Omdat het boek op zijn einde loopt, komen er in de volgende hoofdstukken heel wat tijdsprongen om het zo uit te laten komen zoals ik dat graag zou willen. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden.
2 maanden later
POV Jasmin
Vandaag is het dan zover, de dag dat we weer aan de studie moeten en we Lucas hier dus thuis moeten achterlaten.
Vannacht kwam ik amper in slaap. Uiteindelijk heb ik toch nog even geslapen, maar dat duurde ook weer niet zo lang doordat de wekker al weer vroeg ging.
Nu sta ik hier dan voor de laatste keer voordat ik ga studeren Lucas in bad te doen. Ik probeer te genieten van dit moment, wat niet echt lukt doordat ik alleen maar de hele tijd kan denken aan alles wat ik hier zo ga missen. Ik voel de tranen alweer achter mijn oogkassen prikken. Ik probeer ze weg te knipperen wat me trouwens nog best een goed lukt ook.
Vrolijk zie ik Lucas spartelen in het water waardoor er toch wel een kleine glimlach op mijn gezicht komt. Lucas weer me altijd weer op te vrolijken op de momenten dat ik het allemaal even niet meer zie zitten en zelfs Mike me niet meer kan opvrolijken.
Een paar week geleden is ook mijn broer Aiden uit huis gegaan. Best wel raar voor mijn ouders dat allebei hun kinderen zowat tegelijk uit huis gaan. Ook heeft Aiden sinds kort aan ons bekent gemaakt dat hij al een tijdje een relatie had. Echt een leuk meisje waar ik altijd heel erg goed mee kan praten, hele serieuze gesprekken maar ook hele nutteloze gesprekken waar Aiden dan vaak niks van snapt en Gabriëlla (zijn vriendin) en ik dan helemaal stuk om kunnen gaan.
Gister hebben we met onze hele vriendengroep afgesproken en hebben we een soort van 'afscheid' kunnen nemen van elkaar. Natuurlijk geen echt afscheid, want we gaan elkaar heus nog wel eens opzoeken, althans dat hebben we afgesproken.
Ik droog Lucas snel af en kleed hem dan aan in zijn nieuwe kleren die hij van Jace heeft gekregen. Jace is zoals jullie waarschijnlijk allang hadden begrepen helemaal dol op Lucas en Lucas ook op hem. Je moet ze eens bij elkaar zien dan krijg je die glimlachen echt niet meer van hun gezichten af zo schattig!
Maar dan word ik opeens uit mijn gedachten gehaald door de twee gespierde armen die het meest vertrouwd voor mij aanvoelen en waar ik me altijd veilig in voel, de armen van Mike.
Ik voel dan hij me een klein kusje op mijn slaap geeft.'Hei mannetje van me, wat zie je er vandaag weer mooi uit in je nieuwe kleren.' zegt Mike met een brede glimlach tegen Lucas. Lucas kan dan nog wel niet terug praten, maar Mike praat constant tegen hem.
'Jaja, je bent de mooiste jongen hier he.' zeg ik met een glimlach tegen Lucas, maar ook tegen Mike. Als hij dan eindelijk doorheeft wat ik net heb gezegd geeft hij mij een speelse stomp tegen mijn schouder en moeten we allebei even lachen.
'Jas, we moeten zo wel echt gaan anders komen we te laat en ik denk dat dat niet zo handig is de eerste keer.' zegt Mike nu weer waf serieuzer.
'Ja, ik weet het, laten we dan maar alvast naar beneden gaan.' zeg ik nu weer wat sipper.
Ik til Lucas op en met z'n drieën lopen we dan naar beneden, waar alle koffers zo te zien waarschijnlijk al door Mike en mijn vader naar Mike's auto is gebracht en ingeladen is.
Mijn ouders staan al bij de deur om voor nu eerst afscheid te nemen.
'Kom eens hier.' zegt mijn moeder met haar armen al wijt open zodat ze mij een stevige knuffel kan geven wat ik dus ook doe.
'Doe je best he! En vergeet vooral niet om daar ook plezier te maken!!' zegt mijn moeder nog neg voordat ze me weer loslaat.
'Zou ik doen, mam.' zeg ik.
JE LEEST
Dreaming life
RomansaJasmin is 16 jaar en is in de zomer naar Miami verhuisd. Ze word erg populair en haar ouders zijn erg rijk en beroemd, waardoor ze ook vaak weg zijn. Mike is 16 jaar, de quaterback, natuurlijk erg populair en zijn ouders zijn ook nog eens erg rijk...