2

1.2K 53 6
                                    

Bakışlarını bir anda benden çekip , yanımda ki suratsız Necla'ya çevirmişti.

" buyrun Necla Hanım bir şey mi vardı?" Dedi beni tamamen görmezden gelerek.

Necla Hanım ise geldiğimden beri bana göstermediği nezaketi ve tebessümü Mert'e anında sunmuş , tatlı bir dille konuşmaya başlamıştı.

" kusura bakmayın Mert bey. Dersinizi böldük ama bu bey Akın Soygazi , yeni öğretmenimiz. Sınıfı görmek istedi." Dediğinde

"Alo ben zaten Mert'i tanıdığımı belli etmedim mi" diye bağırmak istiyordum.

Mert'in bakışları bir daha beni bulmamıştı. Tamam bu sinir bozucu diye düşündüm. Sınıfa doğru dönüp

" merhaba çocuklar. " Dedim tatlı bir gülümseme takındığıma emin olarak.

Hep bir ağızdan "merhaba ."demişlerdi. Sınıfta bir uğultu vardı çocuklar konuşup duruyordu .

Arada bir " meşhur olan. Gelmiş işte bahsettikleri. Oha karşımızda." Cümlelerini duyunca egomun yine okşanmasına izin verip , sessizce dinlemeye devam ettim.

" Necla Hanım başka bir şey yoksa derse devam edebilir miyim?" Diye sordu Mert beni tMamen yok sayarak.

"Yok Mert bey iyi dersler size. " Diyerek bana yolu gösteriyordu yaşlı bunak cadı.

Tam arkamı dönmüş sınıftan çıkmak üzereydim ki ,azıcık gıcıklık yapmaya karar vermiştim.

Tekrar sınıfa doğru  kendimi çevirip,

"Bu arada  çocuklar ben yeni öğretmeninizim , pazartesi başlıyorum. Bundan sonra beraberiz. Eminim benimle olan her ders size burada öğrendiklerinizden çok daha fazlasını katacak. Hepinizin çok eğlendiğinden emin olacağım . İyi günler hepinize " Deyip göz kırptım.

Sınıfta hafif bir uğultu olduğunda Mert 'in tekrar o beni öldürmek isteyen bakışlarını elde edebilmiştim.

Son kez Mert'e göz kırpıp sınıftan çıktım.

Arkamdan kudurduğuna emindim. Bu az önce ki bozulan sinirimi düzeltmeye yetmişti.

Yüzüme kocaman bir gülümseme yerleşmişti. Mert'i görmeyi hiç beklemiyordum.  Onunla bu camia da illa karşılacağımı düşünüyordum ama bu kadar çabuk değildi açıkcası.

Beni hazırlıksız yakalamıştı. Eminim kendi de şok olmuş durumdaydı. Bir kaç şey öğrenmek amacıyla Necla hanıma döndüm hızla

" Mert bey mi diğer öğretmen arkadaşımız? " Dedim olabildiğince sıradan sohbet etmeye çalışıyormuş görünerek.

" Evet." Dedi sadece.

" uzun zamandır mı burada çalışıyor?"

" üç senedir bizimle." Dedi yine beni delirtecek derecede gıcıklıkla.

" anladım." Dedim bu kadının ağzından laf alamayacağımı anlayarak.

Sohbet etmek istemiyordu.sadece sorduklarıma cevap verip beni geçiştiriyordu.

Bende boş ağızlı müdürle konuşurdum yada sekreterlerden bir şeyler öğrenirim nasıl olsa diye ısrar etmeden yürümeye devam ettim.

Kızların yanına geldiğimiz de Necla Hanım bana dönerek.

" okulumuz genel hatlarıyla bu kadar. Sanırım burada çalıştıkça daha çok şey öğrenirsiniz. "

" teşekkür ederim Necla Hanım , bana içten ve sıcak bir şekilde eşlik ettiğiniz için." Dedim gülümseyerek.

YASAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin