الفصل الثامن (ملكة فرعونية تتحدث الكورية)

118 12 0
                                    




أعتذر في حالة وجود أي خطأ إملائي سقط سهوًا 🧡

قراءة ممتعة 🦋



ثواني هشوف الكهرباء مالها ، بحث چينهو في الأرجاء عن هاتفه حتي وجده و تحدث مع أمن المبني الذي أخبره أن الكهرباء قطعت عن البناية بأكملها فجأة و بطريقة غريبة و أنهم يبحثون عن طريقة لإصلاحها في أقرب فرصة .

عاد چينهو للفتاة الجالسة علي أريكته و التي بعمر الخمسة آلاف عام و تتحدث الكورية بشكل مفاجئ، النور قطع في المبني كله و هيتصلح قريب.

أقعد أشارت له جايا بيدها ليجلس علي الأريكة، كل هذا يحدث في ضوء الشمعة الضئيل و وسط تخبطات قلب الشاب في صدره من الرعب و الصدمة فهو حقاً يعيش تجربة خيالية يصعب علي أي شخص استيعابها.

نظرت له جايا بملامحها الملائكية و التي يكاد يقسم أنها صُنعت بدقة مهولة كتحفة فنية تسر الناظرين بعيناها الزمردية المتلألئة في هذا الظلام .

تعالي متخافش اقعد مش هاكلك أكيد ولا هاكل روحك علشان الرز مشبعنيش ، تجمد چينهو تعلو محياه نظرة بلهاء فهي علمت بما كان يفكر به و لكنه اعتقد حقاً أنه نطق بها بصوت مسموع ربما بسبب الخوف .

ماشي هقعد بس تفهميني انتي إيه بالظبط و إزاي حية وانتي أصلا ميتة و إزاي بتتكلمي كوري؟!!

حاضر هقولك كل حاجة و أفهمك كل حاجة بس قبل كل دا لازم أطمنلك الأول لازم أتأكد إنك مش متفق معاهم و إنك مش هتقتلني ، متفق مع مين و أقتلك ليه انتي خايفة مني ؟!!

ولم يجد أي رد سوي نظرة متمحصة من جايا و كأنها تخبره في صمت بأنها حقا خائفة بل ترتعد من الخوف و لكنها تتصنع القوة فقط .

طيب انتي عاوزة إيه يعني أعملك إيه يطمنك و تتأكدي بيه إني مش هعملك حاجة قالها و كان في قرارة نفسه يتخبط من الفزع فهو يحظى بمحادثة مع مومياء مقتولة من هذا القرب بالله عليكم يا رفاق فهي مولودة من قبل عصر بناة الأهرام أي شجاعة تفكرون بها انا حقاً أموت رعباً و هلعاً .



ارتدى نظارته الطبية واعتدل في جلسته بعد إحضار المزيد من الشموع فعلي ما يبدو مشكلة الكهرباء سوف تأخذ وقتاً و واضح جداً أن ليلهما طويل بل طويل جداااا .

بصي إساليني أي حاجة عاوزة تعرفيها وانا هقولك و هجاوبك بمنتهي الصراحة مش هخبي عنك أي حاجة أعرفها، بس في مقابل دا توعديني إنك تحكيلي انتي مين بالظبط و إيه حكايتك .

جاياحيث تعيش القصص. اكتشف الآن