Nadia memeluk tubuh didalam kereta Aidan..entah ke mana Aidan mahu membawanya..
Dari tadi dia memberontak tanya namun Aidan hanya dan dia fokus memandu..dari ladang kuda keluarga Fatih sampai sekarang Aidan tak bersuara..
"Awak nak bawa saya pergi mana Aidan?"soal Nadia tapi tetap saja Aidan tak menjawab..
"Aidan...!tadi awak marah-marah saya sekarang diam pula bila saya tanya.."
Nadia menghela nafas lalu memandang ke luar tingkap..malas nak tanya apa-apa lagi kepada Aidan..
Tiba-tiba telefon milik Nadia berdering..pantas Nadia menjawab panggilan itu apabila nombor yang hubunginya itu ada jururawat yang menjaga Firdaus..
"Hello?yee?"
"Kenapa?"
"Huhhh?ibu tak sihat?"
"Whatt?Ya Allah..haa tak apa kejap nanti saya sampai.."Nadia menamatkan panggilan..dia memandang kearah Aidan yang fokus memandu..
"Aidan..awak nak bawa saya pergi mana?Aidan..please hantar saya balik..ibu saya sakit Aidan..."sebak suara Nadia apabila teringat ibunya tengah sakit..
Aidan hanya diam dia tak buka mulut ataupun memberikan reaksi apapun..
"Aidan please.."Nadia menyentuh lengan kiri Aidan dengan perlahan..
"Aidan tolong laaa..ibu saya sakit..Aidan.."air mata Nadia jatuh ke pipi..
Arghh perkara dia tak mahu terjadi adalah ibunya jatuh sakit..
"Aidan..kalau awak nak bertengkar ke nak marah saya ke tak apa..tapi tolong hantar saya dulu..nanti dekat pejabat awak boleh marah saya tengking saya..Aidan.."Nadia terasa hati apabila tiada reaksi apapun dari Aidan...
Kereta berhenti di lampu isyarat..Aidan menoleh kearah Nadia sesaat sebelum dia memandang kembali ke depan..
"Aidan Qalish..please..saya merayu.."
"Please sayang..saya merayu.."perlahan saja suara Nadia menusuk ke dalam hati Aidan..
Aidan tersenyum sinis demi ibunya Nadia sanggup lakukan apapun..lampu isyarat berubah ke hijau dan kereta Aidan pun membelok kearah kanan..
.....
Kuatkah ikatan cinta
Apa mungkin kasihmu setia
Tak ku duga airmata berlinang
Luka perasaanmu sayangSengaja hatimu ingin ku duga
Tak terlintas fikiran mencuriga cinta
Ku tahu seputih dingin salju
Itu warna cintamuBait-bait lirik lagu kembali tersenyum dari izwan pilus yang keluar dari corong radio itu dihayati Aidan didalam kereta..
Dia baru menghantar Nadia ke rumah keluarga Nadia seperti yang diminta..namun dia masih tak beredar..
Kereta Aidan masih berada di luar pagar rumah agam itu..Aidan meraup segenap wajahnya..
"Keadaan tak sama ataupun awak seronok ramai lelaki cuba dekati awak?ramai klien saya usya awak..itu yang awak nak rahsiakan perkahwinan kita kan?"
Aidan meramas rambutnya dia serabut dengan fikirannya sekarang ini..kenapa ayat itu keluar dari mulutnya?
Kenapa ayat yang mencurigai Nadia itu keluar?Aidan menghela nafas dengan berat dan sesak dada..
"Please sayang..saya merayu.."
Ayat itu berulang di kepala Aidan..lalu dia ketawa kecil..
"Demi ibu kau sanggup lakukan apapun..macam tu juga aku..aku perlu balas atas apa yang terjadi dekat arwah mama aku.."
YOU ARE READING
DENDAM YANG TERINDAH(C)
RomantizmAku percaya bahwa cinta itu adalah kebahagiaan namun bila ku mencintaimu itu menyiksakan.. ~~~~~~~~~~~~~ "Siang hariku bagaikan malam..pelangi pun berwarnakan gelap inikah yang dinamakan patah hati?..tak pernah aku bayangkan bila insan patah hati t...