Selamünaleyküm gençlerrr
Şevval Sam/ Çay Elinden Öteye
Annemle babam akşam geç vakitte gelmişlerdi. Onları uyandırmadan kızlarla birlikte erkenden kalkıp tarlaya gitmek için hazırlanmıştık.
Traktöre herşeyi yüklendikten sonra herkes bininince işçileri almaya köye doğru sürdüm.İşçilerin hepsini toplayıp tarlaya sürmeye başladım. On dakikalık mesafeden sonra tarlaya gelmiştik.
"Evett!! İkişerli grup halinde bir sıraya yerleşin." diye bağırdı çavuş.
"Kızlar sizde bir sıraya girin."diyerek bize komut verdi.
"Tamamdır Ayşe Teyze."
Ayat'la ben Simge ile Beroş bir grup olmuştu. Hepimiz sıralarımıza geçip toplamaya başladık. Sıcak bastırdıkça açıkmaya başlamıştım. Açlığımı unutmak için bir şarkı söylemeye başladım.
Çay elinden öteye
Gidelum yali yali
Gidelum yali yali
Gidelum yaliBahçedekiler de bana eşlik etmeye başladı.
Sirtındaki sepetun
Ben olayım hamali
Ben olayım hamali
Ben olayım haEn sevdiğimiz kısım gelince Büşra yan taraftan bana daha yüksek sesle eşlik etmeye başladı.
Menşure dedukleri
Kız sen misun, sen misun
Kız sen misun, sen misun
Kız sen misun, sen(He benum) dedim cilveli cilveli.
Alemun dilindesun
O kadar güzel misun?(Öyle diyiler) dedim gülerek.
Eydum funduk dalini
Gel teşire teşire(Geliyrum)
Aduni bilmeyirum
Adun olsun Menşure(E hadi olsun)
Funduk toplamak içun
Eydum funduk dalini(Ee?)
Ben acirum acirum
Menşure'nin hâlini
Bize gölge edeyi
Funduğun yapraklari(Hoy!!)
Kız sana haram olsun
Çayeli topraklari
Çayeli topraklari
Çayeli toprakGülerek eşlik etmeye başladım. Tüm herkesin enerjisi yerine gelmişti. Öğlen yemeği saatine kadar böyle vakit geçirdik. Saat bir olunca kızlarla hemen yemek sofrasını kurduk. Yemeklerimizi yerken bir yandan da konuşuyorduk.
"Bu bahçe tahmini ne zaman biter? Yoruldum." diye konuştu Ayat bezmişlikle.
"Uyy haçen daha ne kadar oldi da yorulaysun!!" dedim.
"Ayy Melike bir daha yapsana." dedi gülerek.
" Ah yabamam." dedim gülerek. (kumpiryanak diye bir bebiş vardı onun taklidini yapıyor.)
Güle oynaya sohbet ettikten sonra hemen namazları kılıp yarım kalan sıralardan devam ettik.
🍂
Sema
Sabah erkenden kalkıp kursa gitmek için hazırlandım. Evdekiler fındık toplamaya gittikleri için ortalığa sessizlik hakimdi. Gerekli olan tüm eşyalarımı alıp evden çıktım. Bu yıl kurs çok verimli geçiyordu Selim Hoca ve kız kardeşi sayesinde. İyi insanda lafının üzerine gelirmiş gerçekten de öyleydi şuan. Selim Hoca ve kardeşi Esma ile yolda karşılaşmıştık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR FİNDUK MESELESİ
Chick-Lit🌰🌰 Süper Amele Takımı 🌰🌰 Melike bu grubu oluşturdu. Melike: Eee ne zaman gelünüz fındık toplamayaa Hafız ama çılgın olan: Paramı ver ben sizdeyim direkt Melike: Bizden çıktığın mı var acaba bide para istiyor...