar diucapkan ketika menatap mata Nadia..

Aidan membelai pipi Nadia sebelum dia menjatuhkan satu kucupan lembut ke dahi Nadia..

Lama Aidan merenung Nadia dan beberapa minit kemudian dia pun merebahkan badannya yang keletihan di atas sofa..

Tbc

DENDAM YANG TERINDAH(C)Where stories live. Discover now