DENDAM YANG TERINDAH 19

278 13 0
                                    

Nadia dengan mata yang berbinar menatap Aidan..wajah yang ditunjuk Aidan sekarang bukan wajah yang dia kenal dulu..

"Kalau kau taknak hilang LZ selamanya..so work for me..?be my personal assistant day and night"Aidan menyentuh dagu Nadia namun pantas Nadia mengelak...

"Saya takkan jadi P.A awak lah!!"Nadia menolak badan Aidan namun tak bergerak..

Aidan dekatkan muka ke sisi telinga Nadia..

"Listen here baby girl..be my P.A or you loss your LZ.."bisik Aidan dengan perlahan..

Nadia diam memandang Aidan yang sudah tersenyum sinis kearahnya..nafas Nadia naik turun dia menahan amarah...

"Be your personal assistant for day?yes!!but not for night.."putus Nadia janji dia kerja di dalam LZ group..

"Kenapa?kenapa malam tak boleh?"soal Aidan mencabar Nadia..

"Saya ada hidup saya sendiri..siang saya boleh kerja dengan awak..tapi malam?tak boleh!"ujar Nadia lagipun malam dia perlu menemani ibunya di rumah dan menjaga abangnya..

"Kenapa?"soal Aidan masih sama..

"Malam saya perlu teman ibu saya dan pergi hospital lawat abang Fir!"

Aidan geleng kepala lalu ketawa..

"Pergi hospital lawat Fir ke jumpa Noah?yelah hospital tu kan milik Noah..ke jumpa Fatih kawan baik Firdaus?"tuduh Aidan masih dia ingat malam dia melihat Noah mendukung Nadia..

"Mulut awak tu jaga sikit..kalau pun saya jumpa dorang..ada masalah ke?"bidas Nadia memandang Aidan atas bawah..

"Ada!ada masalah!you're still my wife!ingat tu..."marah Aidan lalu mencengkam lengan Nadia...

"Still your wife?sorry saya akan failkan penceraian kita.."Nadia tersenyum kecil..berubah muka Aidan mendengarkannya..

"Failkan penceraian?cuba laa buat kalau kau nak tengok LZ lingkup dan lenyap selamanya.."ugut Aidan menarik Nadia lebih dekat dengannya...

Nadia terdiam dia tak sangka Aidan akan jadi begini..kejam!

"I hate you!!"

Nadia merungkai cengkaman Aidan di lengannya..tak mahu berlama dia melangkah meninggalkan Aidan...

"Ingat esok pukul 7 pagi tepat aku nak kau terpacak dalam pejabat aku!"laung Aidan apabila Nadia didepan pintu pejabat..

"I hate you!"jerit Nadia sebelum membuka pintu..

"But I love you..."balas Aidan dengan sinis..

Nadia menoleh kearah Aidan dan memberikan tatapan tajam sebelum melangkah keluar..Aidan menghela nafas yang berat setelah Nadia keluar..

......

Nadia melawat Firdaus yang masih belum sedar..entah kenapa lama sangat untuk dia sedar..

Kata doktor sekali-sekala ada juga Firdaus tersedar namun tak sepenuhnya dan kembali tidur..

"Abang Fir..esok adik dah mula kerja di LZ semula tapi bukan sebagai pengarah pemasaran tapi sebagai P.A Aidan..abang doakan adik tau.."Nadia menggenggam tangan abangnya..

"Abang tahu tak Aidan makin kejam...abang tolong laa sedar..adik perlukan abang..ibu pun..."

Nadia berbual meluahkan apa yang terbuku dalam hati..walaupun Firdaus belum sedar namun tetap luahkan semuanya...

Noah melihat Nadia yang berada di samping Firdaus..dari tingkap pintu wad dia melihat..dia simpati dengan keadaan Nadia dan keluarganya..

"Bro..."Fatih menepuk bahu Noah..dari hujung koridor hospital dia melihat Noah yang berdiri depan pintu wad Firdaus...

DENDAM YANG TERINDAH(C)Where stories live. Discover now