"Mahalleye yeni birileri taşınmış duydun mu?"
Ağzımdaki çekirdek kabuğunu elime alıp başımı olumsuz anlamda salladım. Bunun üzerine en yakın arkadaşım Begüm hiç vakit kaybetmeden konuşmaya başladı.
"Sizin bir alt sokağınıza hani eski çınar ağacı varya biliyorsun demi."
"Evet evet biliyorum." Diyerek onu onayladım.
"Heh işte onun yanındaki binaya."
"Ee nası biriylermiş."
"Valla bende bilmiyorum abimden duyduklarım kadar. 2 çocuklu bir aileymiş Muzaffer bey ki bu babaları oluyo işinden ayrılınca bizim şehre gelmişler karısı Nesrin ise ev hanımıymış bide 18 yaşında bir oğulları ve 13 yaşında bir kızları varmış oğlunu bizim mahalledeki liseye kaydettirmişler. Kızını ise bizim eski ortaokula."
Cümlesini bitirir bitirmez kolasından büyük bir yudum aldı. "Bilmiyorum dediğin halin buysa bide bildiklerin neler çok merak ediyorum." Cümlemin sonuna doğru kıkırdadım begüm benim dediğime çok takılmadan konuşmasına devam etti.
"Acaba oğulları nası biri ben çok merak ediyorum ya."
"Neyini merak ediyorsun?"
"Bilmem karakterini tipini falan."
"Aman ne yapıcan zaten bizden küçük biri."
Diyerek tekrar çekirdek çitlemeye koyulduğumda begüm eliyle bacağıma vurdu ve içtiği kolasını hızlıca yuttu ben bacağımı ovuştururken o beni takmayarak söze başladı.
"Ben sana asıl bombayı anlatmadım."
O kadar heyecanla konuşmaya başlamıştıki ben bile meraklanmıştım.
"Geçen gün ne oldu biliyormusun ayy Simay."
Sonlara doğru ismimi uzattığında artık sabırsızlıktan çatlıycaktım.
"Bilmiyorum anlatta bileyim hadi ama."
"Kavga olmuş eski park varya yıkılan işte orda. Emre abiyle Selim abi kavga etmişler tabi işin içine bunların arkadaşlarıda girmiş abimde oradaymış hatta."
"Hee biliyorum ben onu ya abim geçen ağzı kan içinde gelmişte demekki o yüzdenmiş."
"Ee konu neymiş peki asıl önemli olan o."
"Yani bazıları kız meselesi diyo bazıları mahalle abiliği kavgası falan fistan."
"Mahalle abiliği mi." Yüksek sesle kahkaha atarak yerimde kıpırdandım.
"Kızım niye öyle diyorsun mahallemizin için bu çok önemli bir konu."
Diyerek oda benim gibi gülmeye başladı.
"Ee peki neymiş dertleri hangimiz bu mahallenin abisiyiz diye mi kavga etmişler."
"Sabahtan beri ben ne anlatıyorum Simay Emre abi ve Selim abi ikiside çok sinirliymiş tabi işin içinde bide aynı kıza aşık olma durumu var zaten onlar hiç anlaşamazdı küçüklükten beri şimdide bu abilik olayı."
"Kim kazanmış peki."
"Yarışmamı bu Simay sende varya."
"E mahalle abiliği dedin."
"Aman boş boş işler yani bu zamana kadar herkes Emre abiyi o konumda biliyordu hayır kimse bu konuda birşey demiyordu ama herkesin bir korkusu çekingesi vardı ondan. Şimdi Selim abide iyice sinirlenmiş bu olaya demiş işte 'Sen kim oluyorsun' falan filan sence kim daha çok yakışıyor bu konuma."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Janti Yârim
Teen FictionYaz dizisi tadındaa DEVAM EDİYORR Masadaki eşyaları geri çantaya doldurdum ve gülerek konuştum. "Başka ne biliyorsun benim hakkımda?" "Geç dalganı sen geç aşık insandan ne anlarsın." Bozulup yürümeye başladığında çantayı koluma taktım ve hızlıca ya...