Bölüm şarkısı
🎶 Yorma ~ Seksendört
★★
"Hadi hanım getir hele şu bıçakları."
Dedemin bağırmasına karşılık anneannem elinde tuttuğu bıçakları bana doğru uzattı. Bıçakları alarak mutfaktan çıktım ve dedemgilin yanına doğru gitmeye başladım.
Dedemgilin yanına vardığımda koyunun yere yatırılmış olduğunu gördüm. Abimle Fırat koyun kaçmasın diye bacaklarından tutarken babam ise koyunun boğaz kısmına yaklaşıp iki dizinin üzerine oturmuştu.
Anneannem ve anneminde gelmesiyle dualar okunmaya başladı. Dua sonrasında ise babam.
"Allah'u ekber." Diyerek elindeki bıçağı koyunun boğazına doğru götürdü.
Hayvan önümüzde can verirken yerinde kıpırdamaya başladı. Abim ve Fırat koyunu daha sıkı tutarken. Sonunda koyun can verdi. Babam Allah kabul etsin diyerek oturduğu yerden kalkarken elimde bulunan suyu babamın ellerine döktüm.
Şimdi sıra dedemin kurbanındaydı. Her sene iki kurbanı da babam keserdi ama bu sefer abimin uzun ısrarlar sonucu kesmesine izin verilmişti. Gerçi ben abime hiç güvenmiyordum. Hayvana acı çektirecek gibime geliyordu.
Babamgil diğer kurbanı yere yatırdı ve ayaklarından dikkatlice tuttular.
"Oğlum bırak ben halledeyim."
Babamın sözüne karşı abim gülümsedi ve cevap verdi.
"Ben hallediyorum baba merak etme sen."
"Peki o halde."
Dualar okundu ve dedem vekilini abime verdi. Abimde babam gibi "Allah'u ekber." Diyerek bıçağı koyunun boğazına doğru götürdü.
Dedem anneannem ve annem diğer koyunla ilgilenirken benim gözlerim abimdeydi babam ise abime bakmıyordu heyecanlanır diye.
"Simay abicim çek beni. Bak kurban nasıl kesilirmiş ilerde bakarsın."
Abimin sözüyle elime telefonumu aldım. Kameraya basıp çekerken hiç beklemediğimiz bir şey oldu. Abimin yüzüne kuş pislerken abimin tüm odağı kaydı ve elindeki bıçağı diğer eline doğru düşürdü.
Elinin acısıyla yerinden kalkarken bağırmayıda unutmamıştı tabii. Babam bakışları abimin kanayan elini bulurken koyun ön iki ayağıyla hızla doğrulduğu gibi Fırat ve babamın gevşek olarak tuttuğu bacaklarını kurtarıp kapıya doğru koşmaya başladı.
"Al işte ben dedim abime vermeyin diye."
Fırat gülerek lafa atarken babamın sinirli bakışları onu buldu. Fırat anında susarken babam ise aceleyle benle konuştu.
"Simay kızım koş kapıyı kapat!"
Her kafadan ayrı bir ses çıkarken babamın dediğini yaparak kapıya doğru koştum. Babamla Fırat benim önümden geçerek hızla koşan koyuna doğru gitmeye başladılar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Janti Yârim
Teen FictionYaz dizisi tadındaa DEVAM EDİYORR Masadaki eşyaları geri çantaya doldurdum ve gülerek konuştum. "Başka ne biliyorsun benim hakkımda?" "Geç dalganı sen geç aşık insandan ne anlarsın." Bozulup yürümeye başladığında çantayı koluma taktım ve hızlıca ya...