14~

277 13 1
                                    

POV Mike

Na een slechte nacht, gaat de wekker af en stap ik uit bed. Ik voel dat ik barstende koppijn heb van al het piekeren van gisteravond. Jasmin én Claire die zwanger zijn, hoe ik dit ooit aan mijn ouders moet vertellen en hoe we het met de baby gaan doen. Nog steeds heb ik geen antwoord op deze vragen en dat maakt mij gek.

Ik stap me lekkere warme bed uit en raap wat kleren van de grond en loop ermee naar de badkamer.

Als ik me kleren aan heb doe ik me haar en poets mijn tanden.

Ik loop de badkamer weer uit en pak mijn tas, waarna ik naar beneden loop. Als ik beneden kom, zie ik niemand. Oja dat is ook zo, me ouders zijn een weekje samen weg, omdat ze weer een keer iets met z'n tweeën wouden doen.

Ik maak voor mezelf wat wafels en eet het op. Ik pak ook nog wat eten en drinken voor onderweg en stap dan mijn auto in opweg naar Jasmin.

Als ik bij Jasmin haar huis aankom, zie ik haar al naar buiten lopen en naar de auto lopen en ik doe de deur alvast voor haar open. Als ze in de auto gaat zitten geef ik haar een kusje op haar wang en begin ik te rijden.

Na een wat ongemakkelijke stilte vraag ik toch maar waar ik al de hele tijd mee zit.

'Hei Jas, ik wou je wat vragen.' zeg ik dan en draai me hoofd even naar haar om, maar al snel weer terug naar de weg.

'Is goed, wat is er?' vraagt ze terwijl ze uit het raam kijkt.

'Uhmm... hoe gaan we dat met de baby doen?' probeer ik zo voorzichtig mogelijk te vragen en voel dat ik rood wordt.

'Uhmm... dat weet ik nog niet, ik heb er wel over nagedacht, maar ik weet het gewoon niet Mike.' zegt ze en wordt dan rood. Ik draai mijn hoofd naar haar om en zie dat ze hele schattige rode wangetjes heeft.

'Weet je al dat je heel erg schattig bent als je bloost.' zeg ik met een scheve glimlach, waardoor ze nog meer gaat blozen.

'Nee, het is lelijk.' zegt ze en draait haar hoofd weg.

'Nee, je bent echt heel erg mooi.' zeg ik en weet gewoon dat ze nu nog roder wordt waardoor ik een grote glimlach op mijn gezicht krijg.

Als we op school aankomen, zie ik de rest al voor school staan. Ik parkeer de auto en loop samen met Jasmin naar ze toe.

'Hey!' zeggen Jasmin en ik wanneer we aan komen lopen en ik ondertussen de jongens onze handdruk geef.

Als we de bel een paar minuten later horen, lopen we met z'n allen naar binnen waar ik ook nog wat andere vrienden zie staan die ik ook weer onze handdruk geef.

Ik loop nog even snel naar me kluisje net zoals ze rest die nog buiten stond en lopen dan met z'n allen naar wiskunde.

'Goedemorgen allemaal.' zegt de lerares als we allemaal zitten en begint de les dan.

Na een oersaaie les gaat eindelijk de bel en hebben we eerst pauze. We lopen met een hele groep naar de kantine en halen wat eten en gaan dan op onze vaste plek in de kantine zitten. Ik ga naast Jasmin zitten en aan de andere kant van Jasmin gaat Jace zitten. Tegenover ons gaan Ryan en Claire zitten en de rest gaat er bijna altijd zoals gewoonlijk omheen zitten en al snel raken we met z'n allen in gesprek over allerlei dingen.

'Vanmiddag weer training, hé.' hoor ik Eline tegen Jasmin zeggen.

'Ja, heb er zin in.' zie en hoor ik Jasmin terug zeggen met een neppe glimlach, maar toch gelooft Eline haar.

Na een halfuur als de bel gaat, loopt iedereen naar zijn eigen kluisje en daarna naar zijn of haar eigen les.

POV Jasmin

Nu zit ik bij geschiedenis en heb zoals ik de hele dag al heb weer een neppe glimlach op mijn gezicht staan.

Als de les net een halfuur is begonnen, wordt er iets door de school omgeroepen.

'Zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel weten hebben we elk jaar een prom. Zoals gewoonlijk wordt er dan ook een promqueen en promking gekozen. Nu is het moment dat de kandidaten bekent worden gemaakt. Trommelgeroffel alsjeblieft... en de kandidaten voor promking zijn Ryan McCarter, Mike Andrews en Scot Smith. Dan de kandidaten voor promqueen zijn Claire McCain, Jessica Grace en Jasmin Yorkwille. Bedankt voor jullie aandacht.'

Woow, ik ben gewoon genomineerd voor promqueen.

'Highfive girl!' hoor ik Loïc naast mij zeggen en ze steekt haar hand op en ik geen haar dan een highfive net zoals bij Claire, Eline en Jace.

Na nu echt vrolijk te zijn is de dag voorbij en loop ik samen met Eline, Loïc en Claire naar de training.



Dreaming lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu