POV Mike
Ik word wakker van mijn wekker.
Als ik op mijn mobiel kijk, zie ik dat ik een berichtje heb van Jasmin.
Jasmin: Ben je al wakker?
Mike: Ja, heb je een beetje goed geslapen?
Jasmin: Super!
Mike: Is het goed dat ik je ophaal voor school met mijn auto?
Jasmin: Super! Hoelaat?
Mike: 8 uur?
Jasmin: Prima! ♥
Na het laatste berichtje van Jasmin moet ik blozen. Wat ben ik toch blij met Jasmin. Ik kan het nog steeds niet geloven dat we wat met elkaar hebben.
Nadat ik me helemaal klaar heb gemaakt voor school, stap ik in de auto en rijd richting het huis van Jasmin.
Als ik bij Jasmin aankom, loop ik naar de voordeur en bel aan. Ik hoor dat er iemand de trap af of op komt rennen.
De deur gaat open, maar inplaats van dat ik Jasmin in de deuropening zie staan, zie ik haar broer.
'Hey.' zeg ik een beetje verbaast. 'Hey.' zegt haar broer. 'Dus jij hebt wat met mijn kleine zusje?' 'Ja.' zeg ik met een glimlach op mijn gezicht. 'MIjn zusje is soms erg gevoelig, dus wees voorzichtig.' zegt haar broer erg serieus.
Dan komt Jasmin van de strap afgerend.
'Broertje, je hebt toch niks raars gegzegd he?' zegt Jasmin een beetje bezorgd. 'Nee, niet dat ik weet.' zegt haar broer. Dan kijkt Jasmin mij aan. 'Nee.' zeg ik dan.
Als we in de auto zitten en naar school rijden, doet Jasmin de muziek redelijk hard aan.
Ik begin spontaan te lachen. 'Wat is er zo grappig?' vraagt Jasmin. 'Niks, niks!' 'Jawel! Zeg.' 'Nee, laat maar.'
Als we op school aankomen, kijken mensen ons aan.
'Waarom staren deze mensen ons zo aan?' vraagt Jasmin. 'Ik heb geen idee, maar trek je er maar niks van aan.'
Als we binnen zijn gaan we naar onze vriendengroep. Haast iedereen is er al behalve Ryan en Claire. Claire rijdt waarschijnlijk ook met Ryan mee, net zoals Jasmin met mij.
POV Jasmin
Ik mocht met Mike mee naar school rijden. Nu zitten we in de kantine met onze vriendengroep die best wel groot is.
Claire en Ryan komen er nu ook aan. 'Hey man, hoezo zo laat?' vraagt Mike. 'Autopech.' 'Ahh, klote.'
Claire en Ryan komen er ook bij zitten en we praten over het feest bij mij thuis, totdat de bel gaat.
Mike en ik hebben niet dezelfde les. Mike geeft mij snel een klein afscheidskusje en loopt dan ook naar zijn les. Ik loop naar geschiedenis samen met Ryan, Claire en Jace.
Ryan gaat naast Claire zitten en ik naast Jace.
Jace is een jongen van het football team. Hij is heel erg aardig en je kan met hem overal over praten.
Jace en ik zitten haast de hele les met elkaar te kletsen net zoals iedereen bij geschiedenis.
Als we de bel horen, gaan Ryan, Claire, Jace en ik naar onze kluis.
Als ik mijn kluisje dicht doe, voel ik dat iemand zijn armen om mijn middel slaat. Ik draai mij om en zie dat het Mike is.
'Hey.' zegt Mike. 'Hey.' 'Ga je mee naar de kantine?' 'Ja, is goed. Ga je ook mee Claire?' 'Ja!'
Als we in de kantine aan een van de grootste tafels gaan zitten met z'n allen, praat iedereen door elkaar heen. De cheerleaders zitten te praten over de eerste echte cheerleaders training van dit schooljaar. De footballers over hun eerste training van het schooljaar en de eerste wedstrijd die er al aan zit te komen.
Ik heb een salade gekocht en eet hem al pratend op. 'De training begint toch om drie uur?' vraag ik nog maar even voor de zekerheid. 'Ja! Ik heb er zo zin in!' zegt Eline nogal heel erg enthousiast.
Dan horen we de bel en lopen met z'n allen naar de les, we hebben met z'n allen Engels vandaag.
Ik ga naast Claire zitten en Mike naast Ryan.
Claire en ik praten over de allereerste cheerleading training voor mij en voor haar voor dit jaar.
Ik kijk naar de jongens die ergens achteraan zitten. Ik zie dat Mike op hetzelfde moment als mij naar mij kijkt, terwijl ik ook naar hem kijk. Ik begin te blozen en praat dan snel weer verder met Claire die in een heel verhaal zit en niet eens doorhad dat ik even niet oplette.
Als de les afgelopen is gaan alle cheerleaders, dus ik ook, naar de kleedkamers en daarna naar het sportveld.
'Oke, dit is de voor sommigen de allereerste cheerleaders traing en voor de meesten de eerste van het jaar.' zegt de coach. 'Ik hoop dat jullie er allemaal klaar voor zijn, want dit jaar wordt een jaar van veel trainen, altijd voor het team klaarstaan en je goed focussen.'
Als de coach klaar is met haar korte toespraak, gaat Claire wat zeggen.
'Ik hoop dat jullie goed hebben geluisterd naar wat de coach zonet allemaal heeft gezegd en jullie je hier ook aan houden en vergeet niet een super leuk jaar met z'n allen te hebben.' zegt Claire half serieus half vrolijk.
Als de cheerleading training is afgelopen, lopen we weer met z'n allen naar de kleedkamer. Ik kleed me snel om, want Mike brengt me ook weer naar huis.
Als ik uit de kleedkamer loop, voel ik alweer die gespierde armen van vandaag bij mijn kluisje rondom mijn middel.
'Hey.' hoor ik Mike zeggen. 'Hey.' zeg ik met een grote glimlach op mijn gezicht en dan geeft Mike mij een korte zoen.
Als we in de auto zitten doe ik alweer de radio hard aan. Ik vind het altijd fijn dat de radio aanstaat, dan heb je nooit echt nooit van die hele ongemakkelijke stiltes.
Mike heeft vandaag ook zijn eerste football training van het jaar gehad.
Vandaag gaan we bij mij oefenen voor de zangaudities. Mijn broer gaat vanavond op stap met z'n vrienden, dus het huis is van ons twee.
Mike parkeert de auto op de oprit en we lopen naar binnen. We pakken wat te drinken en te eten en lopen meteen door naar boven.
Als we op mijn kamer zitten praten we eerst wat en gaan dan zingen.
Het zingen gaat super, nu alleen nog een paar bewegingen en we zijn klaar.
Mike en ik zingen nog een keer het liedje met de bewegingen die we samen hebben bedacht. Het gaat super goed.
Tot onze verbazing zien we al dat het kwart voor zes is.
'Zullen we pizza's bestellen?' stel ik dan maar voor. 'Ja, lijkt mij een goed plan, ik heb ondertussen al een beetje trek gekregen.'
Als de pizza's worden bezorgd, gaan Mike en ik in de kamer zitten met de tv aan. Niet dat we het echt helemaal volgen, want Mike duwt de hele pizza in mijn gezicht.
'Iewll!' 'Hahahaha!'
Als alle saus weer van mijn gezicht af is kussen Mike en ik even en pakken dan een bak schepijs en eten we hem helemaal op.
Als Mike weer weg is ruim ik alles op en ga daarna tv kijken.
Na lang tv te hebben gekeken, ga ik naar boven en val in slaap.
----------------------------------------------
Vote
Comment
Fallow
♥
JE LEEST
Dreaming life
RomanceJasmin is 16 jaar en is in de zomer naar Miami verhuisd. Ze word erg populair en haar ouders zijn erg rijk en beroemd, waardoor ze ook vaak weg zijn. Mike is 16 jaar, de quaterback, natuurlijk erg populair en zijn ouders zijn ook nog eens erg rijk...